Gravatar

#1 filmz-lbw 19 år siden

Hej folkens,

Jeg har et problem med min Dell-PC hjemme (desktop), som jeg tænkte, at nogen her måske har input til...

Skærmen mister displayet på tilfældige tidspunkter (fra grøn til orange diode på selve skærmen), både under boot eller evt. i Windows. Det kan ske 1 min. efter jeg tænder eller flere minutter efter. Eneste løsning er at slukke og tænde igen. Hvis jeg er forbundet med PC andetsteds fra (filer / remote desktop), mister jeg forbindelsen (så PC'en går åbenbart helt ned - ikke kun grafikkortet).

Min første tanke var overophedning på grafikkort el. CPU. Jeg har forsøgt 3 forskellige grafikkort men desværre med samme resultat. Mht. CPU undrer det mig, at den skulle blive så varm blot et minut efter boot (hvis PC'en nu har været slukket i flere dage forinden). Blæser på grafikkort og CPU ser ud til at virke. Jeg har ikke mærket på CPU'en mens den er tændt. ;o)

Jeg kører p.t. Vista RC2 (helt ny installation), men havde samme problem med XP.

Det er sådan en fætter her Optiplex 270, hvor jeg jeg har 3 HD'er i og nyt grafikkort (Asus Geforce et eller andet ca. 2-3 år gammelt).

Er der nogen, der har bud?
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
Gravatar

#2 DarkLight 19 år siden

Slukker PC'en også?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#3 filmz-lbw 19 år siden

#2 Nej den slukker ikke. Den mister skærmsignalet (og jeg formoder den er gået ned, da fildrevet ryger samtidigt).

En kollega foreslog at resette BIOS-settings, hvis nu at clock-frekvens og lign. er blevet sat forkert ved et uheld.
Gravatar

#4 dyg 19 år siden

Kan det eventuelt være strømforsyningen, der er for lille? Det passer ikke så godt med remote desktop-problemet, men hvis dine 3 diske alle spinner op, samtidigt med, at der er gang i alt andet. Så kan der måske mangle lidt strøm.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#5 DarkLight 19 år siden

Jeg ville forsøge at resette til standard opsætning mht til hardware. Fjerne diske og andre ting man havde sat i.

Og det lyder meget til at noget bliver for varmt eller ikke får strøm nok.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#6 McPeter 19 år siden

Jeg har et problem der er ved at drive mig til vanvid.

Problemet gælder både for Explorer og Internet Explorer. Og ja - jeg bruger Internet Explorer og synes om den, så løsningen er altså IKKE at skifte til Firefox, Opera, eller nogle af de andre browsere med begrænsede funktioner. (Og det er altså ikke den debat jeg forsøger at åbne her - bare ignorer det). :-)

Problemet er at jeg hele tiden skal op i "Vis"-menuen og slå "Statuslinje" til. Aner ikke hvorfor, men den forsvinder KONSTANT - både som stifinder og browser. Det er pisse-irriterende for at sige det mildt. Vil gerne kunne se hvilken sti et link er inden jeg klikker på det fx. Og i Explorer vil jeg godt kunne se hvor meget filer fylder og anden info der kommer op dernede.

Nogen der har en permanent løsning på dette daglige irritationsmoment? Kan det evt. være et 1-tal man skal sætte i regedit et sted?
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#7 filmz-lbw 19 år siden

#4+5 Tak for input. :o)

Jeg forsøger at pille overflødige diske ud og resette bios i aften og vender tilbage. Nu jeg tænker over det kan et nyere 3D grafikkort og 3 HD'er godt æde en hel del strøm... Jeg tror endda, at jeg har en større PSU liggende.

#6 Prøv evt.
[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftInternet ExplorerMain]
"Show_StatusBar"="yes"
"Show_URLinStatusBar"="yes"

Fra re: Status Bar in IE disappears

Gravatar

#8 DarkLight 19 år siden

#6, IE 7 r jo lige kommet ud. Prøver at opgraderer dig vej ud af det?
Gravatar

#9 filmz-herskegut 19 år siden

En metode jeg altid har brugt at at skille maskinen ad, så den kun lige kan virke, altså med det mest basale, og derefter sætte hardware i, og se hvornår den fejler.
Men som de andre siger, så kunne det nok godt være PSU'en der er et problem.
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#10 filmz-lbw 19 år siden

#7 Det lyder næsten for struktureret. Det må prøves. :)

Skriv ny kommentar: