Gravatar

#1 McPeter 21 år siden

Hej med jer. Jeg var til snigpræmiere på Fahrenheit 9/11 igår i Imperial kl.23.59 og nogle timer frem. Ville lige høre om der er andre af jer der har set den og hvad I synes om den?

Jeg synes at den var yderst underholdende, men samtidigt også ret skræmmende - det var nogle lidt stærke billeder han havde fundet frem til os... Og noget af det jeg synes der virkede stærkest var billeder fra natbombardementerne tilsat Imperials solide bas-enheder der brølede løs så hele salen rystede - bogstaveligt talt!

Synes dog at filmen var en halv times tid for lang - der var nogle steder jeg følte var lidt overflødige - det var jo ikke fordi at man ikke fattede pointen... :-)

Nå, men det var vidst nok for nu - håber at høre yderligere fra nogle af jer?!
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#2 The Insider 21 år siden

Så den for en uges tid siden i CinemaxX. Ganske god og med en rigtig fed lydside (som du også selv pointerer), couresy of noget fremragende mixing-arbejde på Skywalker-ranchen.
Er også enig med dig i, at der var et par overflødige øjeblikke hist og her, dog ikke i så høj grad som i Bowling. Kunne især godt lide starten. Hele fortællingen om Al Gore og højesteret var det mest interessante i filmen for mit vedkommende.

Et par gange (ligesom i Bowling) var der måske for meget fokus på regulær underholdning fremfor stimulerende debat.

4/6 herfra :-)
War. War never changes.
Gravatar

#3 Patriarch 21 år siden

Synbes bedst om første halvdel... Scenerne med en mor der har mistede sin søn osv var "ligegyldigt"... Det var første del med Bush's forbindelser og ligende som præsenterede noget nyt og skræmende
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#4 The Insider 21 år siden

Hvorfor katten at Bush heller ikke stod op i klassen den 11. september og sagde "Excuse me children, but being the President of the United States, I'm a very busy man..." bla bla bla, og så forlod dem, er også lidt underligt.
War. War never changes.
Gravatar

#5 Patriarch 21 år siden

hmm.. lige præcis den scene synes jeg er lidt billig. Jeg mener... med den korte besked haan fik i øret kan han umulig have haft det overblik som vi andre der så det live på TV har haft.

Men ja.. kan godt følge dig
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#6 El vez 21 år siden

Nej men beskeden "the country is under attack" eller hvad det var, burde få ham op af stolen.

Som jeg også læste en kommentar et sted, kunne der jo også være planlagt et attentat på ham - han opholdt sig endda et offenligt sted og det var ingen hemmelighed han skulle være på skolen den dag. så for sin egen og børnenes sikkerhed alene, burde han have tænkt sig om og komme væk.

Jeg synes også 1. halvdel af filmen var mest interessant, jeg havde store problemer med at holde mig vågen pga et hårdt program den dag, så det kan godt være det blot er derfor jeg oplevede gassen røg lidt af ballonen til sidst.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#7 filmz-thomas _h 21 år siden

Ganske okay film, men alt det med moren med den døde soldat var fuldstændigt uoverflødeligt. Og så kom der det punkt hvor moore begynder at gå i selvsving - der hvor han begyndte nærmest at overfalde senatorerne med brochurer om at melde sig til hæren. Meget sjovt da, men sagligheden røg sig lidt en tur der :-/
Gravatar

#8 McPeter 21 år siden

Sagligheden?! :-P
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: