Gravatar

#1121 evermind 15 år siden

Nicki52 (1114) skrev:
Har lige købt Trilogy of the Dead i dag og skal til at se "Night of the living dead". Glæder mig.

You have taken your first step into a larger world. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#1122 Nicki52 15 år siden

evermind (1121) skrev:
You have taken your first step into a larger world. :)

Yes, I know!

Men kender I flere gode monsterfilm der er værd at investere i, gerne fra 60'erne og op?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#1123 MOVIE1000 15 år siden

#1122 Monsters inc. ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#1124 evermind 15 år siden

#1122 The Last Man on Earth (som formentlig har haft en del indflydelse på Night of the Living Dead) fra 1964 er bestemt også et kig værd, hvis du er interesseret i noget i samme boldgade. Filmen er baseret på Richard Matheson-romanen I am Legend, der siden er blevet indspillet under titlerne Omega Man (1971), I am Legend (2007) og I am Omega (2008). Sidstnævnte udgave har jeg ikke set, men de andre er i hvert fald også ret gode. Den fra 2007 har ret crappy CGI-effekter, men en fed stemning.

Og både genindspilningen af Night of the Living Dead fra 1990 (som Utyske nævnte) og Dawn of the Dead fra 2004 er fremragende film, hvis du har fået smag for zombier i særdeleshed. Begge kan findes billigt på bl.a. play.com. :)

"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#1125 dyg 15 år siden

#1122 - Helt, helt enig! The Last Man on Earth er helt sikkert værd at bruge tid på.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#1126 evermind 15 år siden

Og vi må heller ikke glemme Invasion of the Body Snatchers! Jeg har godt nok kun set 1978-udgaven, men den er også pretty fucking awesome!
Gravatar

#1127 filmz-Utyske 15 år siden

#1126 -

Den originale er også god, men den blegner lidt, når man har set udgaven fra 1978 først. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#1128 Batsy 15 år siden

skal se beowulf :-)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#1129 natterjack 15 år siden

Skal se Ronja Røverdatter. :D
Gravatar

#1130 Batsy 15 år siden

1129# God fornøjelse :)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: