Corgan> Hvad vil være ideelt for en filmnørd i London (udover shopping i HMV)? Her tænker jeg på bedste biograf, nørdede butikker eller lignende. Har været i London 2 gange før, men tror ikke rigtig jeg har fundet de fedeste steder :)
HMV på Oxford Street er den største og bedste HMV forretning i London. Hvis du er i London i morgen, kan du få Nick Frost til at signere din Paul dvd/BD der. Virgin Megastore eksisterer ikke længere (det er vist 5 år siden). For filmnørder i London, vil jeg anbefale at tage til The Cinema Store. Her finder du en del plakater, en masse bøger og magasiner om film. Butikken blev udvidet for et års tid siden, så den nu også har butikken ved siden af (som før var en manga forretning). Nede i kælderen kan du købe film, men de har ikke et stort udvalg og de er oftest temmelig dyre. Her kan du dog finde Criterion imports... nogle af dem er OOP. Hvis du er til statuetter og figurer, bør du tage et smut til Forbidden Planet. Her finder du også en masse tegneserier i kælderen.
Hvis du vil en tur i biografen, er det oplagt at tage til Leicester Square. Her er der en masse biografer samlet på én plads. Normalt tager jeg i Vue på Leicester Square. Her er der igen plads-reservering så du kan sidde hvor du vil. Empire er dog en lidt bedre bio. På Shaftesbury Avenue (tæt på Leicester Square) finder du Curzon Soho. En ret fed lille og meget hyggelig biograf der ofte har Q&A og tema-aftener. På samme gade finder du selvfølgelig også Double Negative. ;-) Lige rundt om hjørnet fra Leicester Square finder du den lille Prince Charles Cinema. Ofte har de tema-aftener, hvor man skal komme udklædt. F.eks. til Rocky Horror aften. Den bedste biograf, rent AV mæssigt, finder du i Westfield. Du kommer nemt hertil med Central Line tube (den røde linie) til Shepherds Bush. Det er et kæmpe shoppingcenter, men byens nyeste biograf i toppen. Book en billet i deres Vue Extreme sal. Det er en kæmpe skærm! Og sæderne er rigtig gode. Hvis du vil se en 3D film, skal du gøre det her, da de har det bedste udstyr til det. Hvis det ikke er stort nok til dig, skal du tage til BFI IMAX. De har den største skærm i UK. Man skal dog ofte bestille i god tid for at kunne få en ordentlig plads. Det er ret imponerende at se IMAX film på denne store skærm, men deres 3D system er ikke særlig godt.
Og så er der jo også London Film Museum. Jeg har aldrig været der, så jeg aner ikke om det er godt eller ej.
Min far har ryddet op i sin filmsamling, så jeg har fået 300-400 film, hvoraf størstedelen nok går til BBBB (min afr køber ofte film efter princippet 'er det billigt, er det værd at købe'...). Men der var da også nogle ok film imellem, så skal nu ha' set bl.a. Venus, Beowolf og Arachnophobia.
Det sjoveste er at man slet ikke kan se på hans værelse at han har ryddet op...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Du må kun aflevere 300 om året...jeg vil hjertens gerne komme og kigge dem igen, og købe dem for 5-10 kr stk, hvis der er noget interessant :)
Planen er nok at få kæresten overtalt til at oprette en konto dernede også :) Men du er skam velkommen, det ville være rart at slippe for at slæbe :) Kan dog ikke garantere for kvaliteten...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#9741 Corgan 14 år siden
HMV på Oxford Street er den største og bedste HMV forretning i London. Hvis du er i London i morgen, kan du få Nick Frost til at signere din Paul dvd/BD der.
Virgin Megastore eksisterer ikke længere (det er vist 5 år siden).
For filmnørder i London, vil jeg anbefale at tage til The Cinema Store. Her finder du en del plakater, en masse bøger og magasiner om film. Butikken blev udvidet for et års tid siden, så den nu også har butikken ved siden af (som før var en manga forretning). Nede i kælderen kan du købe film, men de har ikke et stort udvalg og de er oftest temmelig dyre. Her kan du dog finde Criterion imports... nogle af dem er OOP.
Hvis du er til statuetter og figurer, bør du tage et smut til Forbidden Planet. Her finder du også en masse tegneserier i kælderen.
Hvis du vil en tur i biografen, er det oplagt at tage til Leicester Square. Her er der en masse biografer samlet på én plads. Normalt tager jeg i Vue på Leicester Square. Her er der igen plads-reservering så du kan sidde hvor du vil. Empire er dog en lidt bedre bio.
På Shaftesbury Avenue (tæt på Leicester Square) finder du Curzon Soho. En ret fed lille og meget hyggelig biograf der ofte har Q&A og tema-aftener. På samme gade finder du selvfølgelig også Double Negative. ;-)
Lige rundt om hjørnet fra Leicester Square finder du den lille Prince Charles Cinema. Ofte har de tema-aftener, hvor man skal komme udklædt. F.eks. til Rocky Horror aften.
Den bedste biograf, rent AV mæssigt, finder du i Westfield. Du kommer nemt hertil med Central Line tube (den røde linie) til Shepherds Bush. Det er et kæmpe shoppingcenter, men byens nyeste biograf i toppen. Book en billet i deres Vue Extreme sal. Det er en kæmpe skærm! Og sæderne er rigtig gode. Hvis du vil se en 3D film, skal du gøre det her, da de har det bedste udstyr til det.
Hvis det ikke er stort nok til dig, skal du tage til BFI IMAX. De har den største skærm i UK. Man skal dog ofte bestille i god tid for at kunne få en ordentlig plads. Det er ret imponerende at se IMAX film på denne store skærm, men deres 3D system er ikke særlig godt.
Og så er der jo også London Film Museum. Jeg har aldrig været der, så jeg aner ikke om det er godt eller ej.
#9742 Herrguth 14 år siden
#9743 Collateral 14 år siden
"Dark Water" (DVD)
#9744 wimmie 14 år siden
Nice - tak for tips :D
Og snyd at jeg ikke er i London i morgen - skal du ned og møde Nick Frost? I så fald; hils ;)
#9745 wimmie 14 år siden
A Clockwork Orange - BD
Dirty Harry - BD
Four Weddings and a Funeral - BD
BBBB
Luftkastellet der blev sprængt - BD (30 kr)
#9746 lagoni 14 år siden
Det sjoveste er at man slet ikke kan se på hans værelse at han har ryddet op...
#9747 Corgan 14 år siden
Fra HMV:
Black Swan
I Saw The Devil
The King's Speech
...alle på BD og med pap-sleeve. Black Swan har for øvrigt danske undertekster.
Hmmm... jeg ved ikke helt om jeg tager ned og hilser. Tror jeg får lidt travlt på arbejdet og der er så mange mennesker på Oxford Street.
#9748 Skeloboy 14 år siden
Du må kun aflevere 300 om året...jeg vil hjertens gerne komme og kigge dem igen, og købe dem for 5-10 kr stk, hvis der er noget interessant :)
#9749 lagoni 14 år siden
Planen er nok at få kæresten overtalt til at oprette en konto dernede også :) Men du er skam velkommen, det ville være rart at slippe for at slæbe :) Kan dog ikke garantere for kvaliteten...
#9750 Skeloboy 14 år siden
Jeg har for i øvrigt også en konto, og jeg sælger aldrig film, så hvis du mangler mere "plads", så bare sig til