Jeg sidder lidt og overvejer hvilken receiver jeg skal købe, nu da jeg skal have surround.
Onkyoens varmeudvikling bekymrer mig lidt og jeg mener at have læst på et tidspunkt, at DTS-HD Master understøttelsen ikke var færdiggjort, men det er noget tid siden, så det kan være at jeg enten husker forkert, eller at de er blevet opdateret.
Som alternativ, opdagede jeg en Denon hos Hi-Fi Klubben, der har næsten de samme funktioner, som Onkyoen, dog ikke dekoder til DTS-HD Master. Jeg kender dog Denon og har været ret glad for min stereoreceiver, så den trækker også lidt, til trods for manglen på dekoderen.
Sikkert ikke noget for alle, men faldt lige over en sværvægter, som kostede 15-18K, da jeg skulle købe receiver for et par år siden. 4306'er og der snakker vi SVÆRVÆGT! 10 måneder gammel, 7K. Vild pris, når 3806'eren koster 8K i nypris idag i Danmark.
Kan ikke dekode DTS-HD Master Audio, men jeg må tilstå, at jeg heller ikke forstår konceptet med bitstream til receiveren, så den skal stå for dekodningen, når det er langt mere rent at lade afspilleren gøre det. Hvis PS3'eren snart får denne feature, ja så kan alt overføres i PCM til en receiver i 7.1 PSM og så slår denne det meste af de nye helt af banen. Aaah ja. Har også en fed fjernbetjening med :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Havde en lille horror-aften med et par gode venner i går. Vi så Deodato's Lost Cannibal World (der meget tydeligt gør banen klar til Cannibal Holocaust), Black Christmas og Cigarette Burns. Alt i alt en fin lille film-aften.
Well, problemet er lidt at jeg meget at have læst anmeldelser, der er skrevet efter den du fandt der, der har beskrevet at MA-dekoderen endnu ikke var aktiveret, men det kan jo være jeg husker forkert.
Anyways, så er Onkyoen jo nok det sikre valg, men de der 50 grader, som nogle har målt den til i drift, gør den jo ret upraktisk i mange sammenhæng.
#89 Jeg har kigget lidt i denne tråd og kan ikke lige finde noget om emnet, men jeg har heller ikke bladret alle 222 sider igennem :) AVSForum er det største forum jeg kender og de snakker da indimellem om DTS HD MA fra deres skiver til receiveren.
#81 filmz-Bruce 17 år siden
#82 filmz-Kadann 17 år siden
Onkyoens varmeudvikling bekymrer mig lidt og jeg mener at have læst på et tidspunkt, at DTS-HD Master understøttelsen ikke var færdiggjort, men det er noget tid siden, så det kan være at jeg enten husker forkert, eller at de er blevet opdateret.
Som alternativ, opdagede jeg en Denon hos Hi-Fi Klubben, der har næsten de samme funktioner, som Onkyoen, dog ikke dekoder til DTS-HD Master. Jeg kender dog Denon og har været ret glad for min stereoreceiver, så den trækker også lidt, til trods for manglen på dekoderen.
Ach.. the choices.
#83 filmz-Bruce 17 år siden
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.a...
Kan ikke dekode DTS-HD Master Audio, men jeg må tilstå, at jeg heller ikke forstår konceptet med bitstream til receiveren, så den skal stå for dekodningen, når det er langt mere rent at lade afspilleren gøre det. Hvis PS3'eren snart får denne feature, ja så kan alt overføres i PCM til en receiver i 7.1 PSM og så slår denne det meste af de nye helt af banen. Aaah ja. Har også en fed fjernbetjening med :)
#84 dyg 17 år siden
Men jeg fik anbefalet et par film, som jeg fluks vil bestille, bl.a. Sick: The Life & Death of Bob Flanagan, Supermasochist. Et par film af Herschell Gordon Lewis og så The Impossible Kid (der helt klart er noget for davenport, da den omhandler en secret agent dværg!).
#85 filmz-Kadann 17 år siden
Er der nogen der kan bekræfte at DTS-HD Master understøttes af Onkyoen, altså nogen der har prøvet det i praksis?
#86 dyg 17 år siden
#87 filmz-Kadann 17 år siden
Det ville være lækkert. :) Det kan være at du skal opdatere receiveren, før det understøttes.
#88 filmz-Bruce 17 år siden
#89 filmz-Kadann 17 år siden
Well, problemet er lidt at jeg meget at have læst anmeldelser, der er skrevet efter den du fandt der, der har beskrevet at MA-dekoderen endnu ikke var aktiveret, men det kan jo være jeg husker forkert.
Anyways, så er Onkyoen jo nok det sikre valg, men de der 50 grader, som nogle har målt den til i drift, gør den jo ret upraktisk i mange sammenhæng.
#90 filmz-Bruce 17 år siden
Og PDF manualen siger det samme.