#30 det må jeg jo nok desværre give dig lidt for meget ret i. Hjemmesiden er endnu ikke blevet implementeret fuldt. Der er designet en masse ekstra features og komponenter, som bare ikke er kommet på og jeg tvivler faktisk på om de når at komme på inden denne omgang festival. Man skulle bl.a. kunne lægge sit eget program, kunne se hvilke film, der er de mest søgte og så er der lavet mulighed for en webshop. Hvorfor det ikke kører er der en meget lang forklaring på, men det er noget rigtig lort at det ikke gør.
Der mangler netop også oplysninger om dansk biografdistribution eller ej samt visningsformat. Hvorfor dette ikke er på er der også en lang forklaring på, men det burde dog kunne fikses relativt snart. Som hovedregel kan man dog holde fast i, at hvis en film kun har én visning er det med 90% sandsynlighed fordi den har en dansk distributør.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#31: Det er godt nok ærgerligt. Jeg håber, at det lykkes for jer at få hjemmesiden til at fungere tilfredsstillende. Det kunne bl.a. være rart med en søgefunktion, selv om Google kan benyttes i mangel af bedre. Har I overvejet at skifte tilbage til den gamle hjemmeside, hvis problemerne ikke bliver løst?
Jeres A-Z-oversigt er desværre lidt noget rod. Flere af filmene befinder sig under det forkerte begyndelsesbogstav, og jeg kan f.eks. slet ikke finde "The Day of Ants in the Sky" (ved godt at omtalen kan læses under "THRILLS AND KILLS").
Desuden er mange af titlerne ledsaget af denne "beskrivelse":
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent in metus non erat suscipit varius. Suspendisse a nulla urna, et imperdiet turpis. Nulla auctor adipiscing facilisis. Nullam cras amet.
Var inde og se The Way Back sidste uge og så har jeg bestilt billetter til: 13 Assassins A Woman, A Gun and a Noodle Shop Never Let Me Go Poetry
Glæder mig til at komme afsted og se hvad dette års festival har at byde på.
Dog er jeg ret ærgerlig over at der er så mange fede film der kun vises i påske-ugen - nogle endda 2-3 gange i samme uge i stedet for at lægge en forestilling i påsken og en forestilling udenfor. Skal desværre på ferie den uge så går glip af en masse gode film. Virkerligt æv. :-(
Frahm er du med til at afholde festivallen? Du må endelig videregive mit forslag om at splitte visninger til også at være udenfor påskeugen. :-)
#34 jeg er marketingansvarlig og vil gerne give det videre. Det er dog ikke altid muligt at splitte visningerne, da vi nogle gange kun kan få filmprintet i et par dage og derfor skal visningerne nogle gange ligge indenfor 4-5 dage.
#35 Jeg synes faktisk at The Way Back var OK. Den er næsten to en halv time lang og det synes jeg egentlig ikke at man mærkede, men jeg synes nu ikke at den var synderligt gribende, rent følelsesmæssigt. Godt håndværk dog.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#37 Jeg er enig mht. The Way Back. Den er ikke for lang, faktisk er den snarere for kort! Mere dvælen ved karakterene og de fantastiske landskaber, de kommer igennem, kunne have hævet filmen til et helt andet niveau.
Da jeg så traileren, syntes jeg, den lugtede langt væk af Oscar-favorit, men efter at have set hele filmen, kan jeg godt forstå, hvorfor det ikke blev til noget. Så jeg håber på et 3½ times Director's Cut - "Kingdom of Heaven" style! :)
#37 - ah ok, ja det giver selvfølgelig god mening - bare ærgerligt at gå glip af så mange spændende film - synes heller ikke det plejer at ligge midt i påsken, men det er måske bare mig der husker forkert?
#36 - har haft en travl uge så fik aldrig skrevet - sorry. :-) Men mange tak for billetterne - du reddede lige en rigtig lang dag fra 8-20. :-) Jeg gi'r en øl i lufthavnen. ;-)
Mht. The Way Back, så er jeg til dels enig i det der allerede er skrevet. Jeg tror måske jeg havde forventet en lidt mere - ikke desideret "action" som sådan, men handlingspræget film om ikke andet. I stedet så jeg hvad jeg vil betegne som en oplevelses-film. Filmen er mere en rejse-film end noget andet synes jeg. Rigtig flotte billeder af en voldsom natur - alt fra sibiriens kulde til øde ørkener i mongoliet.
Jeg vil give frahm ret i at man ikke blev helt så følelsesmæssigt involveret, men samtidig var filmen dog slet ikke kedelig - den fanger bare publikum på sin egen måde. En god indikator er min gode ven jeg havde med derinde - han er super god til at falde i søvn til film, men det gjorde han nu ikke til denne. ;-) Jeg synes godt man kunne mærke det er samme instruktør som Master & Commander, i det den giver sig god tid til blot at beskrive stemninger.
Og så skete det for første gang at jeg så Colin Farrel i en rolle jeg synes om - plejer altid at synes han er en ringe skuespiller, men her gav han den super som en slags sigøjner-tyveknægt - måske en snert overspil, men på en eller anden måde passede det meget godt. Mindede en smule om den gale Brad Pit i 12 Monkeys. :-) Ed Harris spillede fint, men det havde jeg også forventet.
Jeg vil anbefale The Way Back til folk med god tålmodighed som kan lide flotte billeder. Det er bestemt en oplevelse værd og som Frahm skriver så er det godt håndværk
#31 frahm-2 13 år siden
det må jeg jo nok desværre give dig lidt for meget ret i. Hjemmesiden er endnu ikke blevet implementeret fuldt. Der er designet en masse ekstra features og komponenter, som bare ikke er kommet på og jeg tvivler faktisk på om de når at komme på inden denne omgang festival. Man skulle bl.a. kunne lægge sit eget program, kunne se hvilke film, der er de mest søgte og så er der lavet mulighed for en webshop. Hvorfor det ikke kører er der en meget lang forklaring på, men det er noget rigtig lort at det ikke gør.
Der mangler netop også oplysninger om dansk biografdistribution eller ej samt visningsformat. Hvorfor dette ikke er på er der også en lang forklaring på, men det burde dog kunne fikses relativt snart.
Som hovedregel kan man dog holde fast i, at hvis en film kun har én visning er det med 90% sandsynlighed fordi den har en dansk distributør.
#32 Highland Park 13 år siden
Jeres A-Z-oversigt er desværre lidt noget rod. Flere af filmene befinder sig under det forkerte begyndelsesbogstav, og jeg kan f.eks. slet ikke finde "The Day of Ants in the Sky" (ved godt at omtalen kan læses under "THRILLS AND KILLS").
Desuden er mange af titlerne ledsaget af denne "beskrivelse":
Men det ved I sikkert godt alt sammen.
#33 Lord Beef Jerky 13 år siden
#34 McPeter 13 år siden
13 Assassins
A Woman, A Gun and a Noodle Shop
Never Let Me Go
Poetry
Glæder mig til at komme afsted og se hvad dette års festival har at byde på.
Dog er jeg ret ærgerlig over at der er så mange fede film der kun vises i påske-ugen - nogle endda 2-3 gange i samme uge i stedet for at lægge en forestilling i påsken og en forestilling udenfor. Skal desværre på ferie den uge så går glip af en masse gode film. Virkerligt æv. :-(
Frahm er du med til at afholde festivallen? Du må endelig videregive mit forslag om at splitte visninger til også at være udenfor påskeugen. :-)
#35 IK 13 år siden
Var den egentlig noget at skrive hjem om?
#36 Bruce 13 år siden
#37 frahm-2 13 år siden
jeg er marketingansvarlig og vil gerne give det videre. Det er dog ikke altid muligt at splitte visningerne, da vi nogle gange kun kan få filmprintet i et par dage og derfor skal visningerne nogle gange ligge indenfor 4-5 dage.
Jeg synes faktisk at The Way Back var OK. Den er næsten to en halv time lang og det synes jeg egentlig ikke at man mærkede, men jeg synes nu ikke at den var synderligt gribende, rent følelsesmæssigt. Godt håndværk dog.
#38 Outbound Sith 13 år siden
Da jeg så traileren, syntes jeg, den lugtede langt væk af Oscar-favorit, men efter at have set hele filmen, kan jeg godt forstå, hvorfor det ikke blev til noget. Så jeg håber på et 3½ times Director's Cut - "Kingdom of Heaven" style! :)
Fox Mulder
#39 Bruce 13 år siden
#40 McPeter 13 år siden
#36 - har haft en travl uge så fik aldrig skrevet - sorry. :-) Men mange tak for billetterne - du reddede lige en rigtig lang dag fra 8-20. :-) Jeg gi'r en øl i lufthavnen. ;-)
Mht. The Way Back, så er jeg til dels enig i det der allerede er skrevet.
Jeg tror måske jeg havde forventet en lidt mere - ikke desideret "action" som sådan, men handlingspræget film om ikke andet. I stedet så jeg hvad jeg vil betegne som en oplevelses-film. Filmen er mere en rejse-film end noget andet synes jeg. Rigtig flotte billeder af en voldsom natur - alt fra sibiriens kulde til øde ørkener i mongoliet.
Jeg vil give frahm ret i at man ikke blev helt så følelsesmæssigt involveret, men samtidig var filmen dog slet ikke kedelig - den fanger bare publikum på sin egen måde. En god indikator er min gode ven jeg havde med derinde - han er super god til at falde i søvn til film, men det gjorde han nu ikke til denne. ;-) Jeg synes godt man kunne mærke det er samme instruktør som Master & Commander, i det den giver sig god tid til blot at beskrive stemninger.
Og så skete det for første gang at jeg så Colin Farrel i en rolle jeg synes om - plejer altid at synes han er en ringe skuespiller, men her gav han den super som en slags sigøjner-tyveknægt - måske en snert overspil, men på en eller anden måde passede det meget godt. Mindede en smule om den gale Brad Pit i 12 Monkeys. :-) Ed Harris spillede fint, men det havde jeg også forventet.
Jeg vil anbefale The Way Back til folk med god tålmodighed som kan lide flotte billeder. Det er bestemt en oplevelse værd og som Frahm skriver så er det godt håndværk
Er ikke helt sikker men ender nok på ca. 7 / 10.