Gravatar

#2991 Thomsen 15 år siden

#2990 - Det har jeg egentlig også. Men jeg har svært ved at sige nej til et godt tilbud (hollandsk bogudsalg er derfor et helvede, jeg så vidt muligt prøver at undgå), og så er der også et underskud af gysere på mine hylder. Jeg har mest holdt mig til at læse og genlæse en masse af de anerkendte klassikere de sidste 4-5 år, så nu trænger jeg til noget andet. :-)
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#2992 Highland Park 15 år siden

#2991: Hehe...
Lige nu læser jeg faktisk mest ældre, gerne klassisk, gyserlitteratur, men jeg har da tænkt mig, at jeg skal læse Barkers blodbøger i den nærmeste fremtid. :)

Om ikke andet kunne det være, at jeg skulle studere Sørens lister for fremtiden - du ved; for hyggens skyld.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#2993 Thomsen 15 år siden

#2992 - Det lyder spændende. Hvad læser du fx? Jeg kunne godt bruge noget inspiration.

Jeg fik selv læst Lovecrafts romaner tidligere i år. Jeg har ellers haft dem stående (i omnibus-udgaverne) i henved 20 år, men af en eller anden grund har jeg altid kun fået læst novellerne. Jeg har også Klims to-bindsudgave af Poes fortællinger stående, som jeg mangler at kigge på. Jeg har dog flere andre Poe-udgivelser, så en del af det har jeg læst før.

Jeg kunne egentligt godt tænke mig at læse nogle mere klassiske (engelske?) spøgelseshistorier, men det er lidt svært at vide, hvor man skal begynde. Jeg har bl.a. overvejet, om M.R. James er værd at give sig i kast med?

... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#2994 Takfornu 15 år siden

I gave i postkassen - Hvem har været forbi ??? - med 2 film:

Invaders from Mars SE
Army of Shadows aka L'armée des ombres

Uanset hvem - Hvordan så tak :)

A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#2995 Highland Park 15 år siden

#2993: Jeg poster mit svar i bogtråden, så denne ikke bliver for OT. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#2996 Thomsen 15 år siden

Fra Pacific (og dermed fik jeg opklaret, at på trods af de nye postkassetider, så går postens stadigvæk op på tredje med maxibreve):

The Legend of Hell House (1973)
The American Nightmare (doku om amerikansk horror)
Friday the 13th Part 3 - 3D
Double Indemnity - 2 Disc (jeg ved det, Bruce, jeg ved det...)
Raw Meat (alias Death Line)

Den sidste har jeg ville se i næsten 20 år, efter jeg så et billede fra den i bindet om horror i Aurum Film Encyclopedia. Den har bare været nærmest umulig at opdrive, så jeg blev temmelig overrasket, da jeg fornylig fandt ud af, at den faktisk var udkommet på dvd i US under en alternativ titel.
Gravatar

#2997 Bates 15 år siden

Rushmore (Criterion Collection)
Gravatar

#2998 Takfornu 15 år siden

Double Indemnity - på tide ;)

Aurum Film Encyclopedia - godt opslagsværk :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#2999 Thomsen 15 år siden

#2998 - Yes, det er jo næsten helt pinligt. :-)

Ja, Aurum er fantastisk. Desværre er mit slidte, gamle bind om horror ved at revne fuldstændigt i indbindingen, fordi det oprindeligt er blevet limet forkert. Desuden er det udgaven fra 1985, jeg har. Jeg kan huske, at der kom en opdateret udgave først i 1990'erne, som jeg for omkring 10 år siden endda så på udsalg hos Arnold Busck. Det har ærgret mig lige siden, at jeg ikke slog til dengang, for i dag er de jo nærmest umulige at opdrive antikvarisk. Jeg har også bindene om Science Fiction og Gangster Film.
Gravatar

#3000 evermind 15 år siden

Fra Blockbuster:

Resident Evil: Degeneration (CG-film, ikke at forveksle med Milla Jovovich' rædsomme meritter) - 20 kr.

Selv om traileren til den umiddelbart lignede en intro til et PS2-spil, tjekker jeg den gerne ud for 20 kr. Det er zombier og kan vel næppe være værre end Day of the Dead, som jeg af vanvare kom til at hive med hjem forleden ...

Highland Park, hvis du sidder derude og læser dette, så var dét sgu en møgpsykose. ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: