#139 damm jeg gad godt ha bare 1 Mbit, sidder med en TDC webspeed 384/256.
og når jeg ikke skal ha fastnet telefon, kan jeg ikke rigtig se hvo'en det kan gøre billigere, men jeg må indrømme jeg ikke rigtig har kigget nærmere på det i et stykke tid.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#140 - Når jeg siger "Men min router tror at jeg har en 1mbit/384kbit forbindelse", så er det lige netop det jeg mener. Men da CC's system sagde noget andet rådede de mig til at køre en hastighedstest.
Jeg har nu snakket med dem igen, og de har fejlmeldt den. Ham jeg snakkede sagde, at det sikkert var bøvl på centralen, så det håber jeg de snart får fikset.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Da jeg havde samme problem var der ikke noget "CC's system". Jeg forstår ikke rigtig hvordan de kan se hvad din router står til. Sagt på en anden måde, det tror jeg ikke de kan(kunne dengang)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
#143: Selvfølgelig kan de se hvad din router står til. For det første kan de ligeså let logge på den som du kan, og for det andet kan de se på dslam'en, hvilken profil den forsøger at logge på med.
#143 - Som myggen siger kan de nu også normalt sagtens logge på min router og tjekke, men det kunne de ikke nu. Min router stod som værende slukket.
I min profil i CC's system står 4mbit/256kbit, og det er denne profil min router bør logge på og hente info fra, men det gør den tydeligvis ikke, den har åbenbart hentet informationer fra en forkert profil, men alligevel får jeg tildelt min normale IP. Så nu sendte de teknikere ud i marken.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Darklight har ganske ret, CC kan ikke ikke logge ind på ens router uden videre. De kan normalt logge ind på den, hvis de har brugernavn og adgangskode og man har aktiveret muligheden for at logge ind udefra, f.eks. via Telnet.
Hvis kunderne ikke vil have at de gør det, så kan de heller ikke gøre det.
De kan selvfølgelig se hvad forbindelsen er trainet op med på deres egen DSLAM, dog ikke på en DSLAM ejet af TDC (som de benytter visse steder), hvad hastigheden bør være ifølge deres kundedatabase o.s.v., men hvad deres database og DSLAM viser, behøver ikke nødvendigvis være hvad routeren viser af forskellige grunde.
#146: Nej, de logger på med samme konto som dig selv, altså dit brugernavn og password. Dit 'faktum' skyldes nok (som også Kadann skriver), at du er på via TDC, hvor CC ikke kan trække data.
#147: Hvis din router står som slukket, men du godt kan komme på, så lyder det for mig som en krydsningsfejl på centralen, og det kræver tekniker.
#148: CC kan ligeså vel logge på din router, som du selv kan, og standardprofilerne tillader fjernadgang. At det er muligt at slå fra, så hverken CC eller andre udefrakommende kan logge på, er en anden sag, der ikke ændrer på det faktum, at CC kan logge på 9 ud af 10 af deres kunders routere (hvis ikke flere).
#141 elwood 19 år siden
og når jeg ikke skal ha fastnet telefon, kan jeg ikke rigtig se hvo'en det kan gøre billigere, men jeg må indrømme jeg ikke rigtig har kigget nærmere på det i et stykke tid.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#142 dyg 19 år siden
Jeg har nu snakket med dem igen, og de har fejlmeldt den. Ham jeg snakkede sagde, at det sikkert var bøvl på centralen, så det håber jeg de snart får fikset.
#143 DarkLight 19 år siden
#144 myggen 19 år siden
#145 filmz-Kadann 19 år siden
Prøv at kigge på Webspeeds hjemmeside, de kører med nogle boostkampagner p.t., jeg betaler f.eks. for en 512/128 og får 2048/128. :)
#146 DarkLight 19 år siden
Du mener at der er en "hemmelig" konto de logger på med som ligger over admin-adgang?
Faktum:
Hverken CC eller TDC kunne logge på min router i sin tid, da det var nødvendigt.
#147 dyg 19 år siden
I min profil i CC's system står 4mbit/256kbit, og det er denne profil min router bør logge på og hente info fra, men det gør den tydeligvis ikke, den har åbenbart hentet informationer fra en forkert profil, men alligevel får jeg tildelt min normale IP. Så nu sendte de teknikere ud i marken.
#148 filmz-Kadann 19 år siden
Hvis kunderne ikke vil have at de gør det, så kan de heller ikke gøre det.
De kan selvfølgelig se hvad forbindelsen er trainet op med på deres egen DSLAM, dog ikke på en DSLAM ejet af TDC (som de benytter visse steder), hvad hastigheden bør være ifølge deres kundedatabase o.s.v., men hvad deres database og DSLAM viser, behøver ikke nødvendigvis være hvad routeren viser af forskellige grunde.
#149 cyberzed 19 år siden
#150 myggen 19 år siden
#147: Hvis din router står som slukket, men du godt kan komme på, så lyder det for mig som en krydsningsfejl på centralen, og det kræver tekniker.
#148: CC kan ligeså vel logge på din router, som du selv kan, og standardprofilerne tillader fjernadgang. At det er muligt at slå fra, så hverken CC eller andre udefrakommende kan logge på, er en anden sag, der ikke ændrer på det faktum, at CC kan logge på 9 ud af 10 af deres kunders routere (hvis ikke flere).