Gravatar

#5361 Kruse 15 år siden

#5360: Det er fedt at være blå, men der er desværre kun plads til én blå mand. Så jeg forbereder i øjeblikket et sagsanlæg mod både Blue Man Group og smølferne :)

Hmm, lige nu overvejer jeg hvad jeg skal se i aften.
Topkandidaterne er i øjeblikket:

12 Angry Men
Atonement
Control
The Sting

Seven Samurai
The Hidden Fortress
Yojimbo

Nogen der har et forslag?
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#5362 evermind 15 år siden

Seven Samurai kan altid få min anbefaling! :D
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#5363 dyg 15 år siden

Jeg stemmer på 12 Angry Men og Yojimbo.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#5364 Highland Park 15 år siden

#5361: Æv... :(

Min stemme går til Seven Samurai, såfremt det hverken er en forkortet udgave eller den rædsomt udseende Sandrew Metronome-udgave:
http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid...
Det er stadig en af de bedste film, der er lavet.

Men "8½" er også en stærk kandidat... "The Sting" er fin underholdning... osv...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5365 Kruse 15 år siden

#5364: Jeg er desværre bange for at det er Sandrew Metronome-udgaven :( Men derfor er det vel stadig en fantastisk film? Ellers skal det da være en virkelig slem udgave.

Men jeg tænker stadig over hvad jeg skal vælge. Seven Samurai er meget lang, så det afhænger også om jeg er i humør til en lang film. Men det beslutter jeg senere.

Nu vil jeg spise lidt aftensmad mens jeg ser noget How I Met Your Mother :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#5366 Bony 15 år siden

#5351 - Smid "12 Angry Men" på!
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#5367 evermind 15 år siden

#5365
Jeg så den lusede danske udgave, købt for 25 kr. i TP i sin tid, og den overbeviste mig stadig om at investere i den nye Criterion-udgave. Go you! :D
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#5368 filmz-jonasgr 15 år siden

#5361 Det er allesammen gode film. Jeg ville nok vælge enten 12 Angry Men eller The Sting. I hvert fald lige i dag.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#5369 Highland Park 15 år siden

#5365: Jeg har ikke ved selvsyn konstateret, hvordan billedet ser ud, men jeg har fra en bekendt hørt, at det er slemt.
Om man kan leve med at se filmen i den udgave må være op til den enkelte at vurdere. Du kan jo evt. se et par minutter af den for at finde ud af, om du kan holde det ud. ;)

#5367: Ja, det er netop den. Grønt cover, fastbrændte danske undertekster (skødesløst placeret henover eller under/over (kan ikke helt huske hvilken af delene, der er tilfældet) undertekster på et andet sprog) og elendig billedkvalitet.
Det er vel næppe mærkeligt, at den overbeviste dig om, at du måtte investere i Criterion-udgaven. :P
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5370 Kruse 15 år siden

#5369: Den udgave jeg har er dog en samlet boks med de 3 Kurosawa film som jeg nævnte, så det kan være det ikke er den værste udgave.

Nå valget faldt på Seven Samurai, så den smækker jeg i :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: