Gravatar

#1071 RFriis 15 år siden

Den kan du også roligt glæde dig til. Bestemt et mesterværk.

Jeg tror, jeg nøjes med endnu et afsnit af The Wire i aften, idet 2. sæson for alvor er kommet op i omdrejninger efter en anelse startvanskeligheder. Ellers præger Kurosawa i skrivende stund "programmet" takket være Cinematekets fornemme og særdeles omfattende hyldest af mesteren, der nu kører på anden måned. I dag blev det således til "Akira Kurosawa's Dreams", mens jeg napper "Dersu Uzala" i morgen - en film, jeg længe har set frem til.
Gravatar

#1072 rockysds 15 år siden

Jeg håber, du får en bedre oplevelse med "Dersu Uzala", end jeg gjorde, da jeg så den for et par dage siden. Det er den første Kurosawa-film, jeg knap godt vil beskrive som god. Men, hvis det var den, der gjorde, han kunne lave "Kagemusha" og "Ran" efterfølgende, kan jeg dårligt gøre andet end at prise den velkommen for de to film er i en helt anden klasse.

Jeg har ikke set 90'er-filmene endnu. Var "Dreams" noget værd?
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#1073 RFriis 15 år siden

"Dreams" var mildt skuffende, synes jeg. Jeg havde håbet på en kompleks og mere personlig film, der ville give et unikt indblik i Kurosawas sind, men "Dreams" er for ofte snarere en banal opsummering af mesterens holdninger. Sine steder er de decideret kluntet formidlet, idet Kurosawa alt for ofte lader sine karakterer udpensle temaerne mundtligt i stedet for blot at "vise" os dem.
Det sagt indeholder den adskillige besnærende naturbilleder, mens enkelte episoder er aldeles fremragende - ikke mindst episoden, hvor Kurosawa på poetisk vis giver et indblik i kunstnerens kringlede sind.
Gravatar

#1074 cansi 15 år siden

I anledningen af Marlon Brandos fødselsdag vil jeg se The Godfather idag ;)
Gravatar

#1075 Kruse 15 år siden

Hmm, jeg ved ikke helt hvad jeg skal se i aften. Valget står i mellem:

Days of Heaven
Changeling
Welcome to the Dollhouse
Irréversible
Boy A

Nogen der har et forslag?
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#1076 filmz-Bruce 15 år siden

Mallick hvis du har humøret til det eller Changeling, hvis du vil have et godt skåret drama.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1077 filmz-jonasgr 15 år siden

Days of Heaven er fantastisk og Changeling er lige efter.

Boy A kunne jeg godt tænke mig at se, især også efter at det er kommet frem at en af drengene(eller mænd som de jo er nu) har overtrådt et af de krav der var til hans løsladelse.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1078 Kruse 15 år siden

Days of Heaven var også en af dem der trak mest i mig, så jeg tror at det bliver valget :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#1079 Åkepool 15 år siden

Det bliver til endnu en no-brainer i aften: Terminator salvation.

So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#1080 Twister 15 år siden

Jeg skal til at se El laberinto del fauno (aka Pans labyrint -->som altid sutter den dasnske oversættelse totalt meget røv).

Glæder mig virkelig meget til at se filmen. første gang jeg skal se den, og så tilmed på Blu-Ray! Har kun hørt godt om filmen, så har høje forventninger.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang

Skriv ny kommentar: