Hvorfor er det så vigtigt, at det er et sjældent navn?
Det skal netop ikke være for sjældent. Jeg deler selv kun navn med 6 andre i DK (en stigning på 2 siden 2011) og selvom jeg er glad for mit navn i dag, så har det ikke altid været sjovt under min opvækst.
Jeg spurgte faktisk min mor, fornyeligt, hvorfor jeg havde fået sådan et navn, når min søskende hedder noget normalt. Men det kunne hun ikke rigtig svare på, de var vist bare løbet tør for ideer da de nåede barn nr. 4 :D
Men derfor skal mine egne børn netop ikke hedder noget vildt unormalt.
Hvorfor er det så vigtigt, at det er et sjældent navn?
tiany (24) skrev:
Det skal netop ikke være for sjældent. Jeg deler selv kun navn med 6 andre i DK (en stigning på 2 siden 2011) og selvom jeg er glad for mit navn i dag, så har det ikke altid været sjovt under min opvækst.
Jeg spurgte faktisk min mor, fornyeligt, hvorfor jeg havde fået sådan et navn, når min søskende hedder noget normalt. Men det kunne hun ikke rigtig svare på, de var vist bare løbet tør for ideer da de nåede barn nr. 4 :D
Men kan godt se at jeg glemte et IKKE i sidste del af sætningen i første post :D
Så jeg gentager... Det må IKKE være for sjældent... Der skal helst være over 50 der hedder det.
#25 Jeg døde indeni da jeg fandt ud af at Kol ikke er godkendt. Det skulle min dreng hedde hvis jeg fik et barn. Men heldigvis er Rebekah godkendt som pigenavn, det skulle min pige hedde.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
#21 Highland Park 12 år siden
#22 tiany 12 år siden
Jeg tror den falder for kriteriet med sjældne navne og det er altså et pigenavn :D
#23 Nicki52 12 år siden
Er Artemis Fowl ikke en dreng.
#24 tiany 12 år siden
Det skal netop ikke være for sjældent.
Jeg deler selv kun navn med 6 andre i DK (en stigning på 2 siden 2011) og selvom jeg er glad for mit navn i dag, så har det ikke altid været sjovt under min opvækst.
#25 tiany 12 år siden
Men det er ikke et godkendt drengenavn i DK
#26 tiany 12 år siden
Men kan godt se at jeg glemte et IKKE i sidste del af sætningen i første post :D
Så jeg gentager... Det må IKKE være for sjældent... Der skal helst være over 50 der hedder det.
#27 Highland Park 12 år siden
Men hvorfor lyder kriteriet så ikke "Må ikke være sjældent"?
I øvrigt vil jeg mane til forsigtighed med de alternative stavemåder, da de også kan medføre kedelige oplevelser i barndommen.
#28 tiany 12 år siden
Se post #26
Vi passer også på med de alternative stavemåder, vi er ikke ude i noget med absurde stavelsert.
#29 Nicki52 12 år siden
Jeg døde indeni da jeg fandt ud af at Kol ikke er godkendt. Det skulle min dreng hedde hvis jeg fik et barn. Men heldigvis er Rebekah godkendt som pigenavn, det skulle min pige hedde.
#30 Åkepool 12 år siden