#10 fatter ikke at du vil spilde din tid på Van Damme - lige bortset fra Univeral Soldier "guilty pleasure" (Ja ok jeg så da mange af hans film for 15 år siden, men det er mit liv sku' blevet for kort til nu) :) _______________
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
#11 Der var ikke andet, desværre! Havde ikke set "Legionnaire", så den snuppede jeg.
Næhh, Van Dammes film er ikke just mesterværker, men nogle af dem er dog ganske underholdende. Dog er der efterhånden et ikke ringe antal af hans film, der er skåret over samme læst.
"Legionnaire" vs. "Lionheart" "Bloodsport" vs. "The Quest" vs. den kommende "Kumite".
Det skal dog siges, at jeg synes ganske godt om "Cyborg", "Death Warrant" og "Replicant"..
Ingen af filmene er som sagt mesterværker, men ud fra et rent genremæssigt - og dermed filmhistorisk - synspunkt er filmene interessante.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
hæ hæ ud fra et rent genremæssigt og filmhistorisk synspunkt, den skulle jeg have tænkt på, da folk herinde var på nakken af mig, fordi jeg havde købt Tombraider :) nu har jeg det argument til en anden god gang (som feks. når jeg bestiller 2'eren) thanks :) ______
#1, Jeg syntes da ikke at der var noget galt med billedsiden på den R2 af The Pianist, eneste jeg vil brokke mig over i den udgave er de engelske HOH tekster, som er opstillet på en totalt latterlig måde.
#14 Det var så lidt. Film er ikke kun fornøjelse - ifølge Rikke Schubart.
Hvis du er interesseret i actiongenrens udvikling, vil jeg stærkt anbefale dig, at du læser Rikke Schubarts formidable "Med vold og magt - Actionfilm fra Dirty Harry til The Matrix".
Schubart er for tiden eksaminator på en af mine større opgaver, der omhandler gysets udvikling i litteratur og film, så jeg har i disse dage udpræget mange sommerfugle i maven :-(
Lidt data på Rikke Schubart.
Rikke Schubart er lektor ved Syddansk Universitet. Hendes første bog fra 1992 er en analyse af gysergenren, "I LYST OG NØD: Fra Frankenstein til splatterfilm" (Borgen Forlag). Hun har siden forsket i amerikansk populærfilm. I 2001 udkom hendes VERDENS 25 BEDSTE GYSERFILM på Rosinante Forlag. Hendes næste projekt er en bog om stærke kvinder på film med studier af blandt andet 'Hunulven Ilse'-serien, Cynthia Rothrock, Michelle Yeoh og Milla Jovovich.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
#16 Er stødt på de titler, jeg tror sågar et par af dem var med i kataloget for årets bogudsalg. Har nu aldrig fået rykket dem ned af hylden. Men hvis du kan stå inde for fru lektor, så skal det da prøves. Studier af bla. Hunulven Ilse-serien!!!!! Jeg er helt klar havnet i det forkerte fag :) ________
#11 wiseguy 20 år siden
#12 filmz-derb 20 år siden
http://derb.dk
#13 Yoda 20 år siden
Næhh, Van Dammes film er ikke just mesterværker, men nogle af dem er dog ganske underholdende. Dog er der efterhånden et ikke ringe antal af hans film, der er skåret over samme læst.
"Legionnaire" vs. "Lionheart" "Bloodsport" vs. "The Quest" vs. den kommende "Kumite".
Det skal dog siges, at jeg synes ganske godt om "Cyborg", "Death Warrant" og "Replicant"..
Ingen af filmene er som sagt mesterværker, men ud fra et rent genremæssigt - og dermed filmhistorisk - synspunkt er filmene interessante.
#14 wiseguy 20 år siden
______
#15 ks 20 år siden
#16 Yoda 20 år siden
Hvis du er interesseret i actiongenrens udvikling, vil jeg stærkt anbefale dig, at du læser Rikke Schubarts formidable "Med vold og magt - Actionfilm fra Dirty Harry til The Matrix".
Schubart er for tiden eksaminator på en af mine større opgaver, der omhandler gysets udvikling i litteratur og film, så jeg har i disse dage udpræget mange sommerfugle i maven :-(
Lidt data på Rikke Schubart.
Rikke Schubart er lektor ved Syddansk Universitet. Hendes første bog fra 1992 er en analyse af gysergenren, "I LYST OG NØD: Fra Frankenstein til splatterfilm" (Borgen Forlag). Hun har siden forsket i amerikansk populærfilm. I 2001 udkom hendes VERDENS 25 BEDSTE GYSERFILM på Rosinante Forlag. Hendes næste projekt er en bog om stærke kvinder på film med studier af blandt andet 'Hunulven Ilse'-serien, Cynthia Rothrock, Michelle Yeoh og Milla Jovovich.
#17 filmz-Kadann 20 år siden
Jeg så nu en del pixelering på billedet igennem filmen. Jeg checker lige filmen på en anden afspiller, for at se om det skulle være der fejlen ligger.
Men jo, du har ganske ret, teksterne er helt frygtelige.
#18 wiseguy 20 år siden
Studier af bla. Hunulven Ilse-serien!!!!! Jeg er helt klar havnet i det forkerte fag :)
________
#19 filmz-lbw 20 år siden
"Studier af bla. Hunulven Ilse-serien!!!!! Jeg er helt klar havnet i det forkerte fag :)"
Enig! :D
#20 Yoda 20 år siden
Dog fik jeg et signeret eksemplar af hende, da "Med vold og magt - Actionfilm fra Dirty Harry til The Matrix" blev udgivet. ;-)
Ja, det er vidunderligt, at man stort set 24 timer i døgnet kan beskæftige sig med litteratur og film - det passer mig fint. :-)