Gravatar

#1 Pytter 16 år siden

Inspireret af "bruce"'s tråd: "10 dårlige som...", stjæler jeg nu hans højst sandsynligt næste tråd, som nok ville hedde "10 gode som...". Håber det er ok bruce ;p

Her handler det bare om at hoste op med nogle film som i synes er undervurderet og burde ligge på imdB's Top-250.

Jeg lægger ud.

1. The Last Samurai - rent filmteknisk har den måske ikke noget specielt, men historien fanger mig hver gang, jeg elsker simpelthen den film og har rykket den fra 7.8 og på et 10-tal.

2. The Fountain - En fantastisk film, som jeg simpelthen ikke kan forstå hvorfor kun har fået 7.6 på imdB. Den har også fået et 10-tal fra mig.

3. Dances With Wolves - En smuk film, som har mange fællestræk med The Last Samurai, og måske derfor jeg godt kan lide den. Jeg har givet den 9, hvor den har fået 7.8 på imdB.

4. The Truman Show - Ganske enkelt bare en dejlig film som har fortjent højere end 7.8

Nu har alle de overnævnte film jo fået pænt gode karaktere, men synes dog stadigvæk, at de kunne snige sig op på Top-250.

Cast Away skal også lige rykkes op i bunden af Top-250.

The Island Synes jeg faktisk er en ret god film.

Det kan være der kommer flere til mig senere, men host op med jeres imens, kunne jo være der kommer nogle titler som man ikke kendte.
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#2 Pytter 16 år siden

Lucky Number Slevin synes jeg også er en tæske-fed film!
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#3 BN 16 år siden

1. Star Wars Episode I: The Phantom Menace (Star Wars-universet starter frisk og veloplagt, historien afvikles elegant og med stor fortælleglæde - den eventyrlige magi er mere end intakt)

2. Star Wars Episode II: Attack of the Clones (kontant spænding og fin humor i den overvældende iscenesatte fortælling om hvordan Anakin Skywalker begynder sin rejse mod den mørke side

3. Star Wars Episode III: Revenge of the Sith (den bedste og mørkeste tragedie i rummet - fuld af store øjeblikke. alt går op i en højere enhed. Og man kan sætte episode 4 i dvd-afspilleren straks bagefter.

4. The Truman Show

5. The Majestic (instrueret af Frank Darabont)

6. Wyatt Earp (flot og mesterlig western der ikke lægger skjul på den berømte sherif's mindre sympatiske sider - og så er det en af Kevin Costner's virkelig gode roller)

7. Ronin (John Frankenheimer's perfekt iscenesatte agentfilm, der har samme legesyge fortællestil som "Mission Imposible" I og II og en genial, humoristisk brug af en "MacGuffin"

8. Inside Man (Clive Owen's hidtil bedste rolle i en anderledes og virkelig genial bankrøver-historie - en meget overset film-perle)

9. Kingdom of Heaven (en moderne klassiker af Ridley Scott og med en velspillende Orlando Bloom i hovedrollen, men overset og undervurderet, fordi biograf-versionen er skamløst beskåret og ufuldstændig i forhold til den forlængede director's cut-udgave

10. The Upside of danger (med flad dansk titel: 'Det ku' ikke være bedre') - virkelig virkelig god og yderst velspillet hverdagskomedie med Kebin Costner og Joan Allen i nogle af deres bedste roller - en overraskelse af den realistiske slags venter henimod slutningen. Rart at se en komedie, hvor figurerne virker mere som rigtige mennesker end som film-figurer.)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4 Herrguth 16 år siden

City Of Angels - Fantastisk smuk film.

The Fifth Element - En af mine favoritter. Bliver aldrig træt af at se den...

Personal Velocity - En gribende film med fantastisk skuespil, og nogle meget flotte personskildringer.
Gravatar

#5 elwood 16 år siden

Ronin undervuderet ?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 BN 16 år siden

#5:

Ja!

Uenig? Hvis du er, hører/læser jeg da gerne hvorfor.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7 rockysds 16 år siden

Månedgammel tråd

Ikke decideret film, der måske fortjener top 250, men emnet er grundlæggende det samme. Der er lidt inspiration.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#8 Pytter 16 år siden

#7

Har du ret i, minder en del om denne tråd, jeg har endda også selv skrevet i den anden, men det var bare nu hvor det andet emne om "dårlige" film var aktuelt. Det skader ikke med nogle nye tråde indimellem, kunne jo være nogle ikke lige fik fulgt med sidste gang.
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#9 dollaro 16 år siden

The Last of the Mohicans - Fantastisk flot filmet og lækkert musik. Michael Manns bedste film

The Outlaw Josey Wales - En af de bedste Amerikanske westerns efter min smag.

"When a man is chasing a woman through an alley with a butcher's knife and a hard-on, I figure he isn't out collecting for the Red Cross!"
Gravatar

#10 akerman 16 år siden

Beautiful Girls.

http://www.imdb.com/title/tt0115639/

og K-Pax.

http://www.imdb.com/title/tt0272152/

Pudsigt de har samme karakter egentlig.

Skriv ny kommentar: