Gravatar

#46591 Slettet Bruger [893399642] 9 år siden

En af de vigtigste ting, en dyrere afspiller gør bedre, er opskalering af dvd-film. Siden OPPO ramte markedet med deres dvd-afspillere, har det altid været et af deres stærkeste punkter.

Jeg har selv en Denon, der også har en god tradition for opskalering og i forhold til min PS3 og de billige BD-afspillere jeg har haft, er der virkelig en verden til forskel.

Samtidig er de virkelig gode på lydfronten, så de kan sagtens afløse en god CD-afspiller og understøtter SACD og DVD-Audio, samt næsten hvad som helst du kan smide efter dem af MKV-filer osv., når det kommer til video.

Så kan de selvfølgelig streame bl.a. Netflix, hvilket mange billige afspiller også kan og de nyeste modeller har understøttelse af 4K-opskalering.

Har man en lille skærm eller ser kun blu-ray, og har samtidig ikke brug for de ekstra features, kan man sagtens nappe noget andet. Når det kommer til blu-ray, er der meget lidt forskel på billedet og lyden, fra dyr til billig afspiller.
Gravatar

#46592 Ispep 9 år siden

#90

Den gang jeg købte min Oppo, slog sælgerne meget på en bedre videoprocessor. Der var andre ting, som jeg ikke kan huske, men mener ikke jeg så den helt afgørende forskelle på en sølle 40 tommer skærm. Tror man skal op i stort filmudstyr for at få fuld udbytte af Oppo's muligheder.
Gravatar

#46593 Ispep 9 år siden

bruno (46591) skrev:
er opskalering af dvd-film


Også det, ja.
Gravatar

#46594 T. Nielsen 9 år siden

Okay takker.
Baby, it's cold outside
Gravatar

#46595 Rust Cohle 9 år siden

Jeg har en Oppo 93'er, som er blevet ødelagt på regionsfri fronten af en officiel firmware opgradering. Dem som står for det regionsfrie kit reagerer ikke på henvendelser, så nu har jeg en region A Oppo, og jeg har derfor ikke mere i sinde at købe Oppo fremover fordi det er det samme firma, som står for "regionsfriheden" i de nye modeller. Ærgerligt for indmaden er superkvalitet :(
I think it's safe to say, that nobody here is gonna be splitting the atom, Marty!
Gravatar

#46596 Slettet Bruger [893399642] 9 år siden

Rust Cohle (46595) skrev:
Jeg har en Oppo 93'er, som er blevet ødelagt på regionsfri fronten af en officiel firmware opgradering. Dem som står for det regionsfrie kit reagerer ikke på henvendelser, så nu har jeg en region A Oppo, og jeg har derfor ikke mere i sinde at købe Oppo fremover fordi det er det samme firma, som står for "regionsfriheden" i de nye modeller. Ærgerligt for indmaden er superkvalitet :(


Der er afspillere på markedet, der er tilsvarende kvalitet og kan gøres regionsfri?
Gravatar

#46597 Rust Cohle 9 år siden

#46596 Jeg kender til Cambridge

http://www.hifiklubben.dk/Products/cambridge-azur-...

men Oppo's 103 Darbee version, skulle være outstanding.

http://hometheaterreview.com/oppo-bdp-103d-darbee-...
I think it's safe to say, that nobody here is gonna be splitting the atom, Marty!
Gravatar

#46598 Kyllingebenet 9 år siden

Nogen der ved om der findes et voksent forum, der ikke er overrendt med unge/teenagere? Et sted hvor man gerne kan være anonym og spørge andre "ligesindede" om råd.. I ved, om livet and shit like that..
Mental striptease..
Gravatar

#46599 davenport 9 år siden

Babyexplorer.dk ?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#46600 Kyllingebenet 9 år siden

Haha, anonym i den forstand, at det ikke behøves at være en gruppe på facebook. Jeg går og savner en pige som jeg havde noget med engang, og jeg er ikke særlig god til forsoning ov lignende, så ville gerne høre andre til råds - hvor plat det end lyder.
Mental striptease..

Skriv ny kommentar: