Gravatar

#1381 Twister 15 år siden

Jeg fortsætter med min Cronenberg "kavalkade": Idag skal jeg se The Dead Zone.

Håber på denne giver mig et andet indtryk end Cronenbergs andre film har gjort. Føler lidt Cronenbergs film sidder fast i feltet af udmærket film uden dog at nå helt til tops.

- A History of Violence (7/10)
- Eastern Promises (7/10)
- The Fly (8/10 --> her har vi så en undtagelse :) )
- Videodrome (7/10--> igen må jeg pointere at denne film nok lige skal ses igen da jeg ikke kan huske den i detaljer).
- eXistenZ (7/10).

Det er på sin vis meget fedt at de film jeg har set af Cronenberg, i min optik, alle er glimrende. Savner bare en film hvor jeg ligesom kan sige at her ramte han virkelig plet og skabte en virkelig stor/god film. The Fly syntes jeg virkelig godt om men synes stadig jeg mangler filmen der for mig ligesom definerer Cronenberg. Svært at forklare....
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#1382 Skeloboy 15 år siden

Skeloboy (1376) skrev:
Dead Ringers og Naked Lunch er klart også must, når man taler David Cronenberg.

Har du dem? Og har du købt en eller anden Cronenberg-boks?
Gravatar

#1383 Skeloboy 15 år siden

Hmm...mine karakterer stemmer ikke helt overens med mine udtalelser, men det er heller ikke alle film, jeg kan huske...:)

4/10
Brood, The

5/10
Spider
Dead Zone, The

6/10
Videodrome

7/10
Dead Ringers
A History Of Violence
Scanners 1

8/10
Crash
Existenz

9/10
Naked Lunch
Easten Promises
Gravatar

#1384 wimmie 15 år siden

"The Dead Zone" er helt klart min favorit blandt Cronenbergs...men nu er jeg også stor Stephen King fan (Think "Misery" ;p )
Og den er blandt de bedste King-filmatiseringer.

Tror det må være en 8/10 for mig. Christopher Walken er rigtig god i hovedrollen.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#1385 Twister 15 år siden

Skeloboy (1382) skrev:
Har du dem? Og har du købt en eller anden Cronenberg-boks?

Har nogle stykker af Cronenbergs film. Har dertil lånt et par stykker fra mine venner.

Nu skal jeg se Fearless fra 1993 instrueret af Peter Weir.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#1386 Skeloboy 15 år siden

Skal se Nil By Mouth når jeg kommer hjem...den glæder jeg mig til.

Og jeg ved bare, jeg får lyst til at se The Proposition, når jeg ser på Ray Winstone
Gravatar

#1387 filmz-Martychris 15 år siden

Nil by Mouth er mega god, den skal du glæde dig til!!!
"You can call me Dennis!"
Gravatar

#1388 Bony 15 år siden

Jeg har lige smidt Rob Zombies "Halloween" i afspilleren og vil nu bruge et par timer i bio. Jeg er i gang med at indhente de film jeg har stående som jeg endnu ikke har set og nu er jeg nået til H. Jeg har ingen forventninger til filmen, men nu må vi se. :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#1389 NightHawk 15 år siden

# 1388 -

Det remake er en katastrofe af dimensioner!!!
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1390 Bony 15 år siden

NightHawk (1389) skrev:
# 1388 -

Det remake er en katastrofe af dimensioner!!!

Jeg er helt enig!
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: