Gravatar

#1 Skeloboy 11 år siden

En lille social-lær-hinanden-at-kende-tråd :)

Selvsagt, så er vi alle filmnørder herinde, men er der andet, som interesserer filmz-brugerne? Ved der er et par tegneserier-entusiaster, et par litteratur-fanatikere, musikelskere og gourmander

Udover film, så bruger jeg en del tid på brætspil og magickort(dog kun casual - ikke noget med kort til flere 1000 kroner).

Min brætspilssamling er på 71 film(inkl. udvidelser), og jeg spiller generelt spil 1-2 gange om ugen. Det er især et figurspil, der hedder blood bowl. Jeg er også begyndt på at designe spil selv, og har 2 spil næsten færdig samt et par ideer til større brætspil.

Jeg har også lige genoptaget magickort på hyggebasis, og det vil altid være en dyr hobby.

Af mindre hobbyer er der madlavning og musik, hovedsagligt metal.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#2 davenport 11 år siden

Jeg har inden for det sidste halve år, begyndt at interessere mig helt vildt om fremtiden, set i lyset af oil peak, økonomien og miljøet. Hvis alt går vel, vil min nerd-ness føre det ind i politik, for jeg synes vi bliver ført bag lyset i vores verdenspolitik. Vi bliver for konforme, og stiller ikke længere spørgsmål ved verden, vi indtager bare hvad der bliver serveret. Jeg håber at have stamina til at forfølge dette, men er ikke sikker, da jeg synes jeg ikke er klog nok til politik.

Jeg arbejder dog på sagen, og håber at kunne stifte et parti, hvis alt går vel, og jeg kan finde folk der er med på tanken om at udvikle os til et fælles bedre, i stedet for den her spiral mod afgrunden.

Så det er det jeg nørder med for tiden :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#3 wimmie 11 år siden

Har desværre ikke helt så meget tid til at nørde som førhen, men jeg læser og samler på bøger og så har jeg været meget inde i tegnenørd-miljøet med en masse sjove nørder både inden for tegning/kunst også tegneserier, rollespil osv. :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#4 HelmerJ 11 år siden

-spejder, vil nogen nok smide i denne kategori
-film
-brygger
-mad
-computer
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#5 Slettet Bruger [4231962180] 11 år siden

Computernørd - software og hardware. Jeg piller med andre OS'er end Windows, bygger selv min stationære computer, bruger tid på at holde skidtet i orden, ved hyppigt at rydde op, rengøre computeren og den slags.

Så er jeg PC-gamer i stor stil med 150+ spil på min Steam-konto, hvilket ikke nødvendigvis hænger sammen med at være computernørd, selvom en del tror det. Jeg spiller oss' på min PS3, men i langt mindre grad.

Jeg samler på tegneserier, både nye og gamle. For noget tid siden, fik jeg endelig færdiggjort min samling af X-Men på dansk og er nu gået i gang med at samle serien "Stålanden på nye eventur" og Yoko Tsuno. Udover de danske udgivelser, hvilket typisk er europæiske tegneserier, gør jeg mig også i amerikanske tegneserier. I øjeblikket, er jeg dog mest interesseret i de mindre forlag, da Marvel og DC er virkelig svært at overskue.

Nå ja, en af de største øjeblikke i de senere år, var at opdage, at Linda og Valentin var begyndt at blive genudgivet på dansk i lækre hardcover-udgaver, så jeg endelig kunne samle serien. Da den er ret gammel, kan det være svært at finde de første album i en fornuftig stand og til en fornuftig pris. Da serien samtidig er fransk og jeg ikke fatter fransk, er det desværre ikke en mulighed at købe den på originalsproget. Serien afsluttes i år og det bliver stort!

Tidligere læste jeg også en del bøger, men min læselyst blev effektivt dræbt, da jeg gik på datamatiker-uddannelsen og det bliver måske ½ bog pr. år, men jeg er begyndt at lytte til lydbøger i stedet, da jeg har en lille times transport til og fra arbejde, samt træner næsten hver morgen, før arbejde.

Min træning og mit vægttab kan vel næsten også kaldes nørderi, da jeg er begyndt at gå virkelig meget op i hvad jeg spiser, holder styr på hvor ofte og hvor meget jeg træner. Jeg sidder og ser videoer på YouTube om træning og planlægger hvordan min træning måske skal se ud, når der er røget yderligere 15 kilo.
Gravatar

#6 Åkepool 11 år siden

Drebble (5) skrev:
Min træning og mit vægttab kan vel næsten også kaldes nørderi

Nå, så var mine tanker ikke helt ved siden af.

Da jeg satte mig ned i bilen efter at have hentet film hos dig forleden dag, tænkte jeg "Han har sguda tabt sig ret meget siden sidst" og det var så ikke løgn.

Selv har jeg ikke så meget jeg nørder med nu. Jeg har dog en rimelig bred viden om 80'er musik, bred nok til at Dan Rachlin i en musikquiz har kaldt mig 80'er autist (det er en ok kompliment fra en mand der selv ved rigtig meget om musik).

Men om det kan kategoriseres som direkte nørderi, ved jeg ikke.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#7 Slettet Bruger [4231962180] 11 år siden

Åkepool (6) skrev:
Da jeg satte mig ned i bilen efter at have hentet film hos dig forleden dag, tænkte jeg "Han har sguda tabt sig ret meget siden sidst" og det var så ikke løgn.

Nope, små 35 kilo siden jeg for alvor gik i gang og begyndte at holde øje med vægten. I forhold til mit "højdepunkt", er det nok nærmere 40-45 kilo, men der er jeg så ikke helt sikker på min præcise vægt.
Gravatar

#8 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Musik
Musik
Musik
Doctor Last Warning
Gravatar

#9 Åkepool 11 år siden

Drebble (7) skrev:
Nope, små 35 kilo

Det er sgu stærkt gået.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#10 MOVIE1000 11 år siden

Jeg spiller Counter strike: source, kan især godt lide at vinde en runde pga teamplay, jo mere teamplay jo sjovere er spillet for mig.

JEg hører en del musik, instrumental. Men også andet det give rmening for mig. Jeg er ik til festmusik, hader at synge.

Jeg går aldrig i byen, for det sige rmig ingenting. Så pengen går til min anden hobby FILM!!!!!!
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: