Er ved at smide en færdigret i ovnen (grillet kylling med pasta og tomat). Der står:
Tag retten ud af æsken, prik 3-4 huller i plastfilmen over hvert rum, så dampen kan slippe ud og sæt retten i ovnen. Der omrøres efter halvdelen af tilberedningstiden.
Hvordan har de lige tænkt sig, at man skal omrøre med plastfilmen på??
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
# 113 og 114 Yep - 3 fede film og godt selskab er ikke den daarligste Combo ... speaking of Combo - The countdown has started ... and you know to what Bruce :)
#109 Den er godt nok svær. En sådan by forstår jeg som værende af mindre størrelse, så ville da overveje at flette provins eller forstad ind. Måske også soveby? Jeg tror ikke du kommer uden om en omskrivning. Der er selvfølgelig også Anders And-modellen og kalde det Kedeligstrup. ;-)
Ja, jeg er også ved at forsøge noget omskrivning, det virker bare ikke godt i konteksten. Min far foreslog Lidenlund, Hvorsomhelst, Dankøbing (holder ikke, da bogen stadig er amerikansk) og Bystrup, men ingen af dem klinger. Overvejer bare at bruge Provinsby - jeg skal alligevel lave et par sider med kommentarer til oversættelsen, så må det forklares lidt der.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#118 - Jeg ville nok følge din fars eksempel med "Hvorsomhelst" (med stort H) i stedet for "Provinsby". Det har ikke helt samme effekt synes jeg. Oversætningen mister karakter og/eller charme ved at kalde den "Provinsby".
Det er dog en ringe hjælp, for kan ikke komme på andre forslag. Synes dog din fars forslag var ganske udmærket. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Jeg synes (måske bare fordi jeg ikke selv kom i tanke om det...) bare at Hvorsomhelst ikke passer ind i stilen. Det er også en underlig bog - der er af og til en førstepersonfortæller, der siger ting som "man kan se sneen og Selv kigger". Jeg ender nok med at bruge Hvorsomhelst, men venter lige til torsdag aften med at få det ind (skal aflevere fredag).
Ellers en fed bog, hvis man er til feministisk og underlig science fiction - og hvem er ikke det??
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#111 chandler75 18 år siden
Tag retten ud af æsken, prik 3-4 huller i plastfilmen over hvert rum, så dampen kan slippe ud og sæt retten i ovnen. Der omrøres efter halvdelen af tilberedningstiden.
Hvordan har de lige tænkt sig, at man skal omrøre med plastfilmen på??
#112 lagoni 18 år siden
#113 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#114 elwood 18 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#115 filmz-Bruce 18 år siden
#116 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#117 Thorsby 18 år siden
Der er selvfølgelig også Anders And-modellen og kalde det Kedeligstrup. ;-)
#118 lagoni 18 år siden
#119 Bony 18 år siden
Det er dog en ringe hjælp, for kan ikke komme på andre forslag. Synes dog din fars forslag var ganske udmærket. :)
#120 lagoni 18 år siden
Ellers en fed bog, hvis man er til feministisk og underlig science fiction - og hvem er ikke det??