Gravatar

#1 Scherlund 19 år siden

Sidder og overvejer om Brian Mikkelsen har haft en dårlig dag, da han godkendte det nye medieforlig udspil. Det er især de nye licensregler der gør sig bemærkede. Af hvad jeg kan læse så skal bliver det ny licens pligtigt at have en computer med Internet forbindelse. Samt at have en mobil der kan gå på nettet. Det kan selvfølgelig være at jeg lægger for meget i det. Men jeg ved ikke hvordan følgende ellers skal forstås: "Medielicensen omfatter alle apparater, der er i stand til at modtage billedprogrammer og -tjenester, herunder pc'er og visse mobiltelefoner."

Samtidig viser DR's egne skøn at der kommer ca. 75 mio.kr. mere ind i 2006 end først beregnet. Hvorfor så sende et skræmmebrev ud som de gjorde for et stykke tid siden.

Læs hele udspillet her: Kulturministeriets hjemmeside

Resten af dagen kommer til at gå med at lave mikro og erhvervsøkonomi. Sikke et spild. Ville meget hellere sidde udenfor og nyde en kold øl i solskinnet.

Gammel tråd
Gravatar

#2 McPeter 19 år siden

#1 - har skrevet ham en mail idag og foreslået rabat til SU-berettigede. Hvis de alligevel laver det om, så kan de ligeså godt få det med for det er da den største mangel.

Men det skulle stadig være tilmeldings-licens, dvs. du skal aktivt tilmelde dig licens. Så den kommer ikke automatisk hvis bare du har en PC med internet eller en mobil...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#3 lagoni 19 år siden

Det lyder underligt med det licens. Så hvis man har en gammel pc der knap lige kan tjekke mail, skal man stadig betale licens? Jeg holder stadig på man skulle kunne fravælge DR o.l.

Lige nu læser jeg litteratur - spøjs satire af Jonathan Swift om at hvis man spiste børn, ville fattigdom forsvinde - mens jeg venter på det bliver aften, hvor jeg skal ud og se på et værelse. 38 m2, eget køkken (sikkert to kogeplader og en vask) og bad, ca. 1 km fra centrum til 2700. Det lyder ok - dog 8 km fra universitetet - men det er en ungdomsbolig, frygter lidt jeg ikke kommer væk fra kollegie-stilen. Men det kan jo ikke skade at se den :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#4 filmz-herskegut 19 år siden

Jeg har boet i ungdomsbolig de sidste 2 år, og det er slet ikke som kolleige livet.. du har jo netop det hele for dig selv, og der er ikke nogen båtnakker som larmer eller sviner det hele til.

Tro mig, det er en af det bedste løsninger der er :)
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#5 filmz-Wacker 19 år siden

Koger
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#6 lagoni 19 år siden

Nå, den ungdomsbolig var ikke noget. Slidt, alt for lille (det kan umuligt ha' været 38 m2), larmende naboer (hun sagde selv hun flyttede pga naboerne...) og grimt. Jeg leder videre.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#7 Bates 19 år siden

Er lige kommet hjem efter en tur i nyhavn. Første gang i år, og det var lækkert. Kolde øl og lækre damer...så bliver det ikke bedre! :)
Gravatar

#8 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

Lige kommet hjem fra en testscreening af Christoffer Boes nyeste film "Offscreen" med
bl.a. Nicolas Bro, Trine Dyrlund, Lene Maria Christensen og mange andre fra filmens og teaterets verden, der spiller sig selv.

Er gået i gang med at lave billeder til nogle anmeldelser af gamle Bing Crosby film og CSI Miami.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#9 dyg 19 år siden

Sidder og er lidt utilpas til mode. Har lige slagtet min indtil nu største edderkop i fri natur (aka. mit badeværelse). Jeg er ikke glad for, at en "Stor Husedderkop" (Tegenaria atrica) kan blive over 10cm i længden udstrakt. Den jeg slagtede har været lige i underkanten af 10cm. Kroppen er på længde med en 5-krone (dvs lidt under 3cm), og benene er, i udstrakt form, lidt længere end en 5-krone.

1
2
3

Edderkoppen fik et par ture med en ret så beskidt kost, og gulvet trænger til at blive vasket.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#10 filmz-jonasgr 19 år siden

jeg tror ikke jeg ønsker at vide, hvad der er på de billeder. Så falder jeg aldrig i søvn :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: