#20 - Den har jeg ikke set, men efter hvad jeg har læst har jeg forståt at han ofte laver sine film i samme stil, som er kritiske samfundsrealitiske film.
Genså Terminator 3 i hjemmebiffen. En ganske underholdende action film, hvor lyden faktisk var ret så god, der var i hvert fald godt gang i de forskellige højtalere :)
Min første positive Hithcock oplevelse indtil videre, jeg har før set Fuglene, som jeg ikke brød mig så meget om, primært fordi den virker ret dårligt lavet nu om dage, og det har jeg egentlig lidt svært at forholde mig til, desværre.
Rear Window er derimod, i modsætning til Fuglene, en enkel historie, fortalt på en utrolig enkel måde, og det virker perfekt. Helt sikkert en film, som kan anbefales hvis man gerne vil kigge lidt nærmere på Hithcock, en rigtig god film, specielt taget i betragtning af hvor simpelt selve filmen er. Også dejligt at se en film, som er drevet 100% af historien fremfor for effekter. Det er formentlig også det, der gør at denne film ikke virker så dateret, som fx Fuglene.
DVDoo har en fremragende udgave af filmen til 49kr, hvis nogen skulle have interesse! :)
Ja, Rear Window er en ganske glimrende film, og en af mine absolut favoritter af Hitchcock. :)
The Bourne Supremacy Jeg var lige i Imperial og se denne film, hvilket jo var ganske glimrende underholdning. Jeg forstår så ikke helt kritikken af kameraføringen, og bortset fra et par småting i filmen, følte jeg mig ganske godt underholdt.
Along Came Polly Forudsigelig men ganske underholdende komedie. 4/6
Tilbage Til Cold Mountain Flot film, stærkt skuespil, masser af stjerneskuespillere i små biroller. Den skal ses igen!! 5/6 Lige et surt opstød: Hvorfor skal en film med den oprindelige titel "Cold Mountain" ikke bare hedde det samme i DK?? Hvorfor skal den hedde "Tilbage Til Cold Mountain"??? det er sku' da for ondsvagt!! ______
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Et godt gensyn + iflg. coveret 9 ekstra min. i forhold til biografversionen. Det er så mange år siden, jeg sidst har set den, at jeg havde lidt svært ved at spotte ekstra scenerne. De ændrede i hvert fald ikke på helhedsindtrykket. ID er en ganske underholdende film, hvor det er de flotte special effects mere end skuespillet og personbeskrivelserne der bærer filmen. Ødelæggelserne var i sin tid og er stadig utrolig flotte. Jeg er vild med alle designs vedr. filmen aliens – rumskibe osv. Inddragelsen af Area 51 i filmens handling er en lille genistreg, og så er Will Smiths første møde med en alien efter min mening filmhistoriens bedste. En knytnæve i smasken og ”Welcome to Earth”. Efterfølgende tilbagelænet på det nedstyrtede rumskib med en cigar i munden ”That’s what I call close encounter” – det er sku’ da guf!!! Det digitale lydspor var helt i top, og sjældent har min sub da arbejdet så meget under en film. Rating 4/6
PS: Er der én, der kan give mig fidusen til at skrive med fed eller fremhævet skrift? ________
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Har aldrig set den før, men nu var den sku lige i fjernsynet igår... Og jeg må sige at jeg er slemt skuffet... Syntes at det var en meget tynd historie med en helt forfærdelig slutning. Jeg havde ikke forventet specielt meget af den, men syntes slet ikke den levede op til noget som helst... ** Mini Spoiler ** Dog var det meget grineren da Danny Glover var i Predatorens rumskib og kiggede på dens trofæer af kraniums og man kunne se et Alien kranium, det var sku alligevel meget fedt ;D ** Spoiler slut ** En film der kun kunne ses en gang og slet ikke kunne nå etteren til sokkeholderene. Rating: 2/6
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Først så jeg Spiderman, som var et herligt gensyn. Filmen er god underholdning og Rami har ramt stilen fra tegneserierne godt. Skuespillerne gør det også godt, eneste anke må vel være den digitale Spiderman, som lidt for kunstig ud. Jeg glæder mig meget til at se toeren igen.
Så har jeg set Indiana Jones and the Temple of Doom. Den mest tvivlsome af trilogien, men jeg synes nu alligevel at det var god underholdning. Ford er altid god som Indiana og jeg håber snart at nummer 4 bliver til noget. Filmen inderholder også nogle af de scener, der har gjort størst indtryk på mig gennem tiden. Hvem husker f.eks. ikke spisescenen, jagten gennem minen i vognen og scenen på hængebroen.
Så tvang en af mine kammerater mig til at se Outbreak i går og det var sq en ret så tvivlsom oplevelse. Hoffman overspiller som kun Hoffman kan og har måske nogle af filmhistoriens dårligste replikker at arbejde med. Historien er ok interessant, men fangede mig alligevel ikke rigtigt.
Støvede den op i video netto i staden, lææækkker film og sjælden at få fat i.
En dreng der sniger sig til en begravelse som sin broder deltager i (broderens ven er lige blevet slået ihjeld) ser graveren løfte kisten ind i sin lig-bil med sine bare næver, "What the fuck"....
78'er gys/suspense, med vellykket gore og en veldrejet historie der er gået hen og blive kult. Historien er blevet udvidet med 3 ekstra afsnit og personligt må jeg sige, at man hurtigt får blod på tanden til at se de andre film, da film nr et holder tilbage for megen info som vil blive afsløret i de næste film.
Filmen indeholder også en af filmverdenens fedeste horror skurke "THE TALL MAN", han er fanme cool, skræmmende, teatralsk og meget høj ;)
#21 ks 21 år siden
#22 inflector 21 år siden
#23 ks 21 år siden
Min første positive Hithcock oplevelse indtil videre, jeg har før set Fuglene, som jeg ikke brød mig så meget om, primært fordi den virker ret dårligt lavet nu om dage, og det har jeg egentlig lidt svært at forholde mig til, desværre.
Rear Window er derimod, i modsætning til Fuglene, en enkel historie, fortalt på en utrolig enkel måde, og det virker perfekt. Helt sikkert en film, som kan anbefales hvis man gerne vil kigge lidt nærmere på Hithcock, en rigtig god film, specielt taget i betragtning af hvor simpelt selve filmen er. Også dejligt at se en film, som er drevet 100% af historien fremfor for effekter. Det er formentlig også det, der gør at denne film ikke virker så dateret, som fx Fuglene.
DVDoo har en fremragende udgave af filmen til 49kr, hvis nogen skulle have interesse! :)
#24 chronaden 21 år siden
første gang jeg så den, nøøj den var sq sjøw :>
#25 filmz-Kadann 21 år siden
Ja, Rear Window er en ganske glimrende film, og en af mine absolut favoritter af Hitchcock. :)
The Bourne Supremacy
Jeg var lige i Imperial og se denne film, hvilket jo var ganske glimrende underholdning. Jeg forstår så ikke helt kritikken af kameraføringen, og bortset fra et par småting i filmen, følte jeg mig ganske godt underholdt.
7.5/10 herfra
#26 wiseguy 21 år siden
Forudsigelig men ganske underholdende komedie. 4/6
Tilbage Til Cold Mountain
Flot film, stærkt skuespil, masser af stjerneskuespillere i små biroller. Den skal ses igen!! 5/6
Lige et surt opstød: Hvorfor skal en film med den oprindelige titel "Cold Mountain" ikke bare hedde det samme i DK?? Hvorfor skal den hedde "Tilbage Til Cold Mountain"??? det er sku' da for ondsvagt!!
______
#27 wiseguy 21 år siden
Et godt gensyn + iflg. coveret 9 ekstra min. i forhold til biografversionen. Det er så mange år siden, jeg sidst har set den, at jeg havde lidt svært ved at spotte ekstra scenerne. De ændrede i hvert fald ikke på helhedsindtrykket. ID er en ganske underholdende film, hvor det er de flotte special effects mere end skuespillet og personbeskrivelserne der bærer filmen. Ødelæggelserne var i sin tid og er stadig utrolig flotte. Jeg er vild med alle designs vedr. filmen aliens – rumskibe osv. Inddragelsen af Area 51 i filmens handling er en lille genistreg, og så er Will Smiths første møde med en alien efter min mening filmhistoriens bedste. En knytnæve i smasken og ”Welcome to Earth”. Efterfølgende tilbagelænet på det nedstyrtede rumskib med en cigar i munden ”That’s what I call close encounter” – det er sku’ da guf!!!
Det digitale lydspor var helt i top, og sjældent har min sub da arbejdet så meget under en film.
Rating 4/6
PS: Er der én, der kan give mig fidusen til at skrive med fed eller fremhævet skrift?
________
#28 Zelle 21 år siden
Har aldrig set den før, men nu var den sku lige i fjernsynet igår... Og jeg må sige at jeg er slemt skuffet... Syntes at det var en meget tynd historie med en helt forfærdelig slutning. Jeg havde ikke forventet specielt meget af den, men syntes slet ikke den levede op til noget som helst...
** Mini Spoiler **
Dog var det meget grineren da Danny Glover var i Predatorens rumskib og kiggede på dens trofæer af kraniums og man kunne se et Alien kranium, det var sku alligevel meget fedt ;D
** Spoiler slut **
En film der kun kunne ses en gang og slet ikke kunne nå etteren til sokkeholderene.
Rating: 2/6
#29 inflector 21 år siden
Først så jeg Spiderman, som var et herligt gensyn. Filmen er god underholdning og Rami har ramt stilen fra tegneserierne godt. Skuespillerne gør det også godt, eneste anke må vel være den digitale Spiderman, som lidt for kunstig ud. Jeg glæder mig meget til at se toeren igen.
Så har jeg set Indiana Jones and the Temple of Doom. Den mest tvivlsome af trilogien, men jeg synes nu alligevel at det var god underholdning. Ford er altid god som Indiana og jeg håber snart at nummer 4 bliver til noget. Filmen inderholder også nogle af de scener, der har gjort størst indtryk på mig gennem tiden. Hvem husker f.eks. ikke spisescenen, jagten gennem minen i vognen og scenen på hængebroen.
Så tvang en af mine kammerater mig til at se Outbreak i går og det var sq en ret så tvivlsom oplevelse. Hoffman overspiller som kun Hoffman kan og har måske nogle af filmhistoriens dårligste replikker at arbejde med. Historien er ok interessant, men fangede mig alligevel ikke rigtigt.
#30 lasse78 21 år siden
Støvede den op i video netto i staden, lææækkker film og sjælden at få fat i.
En dreng der sniger sig til en begravelse som sin broder deltager i (broderens ven er lige blevet slået ihjeld) ser graveren løfte kisten ind i sin lig-bil med sine bare næver, "What the fuck"....
78'er gys/suspense, med vellykket gore og en veldrejet historie der er gået hen og blive kult. Historien er blevet udvidet med 3 ekstra afsnit og personligt må jeg sige, at man hurtigt får blod på tanden til at se de andre film, da film nr et holder tilbage for megen info som vil blive afsløret i de næste film.
Filmen indeholder også en af filmverdenens fedeste horror skurke "THE TALL MAN", han er fanme cool, skræmmende, teatralsk og meget høj ;)