Gravatar

#6891 Highland Park 16 år siden

#6890: Trist at han ikke gider at skrive lidt mere om filmen, men det er da godt, at han kan underholde sig selv, når han ikke har så meget på hjerte. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#6892 filmz-Bruce 16 år siden

#6891 Jeg tror det er hans pointe :) At han ikke synes Jim Jarmusch har noget på hjerte :) I mine ører lyder hans tekst som en omskrivning af "kejserens nye klæder".
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6893 Highland Park 16 år siden

#6892: Det er meget muligt, men det udgør nu stadig ikke en god anmeldelse i mine øjne. Som et billede på hans oplevelse af filmen er det skam fint, men jeg savner lidt indhold (hvilket han så åbenbart også gør). Fordi han har lidt, behøver vi andre vel ikke også at lide. ;)
Gravatar

#6894 filmz-Bruce 16 år siden

#6893 Jeg tror det er privilegiet, som følger med at være verdens mest kendte anmelder og sprøjte så mange anmeldelser ud. At han ikke i samme grad er fanget af anmeldelse universets konventioner, men godt må ty til ligeså excentriske metoder som instruktørerne indimellem gør brug af :) Om man så kan lide hans til tider anderledes anmeldelser, det er en anden sag.

Jeg synes han mange gange har lavet rigtigt gode utraditionelle anmeldelser, som ikke just har givet mig de sædvanlige oplysninger om en given films kvalitet, men til gengæld har været langt mere læseværdig, fordi han ikke er uengageret i det han skriver og han stadig får sit budskab ud igennem mellem linierne. Det synes jeg så også han gør i denne. Om jeg er enig eller ej, det ved jeg så ikke :)
Gravatar

#6895 Highland Park 16 år siden

#6894: Ja, han er priviligeret. :)
Jeg har skam intet imod utraditionelle anmeldelser. Faktisk keder det mig i den grad, at mange bruger så utroligt meget plads på handlingsreferater samt tydeligvis bevæger sig indenfor konventionelle rammer, når de anmelder film.
Jeg holder meget af excentriske anmeldelser, der skiller sig ud fra mængden, men ligesom de traditionsbundne, skal de også have noget at byde på. Jeg har da læst masser af glimrende anmeldelser fra Eberts hånd, men jeg har også læst en hel del dårlige og intetsigende, hvor det virker som om, at han ikke har været engageret i opgaven.

At hans anmeldelser er læseværdige, vil jeg klart give dig ret i. Men det er for mig at se ikke ensbetydende med, at de altid er vellykkede.

Igen; det er et kedeligt budskab, han formidler i denne anmeldelse (grænsende til manglen på et reelt budskab). Jeg kan naturligvis heller ikke vide, om jeg er enig, men jeg ved, at jeg gik meget tomhændet derfra. :)
Gravatar

#6896 Highland Park 16 år siden

Lad mig lige tilføje at det her med at være engageret, naturligvis er meget vigtigt. Det smitter jo af og kan tydeligt spores i teksten. :)
Gravatar

#6897 elwood 16 år siden

Godt nok et åndsvagt tidspunkt, men hvis nogen ikke har set den er muligheden der nu for at se filmen, der gør Batman filmene til skamme, og med Judd Nelson som Skurken der får Heath Ledgers til og fremstå som en børnehave pædagog, af de flinke.

Der er self. tale om verdens bedste Superhelte film STEEL!

TV3+ tirsdag d. 12.05 23:40 - 01:30

Det optimale ville self. være en Criterion HD udgave, ja eller bare en rigtig DVD udgave, men når vi nu ikke har det må man nøjes.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6898 Highland Park 16 år siden

Godt man ikke har TV3+. ;)

Mon ikke du kan finde en vcd-udgave på det asiatiske marked? :)
Gravatar

#6899 filmz-Bruce 16 år siden

#6896 Enig!

En anmelder burde vel kunne anmelde alle film, men spørgsmålet er, om en anmelder også skal gøre det? Sætter man en klassisk musik anmelder til at anmelde Armaggeddon? Sætter man Steffen Jungersen til at anmelde Nytårskoncerten fra Wien? På samme måde med film. Alle har deres præferencer, indenfor hvilke, deres viden og dermed også argumentation, topper.

Jeg vil da sagtens kunne anmelde mainstream komedier fra USA, men jeg vil for det første ikke være særligt engageret, i og med jeg synes 80-90% af disse er noget lort og jeg synes humoren er primitiv og blot gammel indhold i nyt papir. Jeg skal nok kunne få noget læseværdigt ud af det, i og med jeg excellerer i at kunne krænke andres følelser og det er en stor drivkraft i skriveri i sig selv, præget af mine præferencer og fordomme. Men ok, ALLE anmeldelser ER jo præget af præferencer og fordomme, i og med vore ord er baseret på vort erfaringsgrundlag. Jeg vil godt kunne "strippe" en anmeldelse for subjektive termer og forholde mig konkret til skuespil, plot etc. men hold da kæft, hvor vil det være kedeligt :)

Derfor vil jeg også selv kunne vælge, hvad jeg har lyst til at anmelde, oftest film, jeg formentlig er positivt stemt for på forhånd, da mit liv simpelthen er for kort til at bruge tid på noget, som på forhånd næsten er to timers spild af liv og dernæst timevis spild af skriveri. Men så vil jeg da også godt tage film under behandling, som Transformers og spilde tid på denne for at kunne levere modgift, når der sker en opgejling af fans, som jeg ikke mener er berettiget :) Men hatten af for anmeldere, som kan give gode engagerede anmeldelser om alt. :)
Gravatar

#6900 elwood 16 år siden

Jeg indrømmer jeg har en Bootleg min fætter lavede til mig i sin tid, med VHS udgaven han rippede til en DVD.

Men det er ikke hel godt nok, men bedre end ingenting.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: