Gravatar

#1 mr gaijin 19 år siden

Nu da vi kender de nominerede, kan vi sætte vores fantasi i nogle lidt fastere rammer, og drømme om hvilke film der vinder ud i de forskellige lister. Dette er en tråd om oscar-håb, ikke Oscar-gæt. Gætterierne gemmer vi til Filmz-quizzen. Disse håb er til dels baseret på forventninger til film, da jeg er sikker på, at ingen har set alle filmene.

Bedste Film:
Good Night and Good Luck

Bedste Instruktion:
Ang Lee (Brokeback Mountain)

Bedste Skuespiller i en hovedrolle:
Philip Seymour Hoffman (Capote)

Bedste Skuespiller i en birolle:
George Clooney (Syriana)

Bedste Skuespillerinde i en hovedrolle:
Har ikke gjort nogle tanker

Bedste Skuespillerinde i en birolle:
Amy Adams (Junebug (har store forventninger))

Bedste Animationsfilm:
Howl's Moving Castle

Bedste Dokumentar:
Enron: The Smartest Guys in the Room

Bedste Film på Fremmedsprog:
Sophie Scholl

Bedste Score:
Memoirs of a Geisha

Bedste Screenplay (adapted):
The Constant Gardener

Bedste Screenplay (original):
The Squid and the Whale (tårnhøje forventninger)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#2 filmz-grev_michal 19 år siden

Har set næsten alle de nominerede - men her kommer dem jeg gerne så der vandt :)

Bedste Film:
Crash , en utrolig rammende og gribende film

Bedste Instruktion:
Ang Lee (Brokeback Mountain) Jeg tog mine små fordomme med i min lomme da jeg tog ind og så denne film, men alligevel formåede Ang Lee at fange mig og have sympati med personerne.

Bedste Skuespiller i en hovedrolle:
Den er svær men hvis enten Philip Seymour Hoffman (Capote) eller Joaquin Phoenix (walk the line) vinder er jeg tilfreds. Man kan have mange delte meninger om Joaquin men hans bedste rolle til dato.

Bedste Skuespiller i en birolle:
George Clooney (Syriana), en god præstation og da jeg tror han bliver overset lidt for den anden håber jeg han i det mindste får "trøstepræmien" i denne kategori.

Bedste Skuespillerinde i en hovedrolle:
Reese Witherspoon (Walk The Line ), troede aldrig jeg skulle nævne hendes navn i forbindelse med oscar - men hun leverede et fængende portræt af June Carter. Men ellers ville jeg godt kunne leve med Charlize Theron (North Country) , et af de få store lyspunkter i en ellers lidt kedelig film.

Bedste Skuespillerinde i en birolle:
Rachel Weisz (The Constant Gardener)

Music (Score)
Brokeback Mountain - Gustavo Santaolalla

Music Song
Crash - In the deep

Writing Adapted Screenplay
Capote

Writing Original Screenplay
Good Night and Good luck.
Gravatar

#3 ks 19 år siden

Bedste film:
Brokeback Mountain, dette års mest fuldendte og modige film, af dem jeg har set. Munich kommer på en tæt andenplads.

Bedste instruktion:
Brokeback Mountain igen. Jeg synes Ang Lee har gjort et fantastisk arbejde med at behandle et utrolig ømt emne, uden at presse dets problematik ind i ansigtet på seeren. Munich igen på en tæt andenplads, der er vist ingen tvivl om hvilke film, der har betaget mig i år :)

Bedste skuespiller:
Heath Ledger, for jeg har ikke set de andre film.

Bedste skuespillerinde:
Reese Witherspoon, fordi jeg ikke rigtig har set nogle af filmene - og det lyder da umiddelbart som om hun alligevel fejer benene væk under os.

Bedste kvindelige birolle:
Rachel Weisz, for en meget gribende præstation i den fremragende 'Constant Gardener'.

Bedste mandlige birolle:
Matt Dillon, Crash. Umiddelbart ville jeg nok sige Jake Gyllenhall, men jeg mener det er helt hen i vejret at nominere ham for en birolle præstation når han tydeligvis har en af to hovedroller i filmen, derfor har jeg valgt Matt Dillon, der overbeviste mig om sine evner med en utrolig intens præstation i Crash.

Animated:
Corpse Bride, der er ikke den store konkurrence i år.

Fotografering:
Jarhead, den er ikke nomineret - og det er fandme skandaløst!

Dokumentar:
March of the Penguins. Den Morgan Freemanized amerikanske version er den af de bedste dokumentarfilm jeg nogensinde har set.

Adapted Screenplay:
Brokeback Mountain, svært når man ikke har læst nogle af bøgerne - men det er simpelthen en overvældende god film.

Original Screenplay:
Crash, den synes jeg slet ikke behøver at blive forsvaret.

Skriv ny kommentar: