...men som du ved, leverer Criterion nærmest altid det bedste indfor lyd og billede, og har ofte eksklusiv ekstra materiale. At covers og bookets oftest er pænere hos Criterion end alle andre udgaver, gør dem ikke mindre attraktive. :-) Jeg prøver såvidt muligt altid at gå efter Criterion. Det plejer at være en sikkert vinder.
Aight, der er så ikke sammenligning mellem Criterion og den udgave jeg har, men undrede mig såmænd blot over om Criterions er ca. det dobbelte værd, hvis man ser bort fra ekstramateriale, men det ser ikke sådan ud. :)
(Ikke at ekstramateriale ikke kan være festligt for nogen, men jeg ser det utroligt sjældent)
Edit: Det skal lige tilføjes, at den britiske udgave, jeg har, ser ud til at lave et billede, der ligger tættere på Criterions, hvis jeg ikke husker helt galt og har et DTS-HD MA, men jeg sagtens se en stor ulempe ved at købe den "almindelige", amerkanske udgave. :)
Om det er det dobbelte værd, kommer an på hvem der skal vurdere det. For dig er den måske ikke, for andre er den måske. Det kommer vel an på hvad man sætter pris ved. Jeg har ikke set filmen, så jeg er ikke engang klar over om den er det halve værd. Generelt set vil jeg gerne give en ekstra skilling for bedre lyd/billede samt ekstra materiale og indpakning. Om der er brugt det samme lyd og billede transfer i Criterion som i UK udgaven, ved jeg ikke. Jeg kan ikke lige finde noget om det. På Criterion udgaven står der at HD transferet er "supervised by cinematographer Denis Lenoir and Yorick Le Saux" samt "director approved by Olivier Assayas". For mig plejer at være god nok grund til at investere i en film, jeg har interesse i. Criterion udgivelser er sjældent billige... men ofte prisen værd. Desværre falder de næste aldrig meget i pris, hvilket godt kan være lidt irriterende når man ser hvor hurtigt "normale" udgivelser falder i pris i UK. Selve konceptet med Criterion, hvor de gør en indsats for at levere den bedste udgivelse, er også noget jeg gerne støtter. Det er trods alt film vi snakker om. Hvis ikke det er værd at støtte, hvad er så? ;-)
Om det er det dobbelte værd, kommer an på hvem der skal vurdere det.
Jeg talte naturligvis også kun for mig selv. :)
Men jo, jeg kender såmænd udmærket til Criterions fordele og har da en stak af deres dvd'er, dog ingen BD'er, da deres udvalg ikke helt kan retfærdiggøre køb af en anden BD-afspiller for mit vedkommende, da alle film, jeg har været interesseret i (Criterion eller ej), er udkommet i enten regionsfri udgave eller region B. :)
Men altså, forskellige mennesker, forskellige ønsker og for mit vedkommende, frister Criterions udgivelser ikke nær så meget, som de gjorde i dvd-tiden.
Det er sgu helt i orden. At Criterion ikke helt kan retfærdiggøre køb af en anden BD-afspiller, forstår jeg godt. Jeg kendte til regions-problematikken før jeg købte min første blu-ray, så jeg valgte dengang at købe en region A PS3. Da prisen var stort set den samme som for en region B PS3, kunne jeg ikke helt se grunden til at købe en region B. De fleste film bliver jo, som du siger udgivet i regionsfri udgave (eller bliver udgivet tidligt på region A). Nu er prisen på en regionsfri BD afspiller faldet markant i forhold til da de første udkom, så da jeg var på udkig efter en stand-alone BD afspiller, valgte jeg at gå efter en regionsfri afspiller. Jeg har været glad for regionsfriheden på dvd-afspillerne, og ønskede derfor heller ikke at være låst når det kommer til BD. Når det kommer til lyd, billede og ekstra materiale, så er det nok også de færreste der går op i det, og for dem vil den billigste udgave sikkert være fin nok.
Samme her, mit første BD-køb var endda et fejlkøb, da jeg købte "Kingdom of Heaven" i den amerikanske udgave, der er regionslåst.
Der er ingen tvivl om, at jeg også køber en regionsfri BD-afspiller, når min dvd-afspiller ikke kan længere og selvom jeg går op i billedet og lyden, dog ikke i ekstramateriale, har jeg endnu ikke oplevet et problem i forhold til regionlås, udover mit første fejlkøb og jeg har været på BD-vognen siden maj 07, da jeg købte min første PS3.
Jeg kan sagtens se problemet, hvis man eksempelvis vil købe Criterions udgivelser, eller visse specielle udgivelser, men kigger man på det store billede af eksempelvis amerikanske udgivelser, er vel stadig (et skud på tasken) over 70%, der udgives regionsfri, især fordi Warner, Universal og Paramount (bortset fra enkelte smuttere) konsekvent udgiver regionsfrit, Sony udgiver meget regionsfrit og det vel er ganske få, udover Criterion, der er 100% låst og dem der er, udgiver også deres film på region B (bortset fra Criterion).
Det korte af det lange er, at problemet selvfølgelig er tilstede på BD, men på ingen måde i samme grad som på dvd, hvor det vel nærmest kun var Criterion, der konsekvent udgav film regionsfrit, mens alle andre var låst.
Nå ja, så er der jo også det økonomiske aspekt, i hvert fald for mig. Før i tiden var det billigere at hente film hjem fra USA via Axel og lign. butikker, men i dag er priserne jo faldet så meget i EU og Axels prispolitik har ændret sig, at jeg kun køber film fra USA, der slet ikke er udgivet i EU, som f.eks. de animerede DC-superheltefilm.
Flere film-relaterede fødselsdagsgaver fra venner:
21 Barbie: Mariposa og hendes sommerfugle fe-venner Justin Bieber: Never Say Never Tapeheads The Walking Dead sæson 1 (et par af filmene skal muligvis byttes, jeg siger ikke hvilke. :P)
Biografpakke m. 2 x billetter, popcorn og sodavand
Fra hende den søde, jeg dater for tiden:
En tur i Forum og se Batman Live (som i øvrigt var awesome!) - samt hvad jeg betragter som en overlevelsespakke til zombieapokalypsen indeholdende:
Baconnaise Bacon popcorn Bacon salt og en GB påskeøl
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
#10731 Slettet Bruger [542720246] 14 år siden
Men den er tiden værd, virkelig en god film/serie.
Edit: et spørgsmål.. hvad gør den værd at købe i Criterions udgave, i forhold til de andre blu-ray-udgaver, der er på markedet?
#10732 Corgan 14 år siden
I see. Så ryger den nok snart i afspilleren så.
Her er grunden til jeg valgte Criterion:
http://www.dvdbeaver.com/film3/blu-ray_reviews53/c...
...men som du ved, leverer Criterion nærmest altid det bedste indfor lyd og billede, og har ofte eksklusiv ekstra materiale. At covers og bookets oftest er pænere hos Criterion end alle andre udgaver, gør dem ikke mindre attraktive. :-)
Jeg prøver såvidt muligt altid at gå efter Criterion. Det plejer at være en sikkert vinder.
#10733 Slettet Bruger [542720246] 14 år siden
(Ikke at ekstramateriale ikke kan være festligt for nogen, men jeg ser det utroligt sjældent)
Edit: Det skal lige tilføjes, at den britiske udgave, jeg har, ser ud til at lave et billede, der ligger tættere på Criterions, hvis jeg ikke husker helt galt og har et DTS-HD MA, men jeg sagtens se en stor ulempe ved at købe den "almindelige", amerkanske udgave. :)
#10734 Corgan 14 år siden
Om det er det dobbelte værd, kommer an på hvem der skal vurdere det. For dig er den måske ikke, for andre er den måske. Det kommer vel an på hvad man sætter pris ved.
Jeg har ikke set filmen, så jeg er ikke engang klar over om den er det halve værd. Generelt set vil jeg gerne give en ekstra skilling for bedre lyd/billede samt ekstra materiale og indpakning.
Om der er brugt det samme lyd og billede transfer i Criterion som i UK udgaven, ved jeg ikke. Jeg kan ikke lige finde noget om det. På Criterion udgaven står der at HD transferet er "supervised by cinematographer Denis Lenoir and Yorick Le Saux" samt "director approved by Olivier Assayas". For mig plejer at være god nok grund til at investere i en film, jeg har interesse i.
Criterion udgivelser er sjældent billige... men ofte prisen værd. Desværre falder de næste aldrig meget i pris, hvilket godt kan være lidt irriterende når man ser hvor hurtigt "normale" udgivelser falder i pris i UK.
Selve konceptet med Criterion, hvor de gør en indsats for at levere den bedste udgivelse, er også noget jeg gerne støtter. Det er trods alt film vi snakker om. Hvis ikke det er værd at støtte, hvad er så? ;-)
#10735 Slettet Bruger [542720246] 14 år siden
Jeg talte naturligvis også kun for mig selv. :)
Men jo, jeg kender såmænd udmærket til Criterions fordele og har da en stak af deres dvd'er, dog ingen BD'er, da deres udvalg ikke helt kan retfærdiggøre køb af en anden BD-afspiller for mit vedkommende, da alle film, jeg har været interesseret i (Criterion eller ej), er udkommet i enten regionsfri udgave eller region B. :)
Men altså, forskellige mennesker, forskellige ønsker og for mit vedkommende, frister Criterions udgivelser ikke nær så meget, som de gjorde i dvd-tiden.
#10736 Corgan 14 år siden
Det er sgu helt i orden.
At Criterion ikke helt kan retfærdiggøre køb af en anden BD-afspiller, forstår jeg godt. Jeg kendte til regions-problematikken før jeg købte min første blu-ray, så jeg valgte dengang at købe en region A PS3. Da prisen var stort set den samme som for en region B PS3, kunne jeg ikke helt se grunden til at købe en region B. De fleste film bliver jo, som du siger udgivet i regionsfri udgave (eller bliver udgivet tidligt på region A).
Nu er prisen på en regionsfri BD afspiller faldet markant i forhold til da de første udkom, så da jeg var på udkig efter en stand-alone BD afspiller, valgte jeg at gå efter en regionsfri afspiller. Jeg har været glad for regionsfriheden på dvd-afspillerne, og ønskede derfor heller ikke at være låst når det kommer til BD.
Når det kommer til lyd, billede og ekstra materiale, så er det nok også de færreste der går op i det, og for dem vil den billigste udgave sikkert være fin nok.
#10737 Slettet Bruger [542720246] 14 år siden
Samme her, mit første BD-køb var endda et fejlkøb, da jeg købte "Kingdom of Heaven" i den amerikanske udgave, der er regionslåst.
Der er ingen tvivl om, at jeg også køber en regionsfri BD-afspiller, når min dvd-afspiller ikke kan længere og selvom jeg går op i billedet og lyden, dog ikke i ekstramateriale, har jeg endnu ikke oplevet et problem i forhold til regionlås, udover mit første fejlkøb og jeg har været på BD-vognen siden maj 07, da jeg købte min første PS3.
Jeg kan sagtens se problemet, hvis man eksempelvis vil købe Criterions udgivelser, eller visse specielle udgivelser, men kigger man på det store billede af eksempelvis amerikanske udgivelser, er vel stadig (et skud på tasken) over 70%, der udgives regionsfri, især fordi Warner, Universal og Paramount (bortset fra enkelte smuttere) konsekvent udgiver regionsfrit, Sony udgiver meget regionsfrit og det vel er ganske få, udover Criterion, der er 100% låst og dem der er, udgiver også deres film på region B (bortset fra Criterion).
Det korte af det lange er, at problemet selvfølgelig er tilstede på BD, men på ingen måde i samme grad som på dvd, hvor det vel nærmest kun var Criterion, der konsekvent udgav film regionsfrit, mens alle andre var låst.
Nå ja, så er der jo også det økonomiske aspekt, i hvert fald for mig. Før i tiden var det billigere at hente film hjem fra USA via Axel og lign. butikker, men i dag er priserne jo faldet så meget i EU og Axels prispolitik har ændret sig, at jeg kun køber film fra USA, der slet ikke er udgivet i EU, som f.eks. de animerede DC-superheltefilm.
#10738 Castanea 14 år siden
http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=13...
#10739 misuma 14 år siden
#10740 evermind 14 år siden
21
Barbie: Mariposa og hendes sommerfugle fe-venner
Justin Bieber: Never Say Never
Tapeheads
The Walking Dead sæson 1
(et par af filmene skal muligvis byttes, jeg siger ikke hvilke. :P)
Biografpakke m. 2 x billetter, popcorn og sodavand
Fra hende den søde, jeg dater for tiden:
En tur i Forum og se Batman Live (som i øvrigt var awesome!)
- samt hvad jeg betragter som en overlevelsespakke til zombieapokalypsen indeholdende:
Baconnaise
Bacon popcorn
Bacon salt
og en GB påskeøl