Gravatar

#51 cyberzed 21 år siden

Hehe kunne være jeg skulle se den trailer bare for at se om hun er begyndt at smide kogekone stilen :)
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#52 dyg 21 år siden

Kunne jeg bare sige det.. Hvis jeg hadede Leo eller Kate, så ville det være let. Men det gør jeg ikke. Kate er en af mine favoritter, og Leo er heller ikke så tosset endda.

Jeg har absolut ingen gode argumenter for ikke at ville se den.

Måske har jeg følt, at den film bare er blevet lavet for at score kassen på en dybt tragisk historie.. Men jeg er ikke helt tilfreds med den forklaring selv. Så jeg ved det ikke. Jeg har bare ikke lyst til at se den.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#53 inflector 21 år siden

#52 har det 100% på samme måde, har bare heller ikke lyst til at se den.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#54 chandler75 21 år siden

Jeg mener at Cameron lavede en stor satsning dengang han lavede "Titanic": Hverken Leo eller Kate var dengang store stjerner, og der var ingen sikkerhed for at den meget dyre film ville blive en succes.

Men det blev den, og fuldt fortjent. Jeg har vel set filmen et 4-5 gange, og jeg bliver stadig revet med.

Filmen er først og fremmest utrolig flot - ikke mindst scenerne hvor det store skib gør klar til sejlads er imponerende, og den giver et meget realistisk billede af den sociale opdeling af klasserne dengang.

Derefter er der kærlighedshistorien: Leonardo er måske lidt meget "jeg-er-så-fri-og-levemand"-agtig, men kemien er der mellem ham og Winslet, og det er det vigtigste.

Derefter er der tragedien, udført i alt dens tilstedenærværende detaljerigdom. Selv når man ser den på fjernsynet bliver man hevet med ned i skibet og dybet.

Jeg anser det for at være en af de absolut bedste film i 90'erne.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#55 Patriarch 21 år siden

Min liste (Røv gode film)

- Fellowship of the Ring
- Se7en
- Usual Suspects
- 12 Monkeys
- American History X
- Forest Gump
- Raiders of the Lost Ark
- Amadeus
- Shindlers List
- Star Wars

Af filmhistorisk betydining. Disse film definere genre, dannede skole, eller på anden måde ændret film mediet eller vores kultur

- The Godfather
- Usual Suspects
- Fellowship of the Ring
- Star Wars
- Psycho
- Apocolypse Now
- Clockwork Orange
- Rumrejse 2001
- Matrix
- Se7en
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#56 dyg 21 år siden

#54 - Som sagt er jeg ikke selv tilfreds med min lille bortforklaring. Jeg har ganske enkelt ikke andet argument end, at jeg ikke har lyst til at se den.

Det gør jo ondt i min stolthed, at se en filmkyndig sige så meget godt om den. Men jeg tror nu nok der går meget lang tid før jeg får den at se alligevel.
Gravatar

#57 ks 21 år siden

Der er mange der ikke bryder sig om Titanic, jeg forstår ikke hvorfor. For mig var den utrolig flot og medrivende, og man mærker overhovedet ikke de 3 timer som passerer mens man ser den, den er på intet tidspunkt kedelig, ren underholdning i 3timer, det fandme godt klaret.

Og jeg vil gerne vide Chandler ret, en af styrkerne i filmen er at kemien mellem Leo og Kate er så fantastisk god.
Gravatar

#58 filmz-derb 21 år siden

Donnie Darko er nu også en film man burde ha' set før
filmz.dk - din reklamesøjle på nettet.
http://derb.dk
Gravatar

#59 filmz-Pollux 21 år siden

Jeg kan heller ikke prale af at have set hverken Titanic eller Moulin Rouge og ligesom NayZe har jeg heller ikke anden forklaring end en forudindtaget holdning om at det ganske sikkert er nogle ringe film.
Men min liste over de film man skal have set ser sådan ud:
1. The Shawshank Redemption
2. Fight Club
3. The Matrix
4. Pulp Fiction
5. Trainspotting
6. The Usual Suspects
7. American Beauty
8. Memento
9. Se7en
10. Gladiator
Som det ses er den mildest talt præget af nye film, og det skyldes ene og alene det faktum at jeg ikke har fået set alle de gamle klassikere som man nok burde se på et eller andet tidspunkt i sit liv. Men jeg burde nok starte fra en ende af på IMDB's liste engang når jeg bliver gammel og får tid.
Gravatar

#60 dyg 21 år siden

#59 - Men Moulin Rouge er jo en fabelagtig film, der slet ikke skal sammenlignes med Titanic :P

Skriv ny kommentar: