Gravatar

#4571 elwood 15 år siden

#4567 hehe jeg kan godt li du omtale programmet som om du bliver lynchet, hvis du kommer til og sige navnet.

Men jeg går udfra det er noget filmrelateret.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4572 Takfornu 15 år siden

# 4564 Godt at høre den har det bedre end da vi sås, ska' jeg kigge forbi med min ???

# 4567 Er du kommet hjem igen ?
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#4573 Corgan 15 år siden

#4571:

He he.. det håber jeg ikke jeg bliver... men nu tager jeg chancen. Programmet jeg er ved at lære hedder Nuke og skal erstatte Shake. Jeg er utrolig glad for Shake, og har brugt det i mange år... men desværre købte Apple programmet af Nothing Real for nogle år siden og stoppede så udviklingen af det. Jeg fatter ikke Apple's stupide beslutning, da programmet dominerede så meget i vfx branchen. Hvorfor ikke fortsætte udviklingen og så høste fortjenesten?!
Nu begynder Nuke dog at dominere (efter at det er blevet opkøbt af The Foundry) og mange af de gamle Nothing Real gutter sidder nu og udvikler på Nuke. Problemet er bare at de udvikler videre på et program der var lidt dumt opbygget til at starte med, og de bliver nødt til at videreføre mange åndsvage workflows for at tilfredsstille gamle Nuke brugere.
De 3 ting der irriterer mig mest er følgende: painttool, tracker og keyer.
Painttool'et er ca. lige så ubrugligt som Photoshops clonestamp. Det er så dumt!
Tracker'en er mega dårlig til selv de letteste tracks, men det er ifølge manualen fordi Nuke's tracker er FOR præcis (I shit you not... det står der!).
Og så er der keyer'en. De har udviklet en Image Based Keyer, og den ser ud til at virke fint i teorien og på deres demomateriale... men det er lidt en anden sag i virkeligheden. Den fantastiske Keylight følger ikke med som standard (som hos Shake), men det er dog muligt at købe den som plugin.... men jeg skulle helst lære at bruge programmet uden plugins, da jeg kan være udsat for at komme til at arbejde et sted hvor de netop kun bruger standard tools.

Nå... der kom vist lidt uinteressant galde op fra morgenstunden. :-)


#4572:
Ja, det er jeg. Skal vi finde ud af noget?
Gravatar

#4574 cyberzed 15 år siden

Fik et halv træls opkald igår aftes...det TV-bord jeg langt om længe havde fundet der passer lige ind i min stue går ikke i produktion før uge 21 :(
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#4575 Takfornu 15 år siden

# 4573 Checker lige før møder de kommende dage og vender fluks tilbage :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#4576 elwood 15 år siden

#4373 Ahh jeg tænkte nok det var noget i den stil, jeg ku bare ikke lige huske hvad dit speciale om man vil var inde for filmbranchen.

hehe hvordan i alverden kan noget være for præcist, det lyder dælme skørt 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4577 filmz-Bruce 15 år siden

#4572 Jeg skal desværre først have programmer på igen, hvilket jeg prøver på iaften. Måske bliver der tid til et rendezvouz imorgen, hvor vi så kan koordinere.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4578 elwood 15 år siden

Det Sner!

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4579 tiany 15 år siden

#4578 Hvor? - her regner det :(
Valar morghulis
Gravatar

#4580 Takfornu 15 år siden

# 4577 Okilidoki :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !

Skriv ny kommentar: