Jeg troede egentligt, at mit abonnement var udløbet, så det var en dejlig overraskelse. Jeg må se, om jeg ikke kan skrabe nogle knaster sammen til at forny det.
Il castello dei morti viventi/ Castle of the Living Dead (1964)
Enhver, der beskæftiger sig med ældre genrefilm, ved, hvor svært det nogle gange kan være overhovedet at komme til at se dem. Mange film er kun udgivet på vhs (hvis overhovedet), og når de endeligt udkommer på dvd, så er det ikke sikkert, at de udkommer på et sprog, man forstår. Det gælder bl.a. de italienske gyserfilm. Heldigvis findes der gode mennesker, som bruger deres tid på at opstøve sjældne film, evt. tekste dem, hvis det er nødvendigt, og gøre dem tilgængelige for fandommen.
"Il castello dei morti viventi" har hidtil kun været til at skaffe i en rædselfuld, klippet, pan/ scan-udgave. Men i foråret blev der endelig sendt en smuk version i det korrekte format på italiensk tv. Den har en af mine amerikanske bekendte så udstyret med lydsporet fra den amerikanske udgave og forsøgt at få mundbevægelserne til at passe nogenlunde. Det er lykkes rimelig godt, og kopien står fantastisk i forhold til den kendte version. Ret interessant så er det i øvrigt Donald Sutherlands spillefilmsdebut. Han spiller oven i købet en dobbeltrolle som soldat og gammel (kvindelig!) heks.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Hehe, ok ;) Jeg arbejder bare sammen med en del hvis mænd/koner/kærester/døtre/sønner arbejder på bryggeriet. Her i Fredericia arbejder man jo næsten enten på Bryggeriet, Raffinaderiet eller posten (gæt hvor jeg er)
Nåja, eller nede på havnen - den lyserøde bygning med de røde lamper.... og nej, det er ikke der jeg arbejder ;p
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#3381 evermind 15 år siden
#3378 Dammit, man, jeg har jo sagt, mit navn er Rudy!!
"Hvis jeg skal hjælpe dig med at blive model, må du også hjælpe mig med noget ..."
Desværre var det kun de gamle af dem, der sendte nøgenbilleder. :(
#3382 elwood 15 år siden
Ketshup, dressing
No big diffrence
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#3383 evermind 15 år siden
I må selv bestemme, hvem den er adresseret til, jeg er nødt til at smutte tilbage til arbejdet ... *skynder sig mod døren*
#3384 elwood 15 år siden
8-)
Som jeg plejer og sige når folk spørger om hvor hun er.
Hun bor i en fin 1 værelses uden vinduer, et par meter nede i jorden.
#3385 evermind 15 år siden
Sorry, mate, jeg vidste det ikke ... :)
#3386 elwood 15 år siden
#3387 Kruse 15 år siden
The Kingdom
Profession: Reporter
#3388 Thomsen 15 år siden
Jeg troede egentligt, at mit abonnement var udløbet, så det var en dejlig overraskelse. Jeg må se, om jeg ikke kan skrabe nogle knaster sammen til at forny det.
Il castello dei morti viventi/ Castle of the Living Dead (1964)
Enhver, der beskæftiger sig med ældre genrefilm, ved, hvor svært det nogle gange kan være overhovedet at komme til at se dem. Mange film er kun udgivet på vhs (hvis overhovedet), og når de endeligt udkommer på dvd, så er det ikke sikkert, at de udkommer på et sprog, man forstår. Det gælder bl.a. de italienske gyserfilm. Heldigvis findes der gode mennesker, som bruger deres tid på at opstøve sjældne film, evt. tekste dem, hvis det er nødvendigt, og gøre dem tilgængelige for fandommen.
"Il castello dei morti viventi" har hidtil kun været til at skaffe i en rædselfuld, klippet, pan/ scan-udgave. Men i foråret blev der endelig sendt en smuk version i det korrekte format på italiensk tv. Den har en af mine amerikanske bekendte så udstyret med lydsporet fra den amerikanske udgave og forsøgt at få mundbevægelserne til at passe nogenlunde. Det er lykkes rimelig godt, og kopien står fantastisk i forhold til den kendte version. Ret interessant så er det i øvrigt Donald Sutherlands spillefilmsdebut. Han spiller oven i købet en dobbeltrolle som soldat og gammel (kvindelig!) heks.
#3389 wiseguy 15 år siden
Modtaget fra Play:
Underworld Trilogy (BD)
#3390 wimmie 15 år siden
Hehe, ok ;)
Jeg arbejder bare sammen med en del hvis mænd/koner/kærester/døtre/sønner arbejder på bryggeriet. Her i Fredericia arbejder man jo næsten enten på Bryggeriet, Raffinaderiet eller posten (gæt hvor jeg er)
Nåja, eller nede på havnen - den lyserøde bygning med de røde lamper.... og nej, det er ikke der jeg arbejder ;p