Gravatar

#7181 chandler75 16 år siden

# 7178 - 7179 Jeg måtte flytte fra min tidligere lejlighed pga. en underbo, der spillede så højt på alle timer af døgnet, at det ikke var til at holde ud at opholde sig i lejligheden. Nu ved jeg ikke, hvad type lejlighed du bor i, men jeg boede i en almennyttig boligforening (AAB), og der hjalp det ikke at klage.

Over et års tid indsendte jeg 4-5 klager, der til sidst var underskrevet af 8-10 andre i bebyggelsen og naboejendommen, der også var trætte af ham, men lige lidt hjalp det. Han havde betalt sit kontingent til LLO (lejernes landsorganisation), der så støttede hans sag og trak det i langdrag mellem AAB, der først "prøvede" (ikke særlig helhjertet) at forhandle, derefter kæmpede med dem i retten.

Underboen havde endda truet og chikaneret sin nabo - der tilmed var formanden i bestyrelsen - men lige lidt hjalp det. Da jeg flyttede, havde sagen kørt over et år, og så gad jeg ikke spilde mere energi på at hidse mig op.

Jeg fandt ud af, at det er stort set umuligt at få nogen smidt ud af deres lejlighed i Danmark, så hvis man ikke har nogenlunde sympatiske og fornuftige naboer/underboer, er der ikke rigtig noget at gøre (inden for lovens rammer).
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#7182 filmz-Bruce 16 år siden

#7177 Det gamle mærkat virker ikke mere. Der er kommet en ny ordning, så man nu skal melde sig fra aktivt, enten via hjemmeside, posthuset eller noget 3. Jeg har også modtaget de lorte reklamer de sidste 2-3 uger, fordi jeg ikke har taget mig sammen endnu :( Man fjerner en halv regnskov hver gang, de lorte tilbud skal ud. 10 kr. afgift pr. eksemplar man sender ud!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7183 cyberzed 16 år siden

15 sekunders grind...~56 gram kaffe...nu 1½ min til kaffen er klar til en stille og rolig aften.
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#7184 filmz-jonasgr 16 år siden

#7179 Tak :)

#7181 Ja jeg kan godt huske at du har nævnt det før. Det er godt nok irriterende sådan noget. Der hvor jeg boede før havde jeg også problemer med støj og boligforeningen sagde at de ikke kunne gøre noget da det ikke var et af deres lejemål. Heldigvis var de meget behjælpelige hos kommunen og de fik efterhånden dæmpet lyden. De var endda ude for at måle støjniveauet hos min nabo (som også døjede med støjen fra underboen).

Men min nabo som havde boede der da jeg flyttede derind nævnte også, at han havde prøvet at snakke med dem (et værtshus), men de var fuldstændig ligeglade og nærmest hånede ham.

Nu tror jeg dog slet ikke at det bliver så galt her, da min underbo er medlem af den samme boligforening.

Men nu venter jeg også lige at se hvad der sker efter den første klage.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#7185 Highland Park 16 år siden

#7181: Det er godt nok utroligt, at det ikke nytter noget at klage. Det kan ikke være rigtigt, at man bliver tvunget til at flytte pga. en person, der er så voldsomt til gene for så mange.

Når det er sagt, så forstår jeg godt, at du ikke gad spilde mere krudt på den sag. Der er så meget andet i denne verden, man hellere vil bruge sin energi på. Men det er meget trist, at det skal ende sådan.

#7182: Jeg fik tilmeldt mig med det samme, da jeg for nogle måneder siden modtog brev om den nye ordning. Nu slipper jeg tilmed for både gratis- og lokalaviser, og for en gangs skyld skal man ikke brokke sig i ny og næ, fordi budene ikke kan finde ud af at respektere mærkaterne og propper uønskede ting og sager ind af ens brevsprække. Ordningen har indtil videre - 7-9-13 - fungeret perfekt! :)

bruce (7182) skrev:
Man fjerner en halv regnskov hver gang, de lorte tilbud skal ud. 10 kr. afgift pr. eksemplar man sender ud!

Ja det er forrykt! I disse tider kan man alligevel læse tilbudsaviserne på internettet, hvis man absolut skal følge med i den slags.

#7183: Der er intet som en friskkværnet, vellavet god kop kaffe. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#7186 Kruse 16 år siden

Jeg sidder i øjeblikket og overvejer hvilken film jeg skal smække på. Hitchcock eller Kurosawa. Dial M for Murder eller Yojimbo. Nogen der har et forslag?
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7187 rockysds 16 år siden

Det må da bare være en dobbelt-feature! :)
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#7188 Kruse 16 år siden

Det vil selfølgelig være mest optimalt, men jeg har ikke helt tid til at se begge i aften :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7189 Highland Park 16 år siden

#7188: Så vælg den du har mindst lyst til at se. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#7190 Thomsen 16 år siden

Drikker kaffe og varmer mentalt op til at skulle se Antichrist i aften. Har lyst til at se en film nu, men kan simpelthen ikke beslutte mig for en.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.

Skriv ny kommentar: