Gravatar

#31 tiany 12 år siden

Nicki52 (29) skrev:
Jeg døde indeni da jeg fandt ud af at Kol ikke er godkendt. Det skulle min dreng hedde hvis jeg fik et barn. Men heldigvis er Rebekah godkendt som pigenavn, det skulle min pige hedde.

Man kan jo søge om at få navne godkendt. Det gjorde mine egne forældre i sin tid, men det er ikke noget jeg gider igennem.
Valar morghulis
Gravatar

#32 Highland Park 12 år siden

tiany (28) skrev:
Highland Park (27) skrev:
Men hvorfor lyder kriteriet så ikke "Må ikke være sjældent"?

Se post #26
Jeg synes nu ikke, at det indlæg besvarer mit spørgsmål.

Apropos alternative stavemåder:
Kun 20 danskere er navngivet Cebastian (pr. 1. januar 2012).
(Jeg kan desværre ikke linke direkte til søgeresultatet.)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#33 Nicki52 12 år siden

Kol burde heller ikke være så problematisk, når Cole er godkendt.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#34 Slettet Bruger [1124087764] 12 år siden

#32 Det er egentlig en meget sjov side. Jeg havde ikke lige tænkt på at man så specifikt kunne se tal over det.

Jeg kan så se, at der er 2 eller færre som hedder mit fulde navn.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#35 Verbal 12 år siden

Hvad med Oscar. Det er et navn som er almen kendt, men ikke mange hedder. Samtidig så passer det godt sammen med, at en eller flere af forældrene er vilde med film.

Det med at navnet gerne må staves på en speciel måde, ville jeg nok genoverveje, da det vil resultere i, at barnet altid skal stave deres navn, sådan har jeg i hvert fald haft det med mit navn.
And like that... he's gone.
Gravatar

#36 Slettet Bruger [1124087764] 12 år siden

Joshua
Milo
Luka
Noah
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#37 tiany 12 år siden

Highland Park (32) skrev:
Jeg synes nu ikke, at det indlæg besvarer mit spørgsmål.

Så prøver jeg igen :D - eftersom jeg selver opvokset med et sjældent navn og har haft mange problemer med det i min barndom, ønsker jeg ikke at mine børn skal opleve det samme.

Sætningen i post #1 skulle have heddet: "Må ikke være for sjældent. Jeg har selv et meget sjældent navn og det har jeg lovet mig selv, at mine børn IKKE skal have"

Hvad angådet med alternative stavelser, så synes jeg ikke det har været så slemt at folk ikke kunne stave mit navn, det har mere været et problem at folk ikke kan forstå, at man faktisk hedder det man hedder og konstant kalder en for noget andet. Jeg har flere gang som barn, og stadig i dag, oplevet folk der faktisk tror, at jeg ikke ved hvad jeg selv hedder og så bare retter mit navn.

Det behøver som sagt ikke være de vilde alternative måde, f.eks. hedder min storbror Kennet, hvilket jo også bare er en anden udgave af Kenneth og det er slet ikke et krav at det staves anderledes. Jeg siger blot at det ikke gør noget.

Cebastian er skam også taget af hylden, det var blot et eksempel.
Valar morghulis
Gravatar

#38 Kruse 12 år siden

Lukas/Lucas
Martin
Noah
William
Alexander
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#39 Highland Park 12 år siden

tiany (37) skrev:
Så prøver jeg igen :D - eftersom jeg selver opvokset med et sjældent navn og har haft mange problemer med det i min barndom, ønsker jeg ikke at mine børn skal opleve det samme.

Sætningen i post #1 skulle have heddet: "Må ikke være for sjældent. Jeg har selv et meget sjældent navn ogdet har jeg lovet mig selv, at min børn IKKE skal have"
Alt det har jeg skam forstået tiany. :)

Mit spørgsmål lød som følger:
Men hvorfor lyder kriteriet så ikke "Må ikke være sjældent"?

Eller sagt på en anden måde: hvorfor udelukker I så ikke brugen af sjældne navne?
Gravatar

#40 Highland Park 12 år siden

Desuden er det lidt svært at anbefale navne, når nu vi ikke (alle) kender jeres efternavn. Men skidt, I står jo alligevel for både grov- og finsorteringen. ;)

Jeg anbefaler hermed Liv og Noah.

Skriv ny kommentar: