Gravatar

#101 Yoda 21 år siden

Tillykke med "Miami Vice". Lækker 80'er serie - et "must have" for seriefreaks ;-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#102 filmz-yoshimura 21 år siden

#101 Ja, det bliver et interessant gensyn (selv om det mest er fruen, der nostalgitripper over den). Vi så piloten i går, og jeg er lidt skuffet over billedkvaliteten - der er meget snavs i billedet.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#103 Yoda 21 år siden

Ja, jeg læste anmeldelsen af "Miami Vice" på TvShowsOnDVD, hvor de netop konkluderede, at billedkvaliteten ikke var, hvad den kunne have været, men at den alt i alt dog var tilfredsstillende.

Jeg ved ikke, om du har læst anmeldelsen, men ellers:

Last year was the 20th anniversary of Miami Vice, and the film elements are showing their age. The prints contain quite a bit of dust in spots, but are spotless in others. There were some other minor glitches, like a line that ran down the side of the print for a bit, but I was expecting that because of the age of the materials. People often ask why TV shows aren't restored like movies are; it's a matter of cost. Restoring a movie (1.5-3 hours) is much cheaper than restoring 18 hours of a TV series. An avergae movie will bring in more money than a TV show, so the TV sets have smaller budgets. Sure, there are some shows that are restored, like Image's recent Twilight Zone set, but the majority aren't. I've seen more dust in a recent series than I saw in Miami Vice, but I wanted to make people aware of it since it's a glaring problem with the set.

Besides the dust, the picture looks quite nice. It's sharp, which I'd expect from film, though the black levels are a tad off. I noticed some night shots appeared dark grey instead of black, but then other shots were fine. I caught an episode of Miami Vice on TV recently, and the colors on the DVDs look a lot better. The show used a muted color pallette (pastels instead of solids), but it translated well to DVD. Each disc contains a "play all" feature, and there's a chapter set after the opening of the show.

Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#104 filmz-Kadann 21 år siden

Jeg fik en pakke fra Axel i dag:

- From Here to Eternity
- Gattaca

Begge R3 og begge Superbitudgivelsen.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#105 dyg 21 år siden

Så kom der en lille kasse fra Axel:

The Original Monsters Collection
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#106 Zelle 21 år siden

Her fra den sidste uge;

24: Season 2+3
Misery SE
Dr. Strangelove SE
Hook
True Romance
Liar Liar SE
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#107 Yoda 21 år siden

Ja, det er rigtigt. Mine forsendelser kommer fra Tyskland, når jeg bestiller ved DVDIMPORT. Desuden havde de på pakken angivet dens værdi til $13 trods den reelle værdi på $20 - jeg brokker mig ikke!
Gravatar

#108 lagoni 21 år siden

Lidt fra DVDsoon:

It - $9,98
8mm - $11,98
Run Lola Run (en af de få ting der lyder bedst på tysk...) - $15,98
The Royal Tenenbaums Criterion Collection (i en rigtig dejlig indpakning) - $13,98
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#109 filmz-dr. hoax 21 år siden

Fik idag fra Axel: American Chopper the Series - Season 1 til 249,95 ...men desværre var nogen af de dimser der holder selve dvd'en på plads brækket i et af coverne, så en af dvd'erne lå løs og kan ikke ligges ordentligt i igen, ØV!! Men jeg glæder mig nu til at bruge en dag foran kassen og se på farmand Teutul gå amok, mens sønike laver fede bike's...!
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Dr.%20Hoax
Gravatar

#110 filmz-yoshimura 21 år siden

Armageddon
Face/Off
Wonder Boys

til 29,95/stk. i F2K
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war

Skriv ny kommentar: