#13646 Det er en del år siden jeg har set dem, men dengang fandt jeg (vistnok?) to'eren på højde med den første.
Jeg skal dog indrømme, at det tog mig mange år, at se Michael York i den rolle, som jeg hele livet har fundet tilhørte Gene Kelly og den form for ironisk tilgang Lester har brugt:) Men da jeg fik smidt mine...Hmm, må jeg kalde dem antisnobbe-tendenser uden at det misforstås, kunne jeg nyde dem, sidst jeg så dem.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
#13647 Jeg holder af begge udgaver, men det er lige ved at jeg foretrækker Lester-udgaven. Om ikke andet så fordi den er tættest på bøgernes underholdende pulpede og amoralske tone. D'Artagnan ligger i med alt og alle osv… :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#13647 Jeg har aldrig læst bøgerne (meget underligt faktisk, da jeg som du ved, elsker den slags...og jo, jeg både kan og læser faktisk og har altid gang i en bog eller to:), så den sammenligning og en forestilling om filmene derudfra, kan jeg naturligvis ikke gøre. Jeg opfattede blot Lester's film, da jeg var yngre som for pjattet på en flippet facon, som ikke tiltalte mig og jeg kunne ikke lide York husker jeg. Den slags 'fordomme' kan det ofte godt tage lidt tid at slippe og erkende, at en film faktisk måske er virkelig underholdende, selv om det ikke lige er på den måde man selv gerne havde set det oprindeligt. Hvis du kan følge hvad jeg mener?
Jeg har i øvrigt ofte haft indtrykket af, at Lester's film appellerede mere til en lidt intellektuel side med dens 'skøre' og mere 'flippede' tilgang, mens '48 versionen måske var mere folkelig og sådan. Ikke sikkert det er korrekt, men sådan synes jeg ofte jeg har læst kritik/debatter eller lignende om disse.
Uanset, så kan jeg se dem begge og holde af dem. Men '48 versionen bliver for mig nok aldrig overgået. Den hører til blandt mine all-time favoritter og ville sikkert ende i top 30, hvis jeg kunne eller lystede at lave en sådan:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
#13649 Bøgerne bliver hurtigt slugt. De er meget underholdende knaldromaner med sex og mord i en lind strøm. :) Men de har ikke den der lidt pjattede tone - de er forholdsvist alvorlige - så på den måde er de rigtig nok tættere på Gene Kelly-udgaven. Anyway jeg holder som sagt meget af begge versioner, og de Kelly'iske stunts er de nye vist ikke engang tæt på at matche.
Jeg så for resten af uransagelige grunde Paul W.S. Andersons version for nyligt. Det var ligesom at se sine barndomsminder voldtaget af en fedladen dement sumobryder...
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#13641 Kruse 12 år siden
Come Get Some (Evil Dead) T-shirt
Som åbenbart har været i kløerne på tolderne, men som heldigvis blev frigivet igen.
#13642 Tenebrae 12 år siden
A Man Called Django! / Django and Sartana's Showdown in the West (DVD)
Django Kills Silently / Django's Cut Price Corpses (DVD)
og via Amazon.co.uk Marketplace:
The Green Berets (BD)
Battleground (DVD)
John Wayne: At War (box) med
Flying Tigers (DVD)
The Fighting Seabees (DVD)
Back to Bataan (DVD)
Sands of Iwo Jima (DVD)
The Flying Leathernecks (DVD)
Jet Pilot (DVD)
#13643 NightHawk 12 år siden
The Artist (BD)
Fantastic Mr. Fox (BD)
Ponyo (BD)
Splice (BD)
#13644 Skeloboy 12 år siden
Rage
The Man Who Cried
Alle af Sally Potter
Samt Satoshi Kons Paprika
#13645 Hr. Nielsen 12 år siden
The Three Musketeers (Richard Lester version)
The Four Musketeers (Richard Lester version)
Begge på BD!
#13646 Benway 12 år siden
Jeg kan ikke huske fortsættelsen så tydeligt, men den første i hvert fald herlig underholdning. :)
#13647 Hr. Nielsen 12 år siden
Jeg skal dog indrømme, at det tog mig mange år, at se Michael York i den rolle, som jeg hele livet har fundet tilhørte Gene Kelly og den form for ironisk tilgang Lester har brugt:) Men da jeg fik smidt mine...Hmm, må jeg kalde dem antisnobbe-tendenser uden at det misforstås, kunne jeg nyde dem, sidst jeg så dem.
#13648 Benway 12 år siden
#13649 Hr. Nielsen 12 år siden
Jeg har i øvrigt ofte haft indtrykket af, at Lester's film appellerede mere til en lidt intellektuel side med dens 'skøre' og mere 'flippede' tilgang, mens '48 versionen måske var mere folkelig og sådan. Ikke sikkert det er korrekt, men sådan synes jeg ofte jeg har læst kritik/debatter eller lignende om disse.
Uanset, så kan jeg se dem begge og holde af dem. Men '48 versionen bliver for mig nok aldrig overgået. Den hører til blandt mine all-time favoritter og ville sikkert ende i top 30, hvis jeg kunne eller lystede at lave en sådan:)
#13650 Benway 12 år siden
Jeg så for resten af uransagelige grunde Paul W.S. Andersons version for nyligt. Det var ligesom at se sine barndomsminder voldtaget af en fedladen dement sumobryder...