Gravatar

#9431 evermind 14 år siden

Fra Amazon:

The Specials
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#9432 jessup 14 år siden

Naruse boksen fra BFI
This is just until June
Gravatar

#9433 Skeloboy 14 år siden

#9432 - skriv endelig om den...har den selv, men der går nok noget tid, før jeg fåpr den set :)
Gravatar

#9434 Benway 14 år siden

#9430 Bestemt. Jeg overvejer anskaffe to bokse bare så jeg kan skifte navn til Arthur "Two Box" Jackson. ;)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#9435 BN 14 år siden

Benway (9434) skrev:
#9430 Bestemt. Jeg overvejer anskaffe to bokse bare så jeg kan skifte navn til Arthur "Two Box" Jackson. ;)

hehe
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9436 rammy 14 år siden

Den berygtede 'A Serbian Film' har meldt sin ankomst. Filmen har et rygte der siger at den kandiderer til at være filmhistoriens grummeste og mest uhumske film. Glæder mig, som jeg glædede mig til at se f.eks Lars Von Triers mesterværk 'Antichrist' og Pascal Laugier fantastiske horrorfilm 'Martyrs'. Jeg har den her lidt udefinerbare følelse af små nervøsitet, over at man ved at man skal til at se en film, som man ALDRIG nogensinde vil glemme igen - om man vil det eller ej...can't wait!
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#9437 Thomsen 14 år siden

#9436 - Bare du ikke bliver skuffet. :-)

Da jeg genså den til Pix, overhørte jeg to midaldrende ægtepar bagefter, der blev enige om, at den slet ikke var så slem, som de havde regnet med.

Personligt synes jeg, det er en virkelig fin film (uanset hvad kunstfilmsnobberne herinde så måtte mene om indholdet). Men hardcore gorehounds vil nok blive skuffet. Man ser ikke rigtigt noget.

Jeg har selv lige bestilt et eksemplar hos subdvd.com.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#9438 Collateral 14 år siden

#9437: Tror nu ikke folk der har problemer med indholdet nødvendigvis er snobber. Personligt har jeg bare valgt at springe filmen over, men andre jeg har hørt omtale filmen har slukket ca. midtvejs da en bestemt scene, som formentlig er hvad der har skabt mest furore, optrådte. Det var bare ikke noget han havde lyst til at se. Det har intet med snobberi at gøre.

Derudover har jeg efterhånden et par gange henvist til Brad Jones, og konstateret at han på trods af at være gore ekspert, og at han er kæmpe fan af "Caligula", var hans reviews hovedpointe, at man simpelthen ikke skal gå ind at se filmen. Som han siger, er der nok mange der vil gøre det af nysgerrighed, men han slutter af med simpelthen at sige "Don't". Selvfølgelig ikke som en kommando, men mere fordi, som han siger, at han kan ikke unsee hvad han har set, men det er ikke for sent at opfordre andre til at springe over. Havde jeg set mere gore end jeg har, ville jeg måske føle behov for at se den, men da jeg har masser af andre film der alligevel vil stå foran "A Serbian Film" i køen, springer jeg den, som sagt, nok over.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9439 rammy 14 år siden

Thomsen (9437) skrev:
#9436 - Bare du ikke bliver skuffet. :-)

Da jeg genså den til Pix, overhørte jeg to midaldrende ægtepar bagefter, der blev enige om, at den slet ikke var så slem, som de havde regnet med.

Personligt synes jeg, det er en virkelig fin film (uanset hvad kunstfilmsnobberne herinde så måtte mene om indholdet). Men hardcore gorehounds vil nok blive skuffet. Man ser ikke rigtigt noget.

Jeg har selv lige bestilt et eksemplar hos subdvd.com.

Nu er jeg slet ikke udpræget gorehound - håber 'A Serbian Film' har meget mere at byde på. Der er mange meninger om om A Serbian Film. Anmelderne har jo nærmest sloges med hinanden - enten for at svine den til, eller for at udråbe den til et et mesterværk. SÅ blandet en modtagelse giver som regel en rigtig interessant film! Jeg glæder mig utroligt meget til at se den.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#9440 Thomsen 14 år siden

Collateral (9438) skrev:
#9437: Tror nu ikke folk der har problemer med indholdet nødvendigvis er snobber. Personligt har jeg bare valgt at springe filmen over, men andre jeg har hørt omtale filmen har slukket ca. midtvejs da en bestemt scene, som formentlig er hvad der har skabt mest furore, optrådte. Det var bare ikke noget han havde lyst til at se. Det har intet med snobberi at gøre.

Jeg er helt enig i, at folk, der vælger at springe over den, ikke nødvendigvis er snobber. Selvfølgelig er de ikke det. Det står enhver frit for at vælge og fravælge film ud fra egen smag.

Jeg sigtede mere på den tendens til at afskrive A SERBIAN FILM som en "provokation for provokationens skyld", som jeg synes, jeg kan læse mellem linjerne i en af de andre tråde herinde - oven i købet fra personer, der ikke har set den - koblet med generelt nedladende kommentarer om serbisk film. Dét ser jeg som rent kunstfilmsnobberi, fordi det kommer fra folk, der gerne og ofte fremhæver deres egen forfinede smag, og fordi deres indvending alene kører på indholdet, som de altså vel og mærke kun kender af omtale.

Collateral (9438) skrev:
Derudover har jeg efterhånden et par gange henvist til Brad Jones, og konstateret at han på trods af at være gore ekspert, og at han er kæmpe fan af "Caligula", var hans reviews hovedpointe, at man simpelthen ikke skal gå ind at se filmen. Som han siger, er der nok mange der vil gøre det af nysgerrighed, men han slutter af med simpelthen at sige "Don't". Selvfølgelig ikke som en kommando, men mere fordi, som han siger, at han kan ikke unsee hvad han har set, men det er ikke for sent at opfordre andre til at springe over. Havde jeg set mere gore end jeg har, ville jeg måske føle behov for at se den, men da jeg har masser af andre film der alligevel vil stå foran "A Serbian Film" i køen, springer jeg den, som sagt, nok over.

Du begår den samme fejl som så mange andre ved at sætte A SERBIAN FILM i bås med gore-film. A SERBIAN FILM er *ikke* en gore-film. Hvis man ser den med forventning om at se gore, så bliver man slemt skuffet.

Gore-filmenes raison d'être er de blodige effekter, som de udforsker bl.a. ved at fastholde kameraindstillingerne. A SERBIAN FILM står fuldstændigt i modsætning til den form for æstetik - ja, faktisk er den forbløffende konservativ og tilbageholdende: Man ser stort set ikke noget. Og når man ser noget, så er det hovedsageligt i form af korte "inserts", hvorefter der hurtigt klippes tilbage til reaktionsskud af hovedpersonen.

A SERBIAN FILM er ubehagelig pga. det, der sker, og som hovedpersonen ser. Men den er aldrig særligt explicit. I stedet for at svælge i effekter, så opnår den i stedet sin virkning gennem klipning og lyd, så det bliver tilskueren, der udfylder de "tomme pladser" (som Umberto Eco ville have sagt) og skaber forestillingen.

For mig er SALÒ og IRRÈVERSIBLE langt mere modbydelige film.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.

Skriv ny kommentar: