"Dolls" er en meget speciel film. Det var den første Kitano film jeg stiftede bekendtskab med og den har absolut ikke meget med hans øvrige værker at gøre. Jeg kom ud af biografen med en underlig fornemmelse; Jeg havde forventet et lidt mere ordinært drama, hvilket Dolls absolut ikke er. Alligevel var jeg forundret over den unikke stil og meget flotte billedside.
Den skal ses, men det er ikke en film jeg hungrer efter få hjem på hylden.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
What he said. Dolls er flot, hvilket minder mig om, at jeg burde få købt den hjem. Men den adskiller sig en del fra de Kitano-film, jeg ellers har set. Min favorit er klart 'Sonatine', som Miramax vistnok endeligt er ved at tage sig sammen og sende ud på dvd i USA (efter at den blev skubbet i foråret).
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Mht Hana-Bi aka Fireworks lader det til den franske udgivelse er den bedste. Den kan fås hos amazon. Jeg har den stående på hylden og havde tænkt mig at se den en af dagene, så jeg kan godt lige smide en lille anmeldelse op når jeg får taget mig sammen :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
#97: Min ankom forholdsvis hurtigt, dvs. inden for max. 10 dage.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#95: Mht. Hana-Bi så er den koreanske udgave heller ikke at foragte - den har en lækker slipcase og fås på axel for knap 150,- (men jeg venter dog stadig på at modtage min; det tager sin tid).
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#91 filmz-Bruce 20 år siden
#92 El vez 20 år siden
Den skal ses, men det er ikke en film jeg hungrer efter få hjem på hylden.
#93 filmz-Le Samouraï 20 år siden
#94 filmz-Bruce 20 år siden
Denne er nok ikke så god
Denne ser interessant ud
#95 El vez 20 år siden
#96 filmz-Bruce 20 år siden
#97 Yoda 20 år siden
Er der nogle der ved, hvor lang leveringstiden ca. er?
#98 filmz-yoshimura 20 år siden
#99 filmz-yoshimura 20 år siden
#100 Yoda 20 år siden
Ok, så kan jeg godt slå koldt vand i blodet.
Jeg bestilte min d. 9, så der går nok et par dage endnu.
Er dog ved at være utålmodig ;-)