Så Vertical Limit, Superbit og hold da op...was I in for a treat!!!???!!!
Det er muligt filmen ikke er det helt vilde, men når både lyd og billed er +A kvalitet, ja lyden var direkte awesome og sne og himmel stod totalt skarpt uden edge enhancement på et 104" lærred. DET er sjældent, når der er udendørs optagelser i sne eller ørken.
Well, filmen fik lige en ekstra fjer i hatten pga. det og det var ren rollercoaster ride og popcorn flick...pisse sjovt :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Blev total brain-fucked i går aftes, da jeg så MULHOLLAND DRIVE. Lå vågen det halve af natten for at få hoved og hale på alle brikkerne. Datteren på 1½ år ville skide på, at det nu var vintertid, så hun stod op kl. 4 her til morgen. Så nu sidder jeg på min arbejdsplads og ligner noget der er lort, Jeg får ikke lavet halvdelen af hvad jeg skal, fordi den film stadig spøger for vildt i baghovedet. Tror frokstpausen skal bruges til at støvsuge nettet for info og fortolkninger af filmen. Helt klart en film der skal ses igen... Har desværre købt den danske Scanbox-udgave med verdens dårligste transfer. Jeg tjekkede lige på Dvdcompare, men det lader ikke til at der findes en gusten s.e. version. Forløbig rating: 5/6 ______
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Første 6 afsnit af "Taken", tjaa so far so good, men en endelig bedømmelse vil først komme når jeg er helt færdig. Indtil nu står den til 4-5/6
"Troy" flot film, men også for lang. Der er godt spil over hele linien, men den når aldrig "Gladiator" for dialogen er ikke ligeså godt skrevet og filmet. Petersen er god til at lave gode undeholdende popcorn film, men ikke mesterværker som Scott så det bliver ikke til mere end 3/6.
I min bog figurerer "Das Boot" nu som et ganske overbevisende mesterværk - og der står Petersen jo bag roret. Så andet end "popcorn" underholdning kan manden nu godt levere.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
# 45 Jeg er enig mht. "Das Boot", men fx "In The Line of Fire", "Outbreak" og "Air Force One" er alle underholdende spændings-/actionfilm men mæsterværker vil jeg ikke kalde dem.
Jeg er nu enig med Yoda mht. "Das Boot". Jeg er endnu ikke stødt på en film/serie der i dén grad fanger den ubehagelige stemning i en ubåd under 2. verdenskrig.
Her den anden dag fik jeg genset American History X, og der kan jeg altså godt være med på den vogn med film der rumsterer i baghovedet! Utrolig stærk film! Kan stadig huske første gang jeg så den - tror jeg tænkte på den et par gange om dagen de næste 14 dage i hvert fald! Imponerende. Skuespillet er også utroligt overbevisende hele vejen igennem - klart en af Edward Nortons bedste roller! 6/6 herfra. Kan det iøvrigt passe der ikke findes en C.E./S.E. eller noget? Savner extra-materiale!
Og så har jeg fået set første afsnit af Taken. Er ikke 100% overbevist endnu selvom den afgjort har potentiale - glæder mig til at komme lidt længere ind i serien.
Dokumentaren på Opeth - Lamentations live-dvd om tilblivelsen af deres to simultan-udgivelser Deliverance og Damnation. Sammenholdt med den noget nær sublime koncert (selv om der godt måtte have været et par hårde numre mere på) vil jeg give hele udgivelsen 9/10.
Steve Vai - Live at the London Astoria: Ingen tvivl om, at manden er guitar-ækvilibrist in extremo, men han har også en attitude, der er way over the top, og den gør altså, at man nok kan holde ud at høre på den to timer lange koncert, men man skal ikke se på ham for længe ad gangen :o) 7/10 (med lidt god vilje)
Stevie Ray Vaughan - Live at the El Mocambo (anno 1983): Superfed koncert med den desværre nu afdøde blues-rock mester - mage til udgave af Texas Flood skal man lede længe efter. Synd at billedet kun er i 4:3. Fantastisk energisk koncert på en lidt skrabet dvd-udgivelse. 8/10
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#41 chronaden 21 år siden
Meget sjov film med excellent samspil mellem bodnia og iben, skal ses :)
4/6
#42 filmz-Bruce 21 år siden
Det er muligt filmen ikke er det helt vilde, men når både lyd og billed er +A kvalitet, ja lyden var direkte awesome og sne og himmel stod totalt skarpt uden edge enhancement på et 104" lærred. DET er sjældent, når der er udendørs optagelser i sne eller ørken.
Well, filmen fik lige en ekstra fjer i hatten pga. det og det var ren rollercoaster ride og popcorn flick...pisse sjovt :)
#43 wiseguy 21 år siden
Jeg tjekkede lige på Dvdcompare, men det lader ikke til at der findes en gusten s.e. version.
Forløbig rating: 5/6
______
#44 filmz-Crystalstar1200 21 år siden
"Troy" flot film, men også for lang. Der er godt spil over hele linien, men den når aldrig "Gladiator" for dialogen er ikke ligeså godt skrevet og filmet. Petersen er god til at lave gode undeholdende popcorn film, men ikke mesterværker som Scott så det bliver ikke til mere end 3/6.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#45 Yoda 21 år siden
I min bog figurerer "Das Boot" nu som et ganske overbevisende mesterværk - og der står Petersen jo bag roret. Så andet end "popcorn" underholdning kan manden nu godt levere.
#46 filmz-Crystalstar1200 21 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#47 filmz-Kadann 21 år siden
#48 McPeter 21 år siden
Kan det iøvrigt passe der ikke findes en C.E./S.E. eller noget? Savner extra-materiale!
Og så har jeg fået set første afsnit af Taken. Er ikke 100% overbevist endnu selvom den afgjort har potentiale - glæder mig til at komme lidt længere ind i serien.
#49 filmz-yoshimura 21 år siden
Dokumentaren på Opeth - Lamentations live-dvd om tilblivelsen af deres to simultan-udgivelser Deliverance og Damnation. Sammenholdt med den noget nær sublime koncert (selv om der godt måtte have været et par hårde numre mere på) vil jeg give hele udgivelsen 9/10.
Steve Vai - Live at the London Astoria: Ingen tvivl om, at manden er guitar-ækvilibrist in extremo, men han har også en attitude, der er way over the top, og den gør altså, at man nok kan holde ud at høre på den to timer lange koncert, men man skal ikke se på ham for længe ad gangen :o) 7/10 (med lidt god vilje)
Stevie Ray Vaughan - Live at the El Mocambo (anno 1983): Superfed koncert med den desværre nu afdøde blues-rock mester - mage til udgave af Texas Flood skal man lede længe efter. Synd at billedet kun er i 4:3. Fantastisk energisk koncert på en lidt skrabet dvd-udgivelse. 8/10
#50 chronaden 21 år siden
X1 = 4/6
X2 = 4/6
Dawn of the Dead (2004) = 4/6
Interview with the Vampire = 5/6
Gone in 60 Seconds = 2.5/6