# 78 Fantastik værk - jeg kan faktisk bedre lide "From Hell" end Moores ligeledes fremragende "Watchmen". Men det var en forholdsvis ung Moore, som lavede "Watchmen", og jeg synes godt man kan se, at han har udviklet sig som fortæller og med mediets teknikker generelt i "From Hell".
Husk også at læse Moores omfangsrige appendix - det giver ekstra fylde til historien. Har du læst "League of Extraordinary Gentlemen"? Eller bør det være det næste Moore, du kaster dig over :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#81 Ja "From Hell" er et suverænt værk. Både grum og smuk men også tankevækkende. Appendix II er ret underholdende læsning :)
Jeg har læst vol. 1 og 2 af "League of Extraordinary Gentlemen". Kevin O'Neills streger er for vilde, så jeg sad næsten med åben mund og læste bøgerne, men Moores historier er også alt andet end ordinære, især måden Mr. Hyde straffer den synlige mand på :O Den slags ser man ikke på film. Men jeg kan ikke rigtig læse mig frem til hvad "The Black Dossier" er for en størrelse. Synes der mange som bitcher over den, så er fordi det er noget værre lort eller bare fordi den er meget anderledes i forhold til de 2 første historier?
Her inden for de sidste 2 måneder er jeg igen begyndt at læse tegneserier. Jeg har stort set været væk fra dem, siden jeg engang for 100 år siden lagde "børnehæfterne" Edderkoppen og Fantomet osv. på loftet, så det er vildt fedt at opdage at der nu ligger en hel verden af voksne historier derude til mig. For tiden er jeg med stor nysgerrighed i gang med Alan Moore og Frank Miller, så det sammenligner jeg lidt med som da jeg for 1. gang opdagede Kubrick og Scorsese.
"The Black Dossier" er en underlig størrelse... Det er kun delvist en tegneserie (omkring 1/3 vil jeg skyde på) - resten er anekdoter omring Leaguens fortid, rejser, gamle udklip osv. Der er sågar en sektion i 3D - og ja, der følger 3-D briller med :)
Tegneseriedelen er ok, men ikke helt på højde med de andre League-historier. De andre dele vil man nok primært synes er interessante, hvis man bryder sig om Alan Moores prosa - det gør jeg ikke.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Jeg brokker mig over transportmulighederne i morgen. Jeg skal til konfirmation og der er åbenbart igen tog eller busser der gider passe med mindre jeg gider vente 1 time i Nyborg.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Kigger ud på det fine vejr og bærer med stolthed min Real Madrid trøje :o) Sørger for at besøge min kollega, ved hver given lejlighed - altså ham der tilfældigvis er Barca fan og som nu skylder mig en kasse Carlsberg :o) Har selvfølgelig pyntet indgangen til hans kontor med en stor artikel om det vundne mesterskab, ligesom jeg har sendt mails ud til alle og en hver, hvor de opfordres til at opsøge kollegaen og spørge til det spanske mesterskab :o)
Har fri kl. 14, så står den på sol og sommer. Jeg har lovet ungerne en is i LEGOLAND.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Er lige kommet hjem fra Ikea i Århus - vi brugte hele formiddagen på et virksomhed hos BB electronics i Horsens - Derefter blev en veninde og jeg enige om at når vi nu var halvvejs deroppe, så kunne vi lige smutte i Ikea... Så det blev en lyntur, men fik nogle nye glas
#81 chandler75 17 år siden
Husk også at læse Moores omfangsrige appendix - det giver ekstra fylde til historien. Har du læst "League of Extraordinary Gentlemen"? Eller bør det være det næste Moore, du kaster dig over :)
#82 Michael Andersen 17 år siden
Jeg har læst vol. 1 og 2 af "League of Extraordinary Gentlemen". Kevin O'Neills streger er for vilde, så jeg sad næsten med åben mund og læste bøgerne, men Moores historier er også alt andet end ordinære, især måden Mr. Hyde straffer den synlige mand på :O Den slags ser man ikke på film. Men jeg kan ikke rigtig læse mig frem til hvad "The Black Dossier" er for en størrelse. Synes der mange som bitcher over den, så er fordi det er noget værre lort eller bare fordi den er meget anderledes i forhold til de 2 første historier?
Her inden for de sidste 2 måneder er jeg igen begyndt at læse tegneserier. Jeg har stort set været væk fra dem, siden jeg engang for 100 år siden lagde "børnehæfterne" Edderkoppen og Fantomet osv. på loftet, så det er vildt fedt at opdage at der nu ligger en hel verden af voksne historier derude til mig. For tiden er jeg med stor nysgerrighed i gang med Alan Moore og Frank Miller, så det sammenligner jeg lidt med som da jeg for 1. gang opdagede Kubrick og Scorsese.
#83 chandler75 17 år siden
Tegneseriedelen er ok, men ikke helt på højde med de andre League-historier. De andre dele vil man nok primært synes er interessante, hvis man bryder sig om Alan Moores prosa - det gør jeg ikke.
#84 Michael Andersen 17 år siden
#85 lagoni 17 år siden
#86 wiseguy 17 år siden
Har fri kl. 14, så står den på sol og sommer. Jeg har lovet ungerne en is i LEGOLAND.
#87 colocho 17 år siden
Vil bare hjem og lege i Liberty City snøft snøft
#88 cyberzed 17 år siden
#89 tiany 17 år siden
#90 Bates 17 år siden
Er selv lige kommet hjem fra fælledparken, hvor den stod på hygge og kolde øl :)