Gravatar

#9371 mr gaijin 14 år siden

Amazon:
Somewhere (BD)
A Zed and Two Noughts (BD)
All About Eve (BD)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#9372 Thomsen 14 år siden

Collateral (9368) skrev:
#9366: Det var da egentlig lidt trist at se sådan på det (er godt klar over det ikke er din holdning altså :)). En genre skal da ikke være en begrænsning, men en legeplads. At sige at Horror begrænser sig til at være ligegyldige karakterer, der bliver slået ihjel på tilfældig vis er da... bizart?

Jeg er helt enig - og det er dér, jeg synes, at den negative indstilling til horrorgenren skinner igennem. For hvis man reducerer den til én lang række af effektfyldte drab på hjernedøde figurer, så går man jo glip af alle nuancerne. Så er der egentligt kun plads til slasherfilmene og deres moderne arvtagere, mens mere afdæmpede værker som ROSEMARY'S BABY eller Val Lewtons poetiske skrækfilm fra 1940'erne dømmes ude og skubbes over i selvopfundne genrebastarder som fx "supernatural thrillers".

evermind (9369) skrev:
Familiedrama. ;)

Haha, ja, det skulle såmænd ikke undre mig. Jeg har lige læst folk gøre alle mulige krumspring for at undlade at placere JAWS i horrorgenren. I stedet kalder de den drama (fordi den... gisp! ... indeholder troværdige figurer), action-adventure (hvilket måske kan forsvares ud fra filmens anden del) og sågar fantasy (fordi hajen opfører sig unormalt) og science fiction (den har jeg så ikke forstået).

Man kan altid diskutere skillelinjen mellem thriller og horror, men "drama"...? Det vil være som at kalde RAIDERS OF THE LOST ARK for en komedie. Blot fordi en film indeholder aspekter fra flere genrer, behøver det altså ikke være fuldstændigt umuligt at placere den i en enkelt. Det handler bare om at afgøre filmens overordnede tone.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#9373 Takeshi_K 14 år siden

Første post her bliver det så..

Lost - Season 6 (DVD) 328 kr
Heroes - Season 4 (DVD) 199 kr

Lost er komplet, så nu skal der bare gå et par år, før jeg glemmer størstedelen af, hvad der skete. Det er ikke interessant, hvis jeg begynder at se den nu. Jeg har også gang i alt for mange tv-serier. Af Heroes mangler jeg stadig Season 2 og 3.

De to var de eneste jeg on-going købte, men Prison Break, Supernatural, Human Target, King of Queens og 24 er helt klart noget som jeg skal ha' fat i when the time and money is right.
Gravatar

#9374 Collateral 14 år siden

#9372: Sad faktisk selv og havde "Rosemary's Baby" i tankerne. Derudover er jeg meget enig med alt du skriver.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9375 evermind 14 år siden

Fra Amazon:

Ninja Scroll: 10th Anniversary Special Edition

Fra en ven, der forærede mig sine DVD'er:

De 39 trin
Alien vs. Predator
Casablanca
Casshern
City of God
Double Dragon (pas på, Michael Andersen ...)
Fear and Loathing in Las Vegas
Fem på flugt
Forrest Gump
G.I. Joe - Two Original Mini-Series: A Real American Hero + The Revenge of Cobra
Iron Man: The Complete 1966 Collection Episode 1-13
Knight Moves
M
Once Upon a Time in the West (som jeg har i forvejen, men denne er i digipack)
Schindler's List
Secret Window
Sidste spil
Syv mænd sejrer

- det kan ske, et par af dem ryger videre, men ellers er det jo ikke at kimse ad, når man sådan får kastet en stak film i nakken. ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#9376 Åkepool 14 år siden

evermind (9375) skrev:
Fra en ven, der forærede mig sine DVD'er:

Helt tydeligt at jeg render rundt med de forkerte venner :(
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#9377 evermind 14 år siden

Hehe, måske?
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#9378 evermind 14 år siden

Så igen ... Han forærede mig Alien vs. Predator og Double Dragon. :P
Gravatar

#9379 Åkepool 14 år siden

Ingen er perfekte :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#9380 misuma 14 år siden

Fra Amazon Marketplace:

Monsters (BD) Til omkring en hundredelap.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: