Hvis du ikke allerede har set den en af alle de gange den er vist på tv, så er du virkelig "in for a treat". Den er imo den bedste dokumentar om WW II, da flere af dem som deltog stadig var i live og kunne inteviews, læg der til at der ikke bliver sparet på tid, men virkelig gået i dybden, gør at det er en serie som går rent ind.
Jeg er dog sikker på at den kommende Ken Burns "The War" som vi har snakket om, sikkert kommer op på samme niveau bare set med amerikanske øjne, for når alt kommer til alt er den jo set med Europæiske øjne, hvilket jeg gennem samtaler med min amerikanske familie godt kan gøre en del, da på tros vi var/er allierede har meget forskellig opfattelse af WW II.
Et helt klart bevis fik jeg da jeg snakkede "Band of Brothers" med min svigerfar og mor og bl.a. hørte om at min svigermors bror faldt på D-dagen m.m. har jeg ikke sat serie højt før så gør jeg det sandelig nu.
Sig endelig til, hvis du får brug for nogle inputs :)
#71 Jo da, jeg så den første gang i 70'erne, da den havde premiere på dansk TV. Faktisk var det med en dansk speaker, som havde en fantastisk stemme, som jeg selv den dag i dag vil påstå var endnu bedre (scary!) end Laurence Olivier. Modsat Oliviers rolige og perfekte engelske, så var der en fasthed i den danske fortællers stemme, som var hypnotisk. Jeg har ikke formået at finde info om, hvem han var, men kommer der nogensinde en dansk version med hans stemme, så køber jeg den.
Jeg så den sidst for 4 år siden og den kan ses igen og igen.
Ken Burns "The War" bliver helt klart årets køb og det i et år med HD udgivelser af 2001 og Blade Runner. Scary shit :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Det mente jeg nok, tænker måske ikke helt klart for tiden, at du sagde :)
Har selv besluttet at købe noget udstyr som C og jeg kan bruge både mens vi spare op igen her, men også vender tilbage til US, så bered dig på at vi skal ud og lytte på og snakke udstyr :)
Mon ikke man kan få oplyst stemmem, hvis man ringer til DR ???
Jeg sidder og venter på dagens første kop kaffe, mens jeg sidder endnu en gang og kigger detaljer på Toshiba HD-XE1, som jeg regner med at suse ind og købe på torsdag i Hi-Fi Klubben.
# 74 Najse ... Har kun set dvd-udgaven, men det er sikkert endnu bedre i HD. Jeg har kun set et par klip fra HD skiven sammen med Kadann og Bruce for et par uger siden og det så ikke helt ringe ud.
#73 Jeg vil anbefale dig Axiom højttalere, som du altså kun kan få i USA. Det er topklasse og til uhyrligt konkurrencevenlige priser. Deres dipole-quadpole surround højttalere til 540$ parret er toppen!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Hmmm - var det ikke dem vi så på i fredag ??? ... Tror at mit lokale HiFi Center derover skal have endnu et lille besøg ;) ... så nu er det bare at finde ud af hvordan jeg får dem her over :)
#71 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
Jeg er dog sikker på at den kommende Ken Burns "The War" som vi har snakket om, sikkert kommer op på samme niveau bare set med amerikanske øjne, for når alt kommer til alt er den jo set med Europæiske øjne, hvilket jeg gennem samtaler med min amerikanske familie godt kan gøre en del, da på tros vi var/er allierede har meget forskellig opfattelse af WW II.
Et helt klart bevis fik jeg da jeg snakkede "Band of Brothers" med min svigerfar og mor og bl.a. hørte om at min svigermors bror faldt på D-dagen m.m. har jeg ikke sat serie højt før så gør jeg det sandelig nu.
Sig endelig til, hvis du får brug for nogle inputs :)
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#72 filmz-Bruce 18 år siden
Jeg så den sidst for 4 år siden og den kan ses igen og igen.
Ken Burns "The War" bliver helt klart årets køb og det i et år med HD udgivelser af 2001 og Blade Runner. Scary shit :)
#73 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
Har selv besluttet at købe noget udstyr som C og jeg kan bruge både mens vi spare op igen her, men også vender tilbage til US, så bered dig på at vi skal ud og lytte på og snakke udstyr :)
Mon ikke man kan få oplyst stemmem, hvis man ringer til DR ???
#74 filmz-Kadann 18 år siden
Ahh.. Children of Men i HD.. :D
#75 DarkLight 18 år siden
#76 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
#77 filmz-Bruce 18 år siden
#78 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
#79 filmz-Bruce 18 år siden
#80 filmz-Kadann 18 år siden
Jeg har jo en lille stak HD DVD'er, som du så den dag og den er i blandt dem, så jeg glæder mig til at se dem endelig. :)