Jeg fortsætter min Sci-fi måned med Chosen Survivors (1974). En post-apokalyptisk film om nogle der har søgt tilflugt i en bunker, hvor der uheldigvis også holder en koloni af dræber flagermus til.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Har lige set Day the World Ended (1955). Det må nok være det man kalder en b-film. Man skulle tro at de i 50erne havde mere forstand på stråling og mutation, men det her var jo næsten latterligt. Dog var skuespillet okay.
Til natfilm vil jeg se Mauvais sang (1986). Den ser til gengæld ret interessant ud.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Blevet færdig med Vlci bouda En gruppe unge tager på ski-lejr på et isoleret bjerg, men det viser sig hurtigt at indstuktørrene ikke er helt normale. Havde potentiale og var entelig spænende nok i første halvdel af filmen. så gik den desvære hen og blev en smule fjollet. Som det er typisk for film fra østblokken, så havde den selvfølgelig også tunge politiske undertoner. Lederne kræver meningsløse ofre og slipper afsted med det fordi undersåtterne ikke står sammen. Da de stod sammen, kunne de slippe væk fra deres undertrykkere. 6/10
Til natfilm står den på en gammel klassiker. Nemlig The Invisible Man fra 1933.
The Invisible Man var måske nok mere hyggelig, end uhyggelig. Syntes den var direkte morsom til tider og det er nogle sjove effekter. Jeg er helt vild med den vanvittige skurk. 8/10
Nu bliver det til It Came from Outer Space (1953)
#11731 Kisbye 10 år siden
En post-apokalyptisk film om nogle der har søgt tilflugt i en bunker, hvor der uheldigvis også holder en koloni af dræber flagermus til.
#11732 Ryder666 10 år siden
Gary Busey er vildt god i den film!
#11733 Kisbye 10 år siden
Det må nok være det man kalder en b-film.
Man skulle tro at de i 50erne havde mere forstand på stråling og mutation, men det her var jo næsten latterligt. Dog var skuespillet okay.
Til natfilm vil jeg se Mauvais sang (1986). Den ser til gengæld ret interessant ud.
#11734 Ryder666 10 år siden
#11735 Kisbye 10 år siden
#11736 Kisbye 10 år siden
En gruppe unge tager på ski-lejr på et isoleret bjerg, men det viser sig hurtigt at indstuktørrene ikke er helt normale.
Havde potentiale og var entelig spænende nok i første halvdel af filmen. så gik den desvære hen og blev en smule fjollet.
Som det er typisk for film fra østblokken, så havde den selvfølgelig også tunge politiske undertoner.
Lederne kræver meningsløse ofre og slipper afsted med det fordi undersåtterne ikke står sammen. Da de stod sammen, kunne de slippe væk fra deres undertrykkere.
6/10
Til natfilm står den på en gammel klassiker. Nemlig The Invisible Man fra 1933.
#11737 Kisbye 10 år siden
8/10
Nu bliver det til It Came from Outer Space (1953)
#11738 Kisbye 10 år siden
#11739 Morten Vejlgaard Just 10 år siden
#11740 Quantom 10 år siden