Gravatar

#41 ks 20 år siden

#38 - Absolut, men nu har jeg aldrig været "fan" af dansk fodbold som sådan. Jeg er da glad når landsholdet klarer sig godt, naturligvis, men jeg er også realist og dermed kan jeg konstatere, at det danske landshold, og dansk klubfodbold også, efterhånden er faldet til et utilstrækkeligt lavt niveau. Jeg har ikke rigtig set nogle kampe fra denne kvalifikationsrunde overhovedet, men vil da godt indrømme, at jeg faktisk sidder og ser denne kamp, som - ikke overraskende - befinder sig på det sædvanlige lave niveau, ovenikøbet fra begge de to meget uinspirere mandskaber.

Næh, giv mig nogle flere Liverpool kampe på TV, så skal du fandme se noget loyalitet fra min side!
Gravatar

#42 filmz-sanjo 20 år siden

I agree, dansk fodbold er virkelig BAH!. Den engelske eller den spanske league, er vaerd at kigge paa.
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#43 JannikAnd 20 år siden

Helt enig. Finder det næsten latterligt så patriotiske folk bliver, når der er landskamp - og skræmmende at den gennemsnitlige dansker kan nævne flere landsholdspillere end politikere. Og det faktum at der bliver sunget nationalmelodi før kampens start er forrykt og selvfedt. Men der er jeg vist lidt alene.
Gravatar

#44 filt 20 år siden

#43, på ingen måde. Har det på samme måde.
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#45 dyg 20 år siden

#43 - Kan du ikke uddybe, hvorfor det skulle være forrykt og selvfedt?

Det er jo en tradition, at hvert lands nationalmelodi skal spilles før en kamp, og det gælder langtfra kun i fodbold.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#46 JannikAnd 20 år siden

Ja, det er en tradition, men det ændrer ikke ved at jeg finder det malplaceret. Jeg kan ikke se nødvendigheden og charmen ved at benytte en så traditionsrig og smuk ting som nationalmelodi i sportssammenhæng. Positivt set kan jeg dog sige at det er en flot dyd at høre modstanderens nationalmelodi - men ville hellere høre den i sin fulde længde og i en anden kontekst.
Gravatar

#47 pulse83 20 år siden

#43 Det er da ikke selvfedt og/eller forrykt at vise sin stolthed overfor sit moderland via en nationalmelodi. Nationalsangen er en del af et lands identitet. Det er der ikke noget selvfedt i.

#41 Jeg ved ikke hvor lavt et niveau vi spiller på hvis vi vinder 4-1 over England. ;)
Excuse me, Flo!
Gravatar

#48 JannikAnd 20 år siden

Jeg kan ikke se, at det er så svært at forstå, jeg finder det forkert at synge nationalmelodien med hotdog i den ene hånd, øl i den anden og klaphat på hovedet.
Gravatar

#49 chandler75 20 år siden

Hvornår skulle man ellers synge nationsangen, hvis ikke ved en landskamp? Udover selvfølgelig 31. december/1. januar - men er det ikke lidt kedeligt kun at synge den én gang om året? :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#50 pulse83 20 år siden

#48 Faktum er at størstedelen af danskerne (og mennesker i almindelighed) formentlig ikke ville kende deres nationalmelodi, hvis det ikke var for sportsbegivenheder. Det handler om at vise sin stolthed overfor sit land på en måde hvor alle kan være med til at vise den stolthed. Og det gør man bedst med nationalmelodien. Klaphat eller ej.
Excuse me, Flo!

Skriv ny kommentar: