Jeg synes ikke Titanic var en slem film, kunne sagtens finde på at se den igen. Moulin Rouge synes jeg er fantastisk, og er klart en af de største film i dette årtusinde indtil videre.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Jeg kan godt se at der efterhånden ikke er nogen undskyldning længere for ikke at se dem, men det må blive en dag hvor jeg ikke kan finde på andet.. Der står andre film længere oppe på listen lige i øjeblikket.. :)
Pulp Fiction - banebrydende, både hvad angår fortællerstil, dialog, stil og hvad der i princippet er en total mangel på historie eller morale.
Apocalypse Now - både den definitive krigsfilm, men også en sublim skildring af menneskets rejse ind i det mørke af af sjælen. Derudover også et fantastisk ekempel på at en filmatisering af en bog sagtens kan være fremragende uden nødvendigvis at følge bogen til punkt og prikke.
2001: A Space Odyssey - den definitive rumfilm og fremtidsversion kombineret med et fantastisk soundtrack og eksistetialistisk slutning. Et eksempel på at en film ikke altid behøver skære alting ud i pap.
Jaws - den første rigtige sommer/popcorns/monster film, der havde fænomenal handling, skuespil og effekter.
It's A Wonderful Life - klassisk Capra. Den ultimative feel-good film. Et must til jul.
Psycho - bedste horror/twist film. Klassisk Hitchcock.
Once Upon A Time In The West - imho den bedste western og revenge-film nogensinde. Også helt ufatteligt flot og stilistisk imponerende. Fed musik.
Deliverance - Meget atypisk film der alligevel er nervepirrende og gribende hele vejen igennem.
#64: Hørt! Hørt! Men hvad med en lille komedie til listen: Life of Brian. Monty Python er altid godt og hylemorsomt. Men denne her har også budskab og kan bruges i gymnasiets religionsundervisning. -
#61 Morbid 21 år siden
#62 filmz-Pollux 21 år siden
#63 rasser 21 år siden
Pulp Fiction - banebrydende, både hvad angår fortællerstil, dialog, stil og hvad der i princippet er en total mangel på historie eller morale.
Apocalypse Now - både den definitive krigsfilm, men også en sublim skildring af menneskets rejse ind i det mørke af af sjælen. Derudover også et fantastisk ekempel på at en filmatisering af en bog sagtens kan være fremragende uden nødvendigvis at følge bogen til punkt og prikke.
2001: A Space Odyssey - den definitive rumfilm og fremtidsversion kombineret med et fantastisk soundtrack og eksistetialistisk slutning. Et eksempel på at en film ikke altid behøver skære alting ud i pap.
Jaws - den første rigtige sommer/popcorns/monster film, der havde fænomenal handling, skuespil og effekter.
It's A Wonderful Life - klassisk Capra. Den ultimative feel-good film. Et must til jul.
Psycho - bedste horror/twist film. Klassisk Hitchcock.
Once Upon A Time In The West - imho den bedste western og revenge-film nogensinde. Også helt ufatteligt flot og stilistisk imponerende. Fed musik.
Deliverance - Meget atypisk film der alligevel er nervepirrende og gribende hele vejen igennem.
Kan ikke lige finde på flere....
#64 davenport 21 år siden
Den er både sjov og tankevækkende. Jeg kan se dem igen og igen, og morer mig hver gang lige kosteligt.
#65 bobber 21 år siden
Men hvad med en lille komedie til listen: Life of Brian. Monty Python er altid godt og hylemorsomt. Men denne her har også budskab og kan bruges i gymnasiets religionsundervisning.
-