#2632 Hmmm, jeg var helt vild med dens anarkistiske filmsprog samt Gilliams vanvittige ideer og humor. Det er ikke fordi den er uden sine fejl og mangler, men den har stemning og tempo som en 80'er eventyrsfilm, og det kan jeg sgu ikke stå for. Jeg anser den som hans bedste siden 12 Monkeys.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#2632 Hmmm, jeg var helt vild med dens anarkistiske filmsprog samt Gilliams vanvittige ideer og humor. Det er ikke fordi den er uden sine fejl og mangler, men den har stemning og tempo som en 80'er eventyrsfilm, og det kan jeg sgu ikke stå for. Jeg anser den som hans bedste siden 12 Monkeys.
Jeg er fuldstændig enig! Jeg elskede ligeledes "The Imaginarium of doctor parnassus" og det er efterhånden gået hen og blevet en af mine personlige favorit film (den er ihvertfald i top 50). Jeg faldt lynhurtigt for den geniale og kreative visuelle side samt Gilliams vanvittige ideer som Lord Beef Jerky også er inde på. Ja, jeg kan også godt se at den har mangler, men ikke noget der trækker ned i den endelige oplevelse jeg havde af filmen :)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
#2642: Yep! Jeg var ret så vild med Adventureland :)
#2643: Det er sjovt hvordan man kan opfatte film helt og aldeles anderledes :)
Nu havde jeg tidligere i går været inde og se "The Social Network", og der var jeg imponeret over at hver og en scene føltes så nøje planlagt og skruet sammen, så havde jeg den komplet modsatte indtryk af "The Imaginarium of Doctor Pernassus". Det føltes ikke som om at der overhovedet var en plan for hvordan hver scene skulle filmes, spilles og eksekveres. Og dialogen fandt jeg også ret så ligegyldig, og til tider mindede det om noget skuespillerne hurtigt havde fundet på på stedet. Og så synes jeg slet ikke at der var nogen skuespilspræstationer der sagde mig noget som helst, selvom at Andrew Garfield da var hæderlig. Og så synes jeg ikke synderligt godt om hele den "greenscreen" verden. Jeg købte den næsten ligeså lidt som junglen i den nyeste Indiana Jones. Så desværre fik jeg ikke den samme positive oplevelse som jer.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#2647 Du nævner mange af de fascinerende ting ved filmen helt korrekt, men det opfatter jeg ikke negativt. Der er nemlig en form for løssluppenhed og anarki konstant over filmen, og man ved sgu aldrig helt hvor man har den. Præstationer siger mig generelt ikke det store, men jeg giver dig da ret i, at de ikke er særligt store i filmen her... synes dog ikke det gør nogen forskel. Jeg tror skam ikke vi opfatter filmen særligt forskelligt, jeg ser det blot som positivt, at filmen er skruet så galt sammen og dialogen virker som om det er uden manuskript.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#2648: Det er nu heller ikke fordi at jeg har brug for nogle specielle skuespilspræstationer, men når jeg ikke finder noget interessant i stilen, stemningen og filmens udtryk, så forsøger jeg at kigge lidt på formildende ting og omstændigheder. Men det var der heller ikke nok af til at holde min interesse i filmen.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#2649 Heh ja, det er bestemt en film der har delt vandene... som jeg husker det, var anmelderne også meget splittede... jeg husker da i hvert fald at læse en anmeldelse, der gav den topkarakter og en anden der gav den 2/6. Selv synes jeg den er til 5/6, men jeg er nu generelt også meget glad for Gilliam... Brothers Grimm er den eneste middelmådige film jeg har set af hans.
#2641 Kruse 14 år siden
#2642 misuma 14 år siden
Ellers kan du jo også finde ham i denne her "oversete perle"...
Camp Hope:
#2643 Lord Beef Jerky 14 år siden
#2644 Twister 14 år siden
Jeg er fuldstændig enig! Jeg elskede ligeledes "The Imaginarium of doctor parnassus" og det er efterhånden gået hen og blevet en af mine personlige favorit film (den er ihvertfald i top 50). Jeg faldt lynhurtigt for den geniale og kreative visuelle side samt Gilliams vanvittige ideer som Lord Beef Jerky også er inde på. Ja, jeg kan også godt se at den har mangler, men ikke noget der trækker ned i den endelige oplevelse jeg havde af filmen :)
#2645 Twister 14 år siden
#2646 Lord Beef Jerky 14 år siden
#2647 Kruse 14 år siden
#2643: Det er sjovt hvordan man kan opfatte film helt og aldeles anderledes :)
Nu havde jeg tidligere i går været inde og se "The Social Network", og der var jeg imponeret over at hver og en scene føltes så nøje planlagt og skruet sammen, så havde jeg den komplet modsatte indtryk af "The Imaginarium of Doctor Pernassus". Det føltes ikke som om at der overhovedet var en plan for hvordan hver scene skulle filmes, spilles og eksekveres. Og dialogen fandt jeg også ret så ligegyldig, og til tider mindede det om noget skuespillerne hurtigt havde fundet på på stedet. Og så synes jeg slet ikke at der var nogen skuespilspræstationer der sagde mig noget som helst, selvom at Andrew Garfield da var hæderlig. Og så synes jeg ikke synderligt godt om hele den "greenscreen" verden. Jeg købte den næsten ligeså lidt som junglen i den nyeste Indiana Jones. Så desværre fik jeg ikke den samme positive oplevelse som jer.
#2648 Lord Beef Jerky 14 år siden
#2649 Kruse 14 år siden
#2650 Lord Beef Jerky 14 år siden