Gravatar

#1 tiany 12 år siden

Jeg har brug for lidt inspiration og input fra mænd.

Vi ved ikke hvilket køn babyen har og derfor skal vi både have et pigenavn og drengenavn parat. Pigenavnet har ikke været noget problem og vi har endda et backup-navn på den front.

Men på drengesiden er vi/jeg helt blank. Lige nu snakker vi Benjamin, men ingen af os er helt solgt. Jeg kan godt lide Christian, men det hedder min bedstefar og vi vil ikke opkalde barnet efter oldeforældre.

Så nu kunne jeg godt bruge et par forslag til navne jeg kan vende med manden, måske sidder en af jer netop med det navn vi søger.

Kriterier:
1. Må ikke være for sjældent, jeg har selv et meget sjældent navn og det har jeg lovet at mine børn skal have.
1.2 men det må gerne staves på en speciel måde, f.eks. har vi haft Cebastian oppe og vende (dog ikke et krav).

2. Tror vi hælder mest til klassiske navne uden de dog høre i bedsteforældre generationen, så ingen Valdemar, August eller lign.

3. Navne der af familie årsager er udelukket: Christian, Henry, Jim(Jimmy), Jakob, Kenneth, Tage, Michael, Chris, Henrik, Peter, Claus, Patrick, Marius, Skjold.

4. Skal kunne udtales på engelsk, uden det dog behøver at være et engelsk navn... Så ingen æ, ø og å.

Så kom frisk med forslag :)
Valar morghulis
Gravatar

#2 davenport 12 år siden

Vi havde samme problem. Pigenavne er bare nemmere!
Vi havnede på Mikkel, men ville gerne have haft Mads. Dog havde min fætter lige fået en "Mads" og det gider jeg ikke.. (Nu ville han aldrig kunne hedde andet)

Jeg havde Adam og Lucas oppe at vende, men jeg fik som sædvanligt ikke min vilje. Måske også for bibelsk, for en ateist...?

Obersten ville have Asmus, men det kunne jeg absolut ikke leve med.

Vi opkalder heller ikke efter bedsteforældre (på min side i hvert tilfælde), da valget så ville være mellem Børge, Aksel, Yrsa eller Inga. Dog er Aksel vidst på vej ind igen..

Men der er jo rigeligt at tage af:

Desmond
Sean
Carl (K)
Erwin
Brian
Tom
Bernhard
Harry
Hardy (det hedder min onkel..)
Arthur
Hulk
Umberto

take a pick ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#3 MMB 12 år siden

Morten er det oplagte valg. ;)

Ellers:
Magnus
Rasmus
Alexander
Kasper
Christoffer (Kristoffer, Christopher...)
Simon
Thomas

Gravatar

#4 ddandersen 12 år siden

Hvis jeg en dag får en søn, vil jeg gøre alt for at han kommer til at hedde Thor.
Gravatar

#5 elwood 12 år siden

Useriøs tråd!!!

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 duuk74 12 år siden

Basse, Benny, Edmund, Ralle, Dofus, Dickael, Miver etc.

tiany (1) skrev:
Jeg kan godt lide Christian, men det hedder min bedstefar og vi vil ikke opkalde barnet efter oldeforældre.

Er sgu også et genialt navn!
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#7 Kruse 12 år siden

Artemis!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#8 tiany 12 år siden

elwood (5) skrev:
Useriøs tråd!!!

8-)

:P
Valar morghulis
Gravatar

#9 wimmie 12 år siden

Puha, vi havde kun ét drengenavn vi var enige om dengang og det var Liam.

Ellers synes jeg at Max og Jonas er pæne navne (jaja, bliv du bare smigret gi-jones ;)

Hov, håber jeg må komme med input selvom jeg ikke er en mand... ved at jeg er herinde er jeg vel pr. definition "one of the guys" ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#10 The Insider 12 år siden

Max og Jonas hedder mine to nevøer, haha :-) Jeg ville personligt gå efter Spock. Glæder mig til når den diskussion skal tages med kæresten!
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: