Jeps du har jo ytringsfrihed! Jeg påkalder mig blot en tiltaleform som a. ikke er løgnagtig, b. ikke er nedladende og c. kunne tilkendegive at vi havde en holdning tilfælles, tak!
Og det vi ser rundt omkring er ikke...ekstremisme? Den stemme, med hvilken muslimer høres i Danmark...er det den...moderate?
Jeg hører hele tiden, der er langt færre ekstremister end moderate i Danmark. Tiden er moden til at vise det, de moderate har nu al mulighed for at blive hørt og ikke lade middelalderlige koryfæer som fæet her, styre dem.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Den stemme som høres i dag fra muslimer er som det næsten altid er: ekstremisternes, da det immervæk er lidt mere spændende at høre om dem der er radikalt forskellige for en selv. Som jeg kan se i din signatur støtter du også Khaders nye forum, som jeg, som så mange andre, anser som fuldstændig genialt! Virkelig en fantastisk tanke, der kan vise verden den mere moderate (moderat i forhold til forskelligheden fra det der betragtes som værende vestlig tradtion, levemåde og tankegang!) del af dem som tilhører islam.
#103 Jeg synes bare der er frygteligt mange af de ekstremister. Var det 150000 i Yemen i går? For ikke at tale om dem i Jakarta, Gaza, Jerusalem og alle de andre steder, ja selv i London.
Bare det at udtrykke så store frustrationer over nogle tegninger viser i høj grad en radikal form for ekstremisme.
Det bliver uhyre interessant at følge den, uundgåelige, konflikt som opstår snart, i kølvandet på Khaders initiativ. Hvis de tegninger har været godt for noget, så er det nemlig at han bliver umulig at stoppe nu og han får meget større opbakning. Dette skyldes til dels at imam'erne er kommet "ud i lyset" og regulært har dummet sig offentligt.
Jeg vil med glæde gi' en hundredemand til en moské, hvis en moderat Islam kan udvikles og prædikes.
Men læg mærke til, at al den snak om ytringsfrihed også åbner op for debat i Mellemøsten, OM ytringsfrihed!!! En afledt effekt, nogle absolut ikke bryder sig om. Jordan gik imod og bad om, at folk kiggede indad, om Islam var bedre selv!
#106 Ja, men de fik også på puklen for det. Blev chefredaktøren ikke fyret? Jeg har lige læst på JydskeVestkysten.dk at chefredaktøren for France Soir kræves genansat af medarbejderne.
Det har jeg ikke lige hørt noget om, endnu! Ja, synd hvis han skulle gå. I TV avisen i fredags fremstod han som en meget sympatisk mand, frihed, lighed og broderskab. Men ejeren er ægypter...så...
Tja siden hvornår er det blevet forkert og ekstremistisk at vise sin holdning ved en demo?! Aktiv ikke-aggressiv stillingtagen er vel kun af det gode og bør vel lige netop fremelskes i de arabiske lande der i høj grad kunne bruge en befolkning der tør vise modstand!
Enig! De dansk fjendtlige imamer skal have en opsang omkring værdier og have forøget forståelse for det omkring liggende samfund... Jeg er personligt mod at bygge en moske som en "undskyldning" for deres krænkelse. Generelt er jeg for men ikke på denne baggrund!
#109 Enig. Der skal ikke "falde en moské" af førend denne episode er drevet over. Men det tager nok også tid at få tunet en moderat islam op i gear først.
#101 filmz-che 19 år siden
Jeps du har jo ytringsfrihed! Jeg påkalder mig blot en tiltaleform som a. ikke er løgnagtig, b. ikke er nedladende og c. kunne tilkendegive at vi havde en holdning tilfælles, tak!
#102 filmz-Bruce 19 år siden
Jeg hører hele tiden, der er langt færre ekstremister end moderate i Danmark. Tiden er moden til at vise det, de moderate har nu al mulighed for at blive hørt og ikke lade middelalderlige koryfæer som fæet her, styre dem.
#103 filmz-che 19 år siden
Som jeg kan se i din signatur støtter du også Khaders nye forum, som jeg, som så mange andre, anser som fuldstændig genialt! Virkelig en fantastisk tanke, der kan vise verden den mere moderate (moderat i forhold til forskelligheden fra det der betragtes som værende vestlig tradtion, levemåde og tankegang!) del af dem som tilhører islam.
#104 stefsims 19 år siden
Var det 150000 i Yemen i går? For ikke at tale om dem i Jakarta, Gaza, Jerusalem og alle de andre steder, ja selv i London.
Bare det at udtrykke så store frustrationer over nogle tegninger viser i høj grad en radikal form for ekstremisme.
#105 filmz-Bruce 19 år siden
Det bliver uhyre interessant at følge den, uundgåelige, konflikt som opstår snart, i kølvandet på Khaders initiativ. Hvis de tegninger har været godt for noget, så er det nemlig at han bliver umulig at stoppe nu og han får meget større opbakning. Dette skyldes til dels at imam'erne er kommet "ud i lyset" og regulært har dummet sig offentligt.
Jeg vil med glæde gi' en hundredemand til en moské, hvis en moderat Islam kan udvikles og prædikes.
#106 filmz-Bruce 19 år siden
Men læg mærke til, at al den snak om ytringsfrihed også åbner op for debat i Mellemøsten, OM ytringsfrihed!!! En afledt effekt, nogle absolut ikke bryder sig om. Jordan gik imod og bad om, at folk kiggede indad, om Islam var bedre selv!
#107 stefsims 19 år siden
Jeg har lige læst på JydskeVestkysten.dk at chefredaktøren for France Soir kræves genansat af medarbejderne.
#108 filmz-Bruce 19 år siden
Det har jeg ikke lige hørt noget om, endnu! Ja, synd hvis han skulle gå. I TV avisen i fredags fremstod han som en meget sympatisk mand, frihed, lighed og broderskab. Men ejeren er ægypter...så...
#109 filmz-che 19 år siden
Tja siden hvornår er det blevet forkert og ekstremistisk at vise sin holdning ved en demo?! Aktiv ikke-aggressiv stillingtagen er vel kun af det gode og bør vel lige netop fremelskes i de arabiske lande der i høj grad kunne bruge en befolkning der tør vise modstand!
Enig! De dansk fjendtlige imamer skal have en opsang omkring værdier og have forøget forståelse for det omkring liggende samfund... Jeg er personligt mod at bygge en moske som en "undskyldning" for deres krænkelse. Generelt er jeg for men ikke på denne baggrund!
#110 filmz-Bruce 19 år siden