#107 Så siger jeg stadig Magnolia =) Desuden må der da være en grud til at du købte den, og sågar smed den med på denne liste. Og The Last Emperor er sgu da ligeså lang hvis jeg husker rigtigt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Jeg synes faktisk ikke specielt godt om Cape Fear (Scorsese). Den er vel nogenlunde underholdende nok, men det er ligesom der mangler lidt nerve... det hele virker så forudsigeligt og fladt. Netop derfor har jeg aldrig set originalen.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Jeg synes, at du skal se "Three Days of the Condor". Det er ikke den bedste af filmene, men Redford, min gamle barndomshelt, er i topform! Jeg har godt nok set den mange gange. :)
Skal gense 'Insomnia' (den amerikanske version) i aften, så jeg kan danne mig en klarere mening om den. Husker den som værende okay, men ikke noget specielt.
Fik først genset 'Insomnia' idag. Godt at se Al Pacino i en nedtonet rolle som en moralsk tvivlsom herre med lig i lasten (både den bogstavelige og symbolske slags). Rigtig god og stærk film fra Christopher Nolan. Endnu et bevis på, at filmen ramte plet hos mig, var opløbet til en klump i halsen tilsidst med
Al Pacino's replik: "Lad mig sove."
Karakter: 5/6 .... og den ryger med på min Top 200, ligesom jeg også snart skal have købt mit eget eksemplar af den på dvd.
Luchino Viscontis "Ossessione". Man glemmer helt, at denne mørke neorealistiske version af "Postbuddet ringer altid to gange" blev skabt i fascist-tidens Italien.
#111 Lord Beef Jerky 14 år siden
#112 Skeloboy 14 år siden
#113 Åkepool 14 år siden
#114 Lord Beef Jerky 14 år siden
#115 Åkepool 14 år siden
#116 Skeloboy 14 år siden
#117 Lord Beef Jerky 14 år siden
#118 Highland Park 14 år siden
Jeg har godt nok set den mange gange. :)
#119 BN 14 år siden
Fik først genset 'Insomnia' idag. Godt at se Al Pacino i en nedtonet rolle som en moralsk tvivlsom herre med lig i lasten (både den bogstavelige og symbolske slags). Rigtig god og stærk film fra Christopher Nolan. Endnu et bevis på, at filmen ramte plet hos mig, var opløbet til en klump i halsen tilsidst med
Karakter: 5/6 .... og den ryger med på min Top 200, ligesom jeg også snart skal have købt mit eget eksemplar af den på dvd.
#120 mr gaijin 14 år siden