Gravatar

#9361 Bruce 14 år siden

Fra Axel:

Something Wild - BD
Twelve O'Clock High - BD
Leaving Las Vegas - BD
Usual Suspects - BD
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#9362 Collateral 14 år siden

Fra Planet Video:

"Lovely Bones" (som jeg har set, og synes godt om)
"Crazy Heart" (som jeg ikke har set, men forventer at synes godt om.)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9363 Kiksmann 14 år siden

Thomsen (9352) skrev:
Fra deepdiscount:
Jaws

Jeg havde egentligt besluttet at vente med den sidste, til den kom på BD. Men så kom jeg til at diskutere med nogen, hvorvidt det er en horrorfilm eller ej, og så fik jeg lyst til at gense den.

Ja den kan vel også gå som en naturfilm om en sulten haj :)

Mener de mere den hører til i Thriller afdelingen???
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#9364 Thomsen 14 år siden

Kiksmann (9363) skrev:

Mener de mere den hører til i Thriller afdelingen???

Ja, det er jeg så uenig i. Jeg mener, det er en horrorfilm. Tag for eksempel den ikoniske plakat: Den lover jo ikke "thrills", "excitement" eller "adventure", men uforfalsket horror (nærmere betegnet den basale, såkaldte "dental horror"). Den viser en forsvarsløs kvinde, der skal til at blive spist af en enorm haj, og dermed understreger den meget godt nogle af de centrale elementer i horror: Tabet af kontrol og manglende handlemuligheder i forhold til trusler.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#9365 Collateral 14 år siden

#9364: Jeg er helt enig i at det er gys. Jeg tror problemet er at opfattelsen af hvad der er horror har ændret sig til at handle mere om gore og chok (hvilket der i øvrigt også er i "Jaws") end om suspense og stemning.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9366 Thomsen 14 år siden

Collateral (9365) skrev:
#9364: Jeg er helt enig i at det er gys. Jeg tror problemet er at opfattelsen af hvad der er horror har ændret sig til at handle mere om gore og chok (hvilket der i øvrigt også er i "Jaws") end om suspense og stemning.

Det er også min opfattelse - dét, og så at horrorfilm generelt altid har været ildesete. Jeg spurgte om samme film på et mere dedikeret horrorboard for noget tid siden, fordi jeg var overrasket over, at steder som IMDB og Wikipedia udelukkende anfører den som en "thriller" og ikke i det mindste har "horror" med som alternativ - og her var der flere, der skrev, at de havde oplevet fans af JAWS blive nærmest hysteriske, hvis man kaldte den en horrorfilm. Af en eller anden grund lader der til at eksistere en fordom om, at hvis en film er god og indeholder mere end flade figurer, så kan det ikke være horror.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#9367 Antlion 14 år siden

Hvilken genre tildeles "The Shining" mon så? :)
Gravatar

#9368 Collateral 14 år siden

#9366: Det var da egentlig lidt trist at se sådan på det (er godt klar over det ikke er din holdning altså :)). En genre skal da ikke være en begrænsning, men en legeplads. At sige at Horror begrænser sig til at være ligegyldige karakterer, der bliver slået ihjel på tilfældig vis er da... bizart?
Gravatar

#9369 evermind 14 år siden

Antlion (9367) skrev:
Hvilken genre tildeles "The Shining" mon så? :)

Familiedrama. ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#9370 Collateral 14 år siden

#9369: Tror du ikke drama er at stramme den lidt. Komedie ligger det nok nærmere.

Skriv ny kommentar: