Nej, jeg kan godt se, hvad I mener. Men dermed sagt er det da forrykt at 95 % af befolkningen ikke kan vers foruden dem sunget i Parken. Og hvis vi virkelig skal kende så stor en del af vores landshistorie via sportens verden, ja så er der sgu noget glat.
Enig i at man da skal synge til en national begivenhed. Hvor er vi ellers henne? ..Og har nogen af jer røde ører nu? 4 fucking 1... Hvem sagde lavt niveau?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Men min umiddelbare forestilling er, at de folk der finder nationalmelodien velfungerende i Parken også er de største fodboldfans her på sitet. Eller tager jeg fejl? Var selv en kæmpe fodboldnørd i mine yngre dage, og da sang jeg stemmebåndet i smadder. I dag finder jeg det forkert.
Jeg sagde lavt niveau, og hvad så hvis vi slår et engelsk hold, der tydeligvis var så uinspierede som overhovedet muligt? England spillede dårligt fodbold i den kamp, og så det er jo klart, at vi vinder 4-1, selvom vi egentlig ikke engang gjorde det specielt godt. Bare vent til vi møder Tyrkiet, så er vi tilbage til de sædvanlige ydmygende standarder.
Mht. nationalmelodien, så synes jeg det er helt i orden, at sangen bliver spillet ved større sportsbegivenheder, den udtrykker trods alt vores nationalfølelse og mange af de sportsbegivenheder bliver vist verden rundt og repræsenterer dermed landet "Danmark" overfor resten af verdenen.
#51 JannikAnd 20 år siden
Kalder du mig klaphat!? :)
Nej, jeg kan godt se, hvad I mener. Men dermed sagt er det da forrykt at 95 % af befolkningen ikke kan vers foruden dem sunget i Parken. Og hvis vi virkelig skal kende så stor en del af vores landshistorie via sportens verden, ja så er der sgu noget glat.
#52 davenport 20 år siden
..Og har nogen af jer røde ører nu?
4 fucking 1... Hvem sagde lavt niveau?
#53 JannikAnd 20 år siden
Det var ks - ikke mig :)
Men min umiddelbare forestilling er, at de folk der finder nationalmelodien velfungerende i Parken også er de største fodboldfans her på sitet. Eller tager jeg fejl? Var selv en kæmpe fodboldnørd i mine yngre dage, og da sang jeg stemmebåndet i smadder. I dag finder jeg det forkert.
#54 filmz-Kadann 20 år siden
#55 davenport 20 år siden
#56 JannikAnd 20 år siden
#57 davenport 20 år siden
#58 ks 20 år siden
Mht. nationalmelodien, så synes jeg det er helt i orden, at sangen bliver spillet ved større sportsbegivenheder, den udtrykker trods alt vores nationalfølelse og mange af de sportsbegivenheder bliver vist verden rundt og repræsenterer dermed landet "Danmark" overfor resten af verdenen.
#59 chandler75 20 år siden
#60 JannikAnd 20 år siden
Det kan kun Dansk FOlkeparti :)