#30: Øv bøv, den vil jeg også have, men jeg synes, den er lidt smådyr de fleste steder (over en hund), og den er udgået til 85,- på Axel. Hvad gav du for den?
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Taegukgi, storkrigsfilm om Koreakrigen 1950. Jeg har tidligere skrevet en lille anmeldelse i denne tråd, men dette er kun en lille beskrivelse af den koreanske DVD udgave, som er kommet på markedet.
Dette er en 3 disc tin udgave (til 17.99£ på CDWOW), med DD 5.1 lydspor i en MEGET lækker indpakning. Filmen varer 2½ time og fordelt på 2 disc's. Dette har flere spurgt om...hvorfor?
Well, efter lige at ha' skimmet disc 1 igennem, ved jeg hvorfor. Billedet er MEGA flot! Jeg kan ikke se nogen som helst artifakter, edge enhancements...nada! Ved ikke lige, hvad det er man har gjort, men jeg blev blæst væk!
Lyden! Kun et DD 5.1 lydspor, EX ser det dog ud til. KUN!?!? Jeg har sjældent hørt så godt et DD 5.1 lydspor og meget aggressivt i side- og baghøjttalerne under kampscenerne. Tale står "pling", klokkeklart! Er man til at få blæst hovedet af med lyden i Saving Private Ryan og Band of Brothers, så er der ingen vej udenom. Dette er et must!!!
Jeg kan kun drømme om, hvorledes et fullrate DTS lydspor ville lyde, men der kommer en japansk udgave med DTS senere i år, som jeg nok skal få fat i.
Film 8/10
DVD 10/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Fik overbevist mig selv om at det var på tide at få set Hitchcock's "Psycho" igår, og det var en klog beslutning.
Nu har jeg ikke set så mange af Hitchcock's film, men jeg må ærligt indrømme at den her er en klasse, eller to, bedre end de andre jeg har set (Fuglene og Rear Window).
Selvom filmen er 40 år gammel, så er den stadig propfyldt med spænding og har en unik stemning, ikke mindst takket være et fantastic scoré. Det er desuden også sjovt, at man bemærker mange af de ting der er blevet stjålet fra filmen.
Alt i alt en fantastisk oplevelse, og så med et meget overraskende og smukt udført twist i slutningen.
Så vil jeg også lige sige at Norman Bates altså passer perfekt ind i definition af en "Psycho".
nr 31: Jeg gav 150 bobs for den og det var FAAAAAAANMME dyrt, men hehehe, jeg blev grebet af panik og skyndte mig at købe den. Den er jo feeeeeed, The Tall Man er for fed. Men der bliver udgivet et box sæt med serien, men der går nok et godt styk tid før det sker.
Nu er jeg så heldig at have en sjælden vhs version af Phantasm ;)
#34: Hmm, okay, så kan jeg nok godt leve med at give £12 for dvd'en på choicesdirect :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
The Manchurian Candidate Ikke nogen tosset thriller der er sat i tiden efter den første golfkrig og handler om det politiske spil efter krigen. Man følger den gode Denzel, der igen igen gør det hæderligt, han spiller en tidligere officer, der begynder at huske underlige ting fra krigen. Da han får kigget nærmere på sagerne dukker der nogle meget skræmmende ting op, bl.a. en af hans tidligere underordnede, der nu er videpræcident-kandidat. Liev Schreiber overraskede mig positivt, Meryl Streep har jeg aldrig kunnet lide, men standard bitch/senator kan hun da finde ud af at spille.
Jeg så desværre filmen i 4:3 og havde lidt problemer med noget af lyden, men alt ialt et godt indtryk - bestemt en thriller over gennemsnittet selvom jeg måske havde håbet på lidt mere :)
Team America Ja Fuck er åbenbart et skægt ord, ihvertfald hvis man er amerikaner. Jeg morede mig mere over mange sjove detaljer i denne film, bl.a. Kim Jong Il der lød som Cartman med talefejl, og en kærlighedssang med budskabet: "Jeg elsker dig næsten lige så meget som Pearl Harbor stank!", men humoren holder desværre ikke hele filmen igennem , lidt ligesom South Park går Stone og Parker hele linen ud og det ender med at gå lidt i selvsving.
Ideen med at lave en dukkefilm synes jeg holder 100% og det er er da også sjovt at se de amerikanske helte smadre hele paris for at nedlægge fire terrorister, eller kommentarer som "Panama, Central America, 1900 miles south of the real America"
3/6
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
The Forgotten Temmeligt skuffende overnaturlig thriller, der lever højt på nogle enkelte flotte effekter og shock. Desværre er plottet meget hullet og man kan ikke lade være med at tænke "jamen hvorfor skette dit eller dat ikke" bagefter..
2/6
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
#31 filmz-yoshimura 21 år siden
#32 filmz-Bruce 21 år siden
Dette er en 3 disc tin udgave (til 17.99£ på CDWOW), med DD 5.1 lydspor i en MEGET lækker indpakning. Filmen varer 2½ time og fordelt på 2 disc's. Dette har flere spurgt om...hvorfor?
Well, efter lige at ha' skimmet disc 1 igennem, ved jeg hvorfor. Billedet er MEGA flot! Jeg kan ikke se nogen som helst artifakter, edge enhancements...nada! Ved ikke lige, hvad det er man har gjort, men jeg blev blæst væk!
Lyden! Kun et DD 5.1 lydspor, EX ser det dog ud til. KUN!?!? Jeg har sjældent hørt så godt et DD 5.1 lydspor og meget aggressivt i side- og baghøjttalerne under kampscenerne. Tale står "pling", klokkeklart! Er man til at få blæst hovedet af med lyden i Saving Private Ryan og Band of Brothers, så er der ingen vej udenom. Dette er et must!!!
Jeg kan kun drømme om, hvorledes et fullrate DTS lydspor ville lyde, men der kommer en japansk udgave med DTS senere i år, som jeg nok skal få fat i.
Film 8/10
DVD 10/10
#33 ks 21 år siden
Nu har jeg ikke set så mange af Hitchcock's film, men jeg må ærligt indrømme at den her er en klasse, eller to, bedre end de andre jeg har set (Fuglene og Rear Window).
Selvom filmen er 40 år gammel, så er den stadig propfyldt med spænding og har en unik stemning, ikke mindst takket være et fantastic scoré. Det er desuden også sjovt, at man bemærker mange af de ting der er blevet stjålet fra filmen.
Alt i alt en fantastisk oplevelse, og så med et meget overraskende og smukt udført twist i slutningen.
Så vil jeg også lige sige at Norman Bates altså passer perfekt ind i definition af en "Psycho".
#34 lasse78 21 år siden
Nu er jeg så heldig at have en sjælden vhs version af Phantasm ;)
#35 filmz-yoshimura 21 år siden
#36 lasse78 21 år siden
#37 chronaden 21 år siden
starter lidt svag men kommer stærkt igen, 7/10 :)
#38 bobber 21 år siden
En udmærket, underholdende film som dog på ingen måde er et banebrydende mesterværk.
6/10 eller 7/10 - alt efter humør.
-
#39 El vez 21 år siden
Ikke nogen tosset thriller der er sat i tiden efter den første golfkrig og handler om det politiske spil efter krigen. Man følger
den gode Denzel, der igen igen gør det hæderligt, han spiller en tidligere officer, der begynder at huske underlige ting fra krigen. Da han får kigget nærmere på sagerne dukker der nogle meget skræmmende ting op, bl.a. en af hans tidligere underordnede, der nu er videpræcident-kandidat.
Liev Schreiber overraskede mig positivt, Meryl Streep har jeg aldrig kunnet lide, men standard bitch/senator kan hun da finde ud af at spille.
Jeg så desværre filmen i 4:3 og havde lidt problemer med noget af lyden, men alt ialt et godt indtryk - bestemt en thriller over gennemsnittet selvom jeg måske havde håbet på lidt mere :)
Team America
Ja Fuck er åbenbart et skægt ord, ihvertfald hvis man er amerikaner. Jeg morede mig mere over mange sjove detaljer i denne film, bl.a. Kim Jong Il der lød som Cartman med talefejl, og en kærlighedssang med budskabet: "Jeg elsker dig næsten lige så meget som Pearl Harbor stank!", men humoren holder desværre ikke hele filmen igennem , lidt ligesom South Park går Stone og Parker hele linen ud og det ender med at gå lidt i selvsving.
Ideen med at lave en dukkefilm synes jeg holder 100% og det er er da også sjovt at se de amerikanske helte smadre hele paris for at nedlægge fire terrorister, eller kommentarer som "Panama, Central America, 1900 miles south of the real America"
3/6
#40 El vez 21 år siden
Temmeligt skuffende overnaturlig thriller, der lever højt på nogle enkelte flotte effekter og shock. Desværre er plottet meget hullet og man kan ikke lade være med at tænke "jamen hvorfor skette dit eller dat ikke" bagefter..
2/6