Mja det er faktisk lidt sært.. af de to udgivelser, er jeg mest imponeret over "Empire". Selv i forholdsvis stille scener som i hangaren på Hoth, er der overraskende meget gang i baghøjtalerne med fede små diskrete detaljer og rumkampe som asteroid field scenen er ingen undtagelse.
Den GIGANTISKE rumkamp der indleder Ep III, kommer forbavsende nok til at stå ret tamt i forhold til "Empire"-scenerne. På trods af diverse eksplosioner til højre og venstre og utroligt meget potentiale, er lydbilledet slet ikke nær så omsluttende. Der er dog flere scener, der sparker lydmæssig røv som f.eks angrebet på wookieplaneten.
Begge skiver giver glimrende lydoplevelser, men af de to er jeg mest til "Empire Strikes Back" lydmixet.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
#123 Det var satans... men ja, jeg husker også Empire som havende en fantastisk surround sound lyd. Husker især den allerførste scene hvor der bliver skudt probe driods ud af en star destroyer, og det løs helt fantastisk. Jeg må sgu snart få losset mig sammen til, at få fat i noget ordentlig lyd... det er bare så satans dyrt. Men trist at ROTS lyder tamt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#123 Det var satans... men ja, jeg husker også Empire som havende en fantastisk surround sound lyd. Husker især den allerførste scene hvor der bliver skudt probe driods ud af en star destroyer, og det løs helt fantastisk. Jeg må sgu snart få losset mig sammen til, at få fat i noget ordentlig lyd... det er bare så satans dyrt. Men trist at ROTS lyder tamt.
Nemlig! Det øjeblik med probe droids er et glimrende eksempel på en scene der virkelig udnytter formatet fuldt ud.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Jeg skal til at se Alien. Derefter skal jeg nok se Aliens. Derefter måske Alien 3. Og hvis jeg stadigvæk er vågen, så skal jeg måske Alien Resurrection bagefter.
Med andre ord: ALIEN MARATHON!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#121 El vez 14 år siden
#122 Lord Beef Jerky 14 år siden
#123 El vez 14 år siden
Den GIGANTISKE rumkamp der indleder Ep III, kommer forbavsende nok til at stå ret tamt i forhold til "Empire"-scenerne. På trods af diverse eksplosioner til højre og venstre og utroligt meget potentiale, er lydbilledet slet ikke nær så omsluttende. Der er dog flere scener, der sparker lydmæssig røv som f.eks angrebet på wookieplaneten.
Begge skiver giver glimrende lydoplevelser, men af de to er jeg mest til "Empire Strikes Back" lydmixet.
#124 Lord Beef Jerky 14 år siden
#125 Skeloboy 14 år siden
Senere i aften bliver det Lucia, cubank revolutionær film..:)
#126 El vez 14 år siden
Nemlig! Det øjeblik med probe droids er et glimrende eksempel på en scene der virkelig udnytter formatet fuldt ud.
#127 Batsy 14 år siden
#128 wimmie 14 år siden
Nogen der har set den?
Glæder mig til at se Mickey Rourke og Joseph Gordon-Levitt som lede lejemordere ;)
#129 dyg 14 år siden
Med andre ord: ALIEN MARATHON!
#130 wimmie 14 år siden