Jeg ville egentlig skrive at jeg nørder det der kommer forbi, men det lyder lidt skummelt :D
Men jeg kan bare godt lide at holde mig opdateret og opsamle en masse viden (unødig viden, vil nogle mener, ingen i familien vil spille TP med mig). Jeg har haft perioder hvor jeg nørder musik og bøger, men i kraft af at jeg nu er blevet mor, så nørder jeg baby... Og så har jeg en generel interesse i Samfundsvidenskab?! Altså hvad der foregår i vores samfund og i det politiske system (dog uden at være politisk aktiv, men jeg har masser af holdninger).
Så semi-nørder jeg IT, men det er i form af at min mand er kæmpe computernørd og gamer, så jeg ved lidt mere om computer end mange andre kvinder gør. Og jeg spiller også selv en del - eller det gjorde jeg inden babyen :D
Jamen hvis fodbold også er nørderi, så er jeg mega Liverpoolnørd.
Det synes jeg. Det er efterhånden min opfattelse at alle mænd nørder med et eller andet - om end det så er fodbold, biler eller værktøj - og at de eneste, der ikke gør, er dem der mangler begavelsen til det. ;)
Skeloboy (1) skrev:
Min brætspilssamling er på 71 film(inkl. udvidelser), og jeg spiller generelt spil 1-2 gange om ugen. Det er især et figurspil, der hedder blood bowl.
Et par venner forsøgte ihærdigt at få mig med på brætspil bl.a. Blood Bowl osv., men det fangede mig aldrig rigtigt. Alle de regler man skulle lære osv. Jeg elskede rollespil fordi det på den ene eller anden måde handler om at fortælle historier, og jeg kunne bedst lide de spil, der havde forholdsvis enkle retningslinjer. Jeg var bl.a. særlig glad for horrorspillet "Call of Cthulhu" fordi reglerne kunne læres på en halv time, og fordi det på en måde lærte en noget om mekanikken bagved, hvordan man skræmmer andre. Hvilke knapper man skal trykke på for at give spillerne myrekryb osv. Ikke ulig jobbet som gyserfilmsinstruktør. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Udover film, nørder jeg en del bøger. Bukowski, Burroughs, Kerouac, Celiné, Dashiell Hammett og Richard Wright er blandt favoritforfatterne, hvis vi snakker de gamle drenge. Nyere drenge som Michael Chabon, Paul Auster og Jonathan Lethem lægger dog også mit hjerte nært. Har altid skrevet meget (teater, prosa etc.) og pt. igang med at skrive en roman. Nørder meget med det skrevne sprog.
Udover film, så er det nok kun fodbold som jeg virkelig nørder. Det er ikke noget jeg selv spiller, men jeg følger det tæt. Da jeg er Arsenal-fan er det naturligvis også den klub der fylder mest, men jeg er også fan af EfB.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
P.S. Det er KarriereKanonen du tænker på, når du skriver, at jeg med spænding ser frem til marts måned, ikk'? ... Jeg gør mig nu ikke nogen forhåbninger, men det giver jo en smule reklame at være og have sit band listet på DR's side.
P.S. Det er KarriereKanonen du tænker på, når du skriver, at jeg med spænding ser frem til marts måned, ikk'?
Jo, lige præcis.
Jeg kan godt forstå du ikke gør dig de store forhåbninger, for var det 1300-1400 acts der var tilmeldt? Hvordan bliver de deltagende bands valgt? Er det afstemning eller en fagjury fra P3?
Men ja, lidt reklame på P3 kan da aldrig være en dårlig ting :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
#51 tiany 11 år siden
Men jeg kan bare godt lide at holde mig opdateret og opsamle en masse viden (unødig viden, vil nogle mener, ingen i familien vil spille TP med mig).
Jeg har haft perioder hvor jeg nørder musik og bøger, men i kraft af at jeg nu er blevet mor, så nørder jeg baby...
Og så har jeg en generel interesse i Samfundsvidenskab?! Altså hvad der foregår i vores samfund og i det politiske system (dog uden at være politisk aktiv, men jeg har masser af holdninger).
Så semi-nørder jeg IT, men det er i form af at min mand er kæmpe computernørd og gamer, så jeg ved lidt mere om computer end mange andre kvinder gør. Og jeg spiller også selv en del - eller det gjorde jeg inden babyen :D
#52 BN 11 år siden
Skulle det gå helt galt, så kan alle fire numre høres i deres fulde længde her:
http://official.fm/beautiful_night
tryk på "First Album"
#53 Skeloboy 11 år siden
#54 Benway 11 år siden
Det synes jeg. Det er efterhånden min opfattelse at alle mænd nørder med et eller andet - om end det så er fodbold, biler eller værktøj - og at de eneste, der ikke gør, er dem der mangler begavelsen til det. ;)
Et par venner forsøgte ihærdigt at få mig med på brætspil bl.a. Blood Bowl osv., men det fangede mig aldrig rigtigt. Alle de regler man skulle lære osv. Jeg elskede rollespil fordi det på den ene eller anden måde handler om at fortælle historier, og jeg kunne bedst lide de spil, der havde forholdsvis enkle retningslinjer. Jeg var bl.a. særlig glad for horrorspillet "Call of Cthulhu" fordi reglerne kunne læres på en halv time, og fordi det på en måde lærte en noget om mekanikken bagved, hvordan man skræmmer andre. Hvilke knapper man skal trykke på for at give spillerne myrekryb osv. Ikke ulig jobbet som gyserfilmsinstruktør. :)
#55 sluppermand 11 år siden
#56 Åkepool 11 år siden
Det lyder da meget godt, Albert ;)
Og så ser du med spænding frem til marts måned :)
#57 Kruse 11 år siden
#58 Åkepool 11 år siden
Albert?
#59 BN 11 år siden
Ja, hvad er der? :-)
P.S. Det er KarriereKanonen du tænker på, når du skriver, at jeg med spænding ser frem til marts måned, ikk'? ... Jeg gør mig nu ikke nogen forhåbninger, men det giver jo en smule reklame at være og have sit band listet på DR's side.
#60 Åkepool 11 år siden
Jo, lige præcis.
Jeg kan godt forstå du ikke gør dig de store forhåbninger, for var det 1300-1400 acts der var tilmeldt?
Hvordan bliver de deltagende bands valgt? Er det afstemning eller en fagjury fra P3?
Men ja, lidt reklame på P3 kan da aldrig være en dårlig ting :)