Gravatar

#71 evermind 18 år siden

Kan du lokkes til at smide et par ord om "The Leaugue of Extraordinary Gentlemen: The Black Dossier" i en PM, når du har læst den. Jeg er MEGET nysgerrig og har læst ret blandede anmeldelser, men regner selv med at skulle have den, da jeg jo er Alan Moore-, Kevin O'Neill og LoEG-fan. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#72 Bobby Singer 18 år siden

# 68 - Hey evermind!
Jeg kan af gode grunde ikke sige, om der er ens ekstra materiale på den oprindele udgivelse og komplet P.I.S., da jeg ikke ejer den oprindelige udgivelse, så jeg kan desværre ikke
være til så meget hjælp lige på det punkt.

Angående persongalleri-hæftet, så er det åbenbart heller ikke med i den her udgivelse.

Men jeg skal da nok fortælle om der mere ekstra materiale, end det der står på boksen, når jeg får det set igennem, men det bliver nok ikke lige foreløbidt, da jeg jo også har en masse andre gaver, som skal jeg skal have tjekket igennem, men når jeg får tid, skal jeg da nok oplyse om ekstra materialet, hvis det da stadig har interesse på det tidspunkt.
Idjit
Gravatar

#73 rockysds 18 år siden

#69,71
I would like a piece of that action. :)
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#74 aknot 18 år siden

Jamen julen har også været god ved mig. ud over de "kedelige" (som slet ikke var så ringe) gaver fik jeg også nogle ret fede film gaver :)

FILM

Die Hard - Blu-ray
Dracula - Blu-ray
Lost 3 sæson

Children of Men - på HD-DVD, nu er problemet så at jeg ikke har en HD-DVD afspiller så enten skal den byttes til Blu-ray udgaven, eller også har jeg en god undskyldning for at anskaffe mig en, over for kæresten.

BOG

1001 Film Du skal Se Inden Du Dø - pyha jeg mangler godt nok stadig et par stykker :o/ men fedt nokj så ved jeg jo hvad jeg skal lave indtil den dag kommer.
Gravatar

#75 filmz-Kadann 18 år siden

#74 -

Så vidt jeg kan se, har BD-udgaven kun et almindeligt DD-lydspor, hvor HD DVD-udgaven har DD+, hvilket har fået en del positive ord med på vejen.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#76 aknot 18 år siden

#75 Endnu et argument for at anskaffe sig en HD-DVD afspiller - Tak Kadann ;)
Gravatar

#77 filmz-Bluhm 18 år siden

Jeg bliver lige nødt til at også at præsentere min kærestes gavehøst, for den er fandme imponerende:

DVD'er:
Bladerunner The Final Cut Gift Set (5 disc)
Muppet Show Season 2
Halloween 25th Anniversary Edition
Halloween 25 Years of Terror
Vinden i piletræerne afsnit 4-7
Abominable
Fido
Flight of the Living Dead
Pink Flamingos
Dirty Dancing 20th Anniversary Edition
Mermaids
Footloose

Bøger:
Stephen Edward Thrower: Beyond Terror the Films of Lucio Fulci
Brian Aldiss: Helliconia 1-4
Brian Aldiss: De mørke lysår
Brian Aldiss: Salivatræet
Lian Hearn: Heaven's Net is Wide
Lian Hearn: The Harsh Cry of the Heron

Tegneserier:
The Goon: 0,1,2 og 3
Konvojen: 5 og 7
Koblenz 1-3
Fjerne horisonter 24
Zanfyrst fra Troy 2

CD'er:
Gogol Bordello: Gypsy Punks
Gogol Bordello: Super Taranta!
Gravatar

#78 NightHawk 18 år siden

# 67 -

Hey igen. Jeg har holdt 1. juledagsædegilde part 2, med min bror og hans kone samt min lille nevø, en krudtugle på 2 år, og niece, så har først haft tid til at skrive tilbage nu. :)

Fik forøvrigt lige en ekstra gave idag, Steven Soderbergs Kafka med Jeremy Irons, som jeg er ret spændt på at få set. Den sku' efter hvad jeg hørt være den bedste filmatisering af "Processen".

Du skriver at begge udgaver af "City of Glass" er fantastiske, hvilket jo blot gør at jeg får endnu mere lyst til at få læst den. Men hvad er forskellen på den udgave du linker til og så den der er en del af "New York Trilogy" ?

Jeg mangler selv at få købt "In The Country of Old Things", "Moon Palace", "Mr. Vertigo", "Leviathan", "Timbuktu" og så den helt nye "Travels In The Scraptorium".

Glemte forøvrigt at nævne de to mest kendte af hans filmprojekter før som du, er jeg 99,9 % sikker på, vil komme til at holde meget af :

Smoke - Special Edition :
http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?DO=vis&...

Blue In The Face - Special Edition :
http://www.axelmusic.com/productDetails/7869362040...

Jeg må indrømme, at jeg ikke havde hørt om Neil Gaiman før du nævnte ham. Men de ting han har lavet som du linker til og den måde du roser hans værker på, gir mig med det samme lyst til at se nærmere på hans forskellige noveller, romaner og tegneserier. Især ser The Sandman ganske interessant ud må man sige.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#79 rockysds 18 år siden

#78 Den, jeg linker til er denne.
Det er romanen, adapteret til en graphic novel af David Mazzucchelli (Batman: Year One) og Paul Karasik. Den er er langt mere end bare "den tegnede udgave", da den formår at bruge de virkemidler en tegneserie har ift. den klassiskke romanform. Panelerne og ord får deres eget liv på papiret. Tegningerne er meget enkelte, men fanger alligevel stemningen i Austers historie både på sin egen måde og i tråd med Austers eget værk.
Og så er det jo kun et ekstra plus, at Art Spiegelman har "ledet" projektet og leverer forordet til bogen.

Har selv "Kafka" stående på hylden. Har desværre ikke fået den set endnu, og har desværre heller ikke læst andet af Kafka end "Slottet" endnu, og den ligger et stykke tid tilbage.
Jeg er ganske glad for de fleste af Soderberghs film, hvad end det er hans kommercielle "play-dates" med Ocean's eller hans smalle film. Heck, jeg kunne endda nogenlunde lide hans "Solaris", men "Full Frontal" var dog for kedelig, selv set som et eksperiment i form og stil. Sidder faktisk lige nu og venter på "The Limey" (Englænderen), der kommer her på TV2 om fem minutter.

Jeg skal snart have skaffet mig de Auster-film hjem, da jeg også tror, jeg vil kunne lide dem, og specielt "Smoke" har fået meget ros rundt omkring.

Kan desuden kun tilskynde dig til at tjekke "The Sandman" endnu engang. Den er et rigtig godt sted at starte med ham , og er, som skrevet, enormt god.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#80 NightHawk 18 år siden

# 79 -

Det lyder som noget jeg skal ha' fat på. Tak for infoen. :)

Jeg har lige sat "City of Glass" - grafic novel på min wishlist, så jeg husker at få den køb her inden så længe.

Jeg er også en sucker for Soderberghs film og har set næsten alt undtagen Full Frontal, som jeg kun har hørt negativt om, samt Schizopolis som jeg endnu ikke har fået taget mig sammen til at købe. Den sku' vist også være en lidt speciel oplevelse, men jeg har trods alt kun hørt godt om den, så den skal ses på et tidspunkt. Så mangler jeg selvfølgelig også Kafka, som dog skal ses en gang i morgen. Er ikke så vild igen med Soderbergh og Clooneys Ocean's trilogi, selv om den første nu er en ganske fornøjelig caper.

Til gengæld ku' jeg rigtig godt li' Solaris remaket/nyfortolkningen og fandt den stærkt seværdig, trods sin forholdsvis simple historie, flot og meget stemningsfuldt filmet, samt yderst velspillet især fra George Clooney. En lille perle, imo. Har også en svaghed ang. en af Soderberghs andre knap så populære film, det lille krimi/drama Underneath der med sine mange flashback minder en del om The Limey. Sidstnævnte finder jeg dog for en markant bedre film samlet set af de to.

Vil helt sikkert se nærmere på "The Sandman" inden alt for længe. Blir nok først til februar, for januars film og merchandise budget er allerede presset til den sidste 25 øre og der er et par figurer, bla. Ash/Bruce Campbell fra "Army of Darkness", som jeg skal ha' fat på inden det er for sent. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

Skriv ny kommentar: