Gravatar

#3241 wimmie 14 år siden

Vil se 1. afsnit af "Mad Men" og se what the fuss is all about ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#3242 MOVIE1000 14 år siden

Mad Men var ikke slet ikke mig :)

Ser en masse Top Gear fra Yousee`s ekstrakanal, bagefter sætter jeg Jaws 2 på :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#3243 Twister 14 år siden

wimmie (3241) skrev:

Helt igennem fantastisk serie. Men Lad ikke series langsomme tempo skræmme dig. Man skal lige ind i serien og det tog da også 3-4 afsnit før jeg rigtig blev fanget, men så var det altså også sket. Serien byder på fantastisk karakter-udvikling og de forskellige fiktive figurer er virkelig interessante og vi får som seer lov til at komme helt tæt på dem. Super fedt. Og så må man selvfølgelig ikke glemme at filmen som tidsbillede på amerika i 60'erne, er helt igennem superb.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#3244 Twister 14 år siden

Anyways. Jeg vil se Into the Wild nu :)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#3245 Babo Rises 14 år siden

Nej, lad dig ikke narre af snegletempoet :-) en snegl er hurtigere end som så :-)
Gravatar

#3246 Bobby Singer 14 år siden

wimmie (3241) skrev:

Bare sørg for at have masser af kaffe og blev ikke skræmt af seriens stereotype, nå nej jeg mente selvfølgelig fængslende, persongalleri og langsommelige tempo.

Jeg holder mig sgu bare til SoA og Supernatural.
Idjit
Gravatar

#3247 Kruse 14 år siden

Du kritiserer Mad Men for stereotype persongalleri, og bagefter siger at du holder dig til Supernatural? Nu har jeg selvfølgelig kun set 1. sæson, som jeg faktisk synes er ganske fin underholdning, men den bærer netop meget præg af stereotype karakterer, og en meget fast struktur som hvert afsnit er bygget op af. Kan du fortælle mig om det er noget der ændrer sig i løbet af de næste sæsoner?
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#3248 Collateral 14 år siden

#3247: Serien bliver mindre formelagtig i løbet af sæsonerne, og den overordnede historie kommer til at fylde mere, hvilket i mine øjne gør den mere interessant. Kan ikke udtale mig om "Mad Men" dog.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#3249 Kruse 14 år siden

Collateral (3248) skrev:
Serien bliver mindre formelagtig i løbet af sæsonerne, og den overordnede historie kommer til at fylde mere, hvilket i mine øjne gør den mere interessant.

Jamen det lyder godt, da jeg netop også føler at det er bedst når springer lidt væk fra formlen som serien kører og fokuserer på "hovedhistorien". På et eller andet tidspunkt skal jeg nok få set de efterfølgende sæsoner.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#3250 Twister 14 år siden

Kruse (3247) skrev:
Du kritiserer Mad Men for stereotype persongalleri, og bagefter siger at du holder dig til Supernatural? Nu har jeg selvfølgelig kun set 1. sæson, som jeg faktisk synes er ganske fin underholdning, men den bærer netop meget præg af stereotype karakterer, og en meget fast struktur som hvert afsnit er bygget op af. Kan du fortælle mig om det er noget der ændrer sig i løbet af de næste sæsoner?

Supernatural bliver bedre og bedre for hver sæson og det er faktisk gået hen og blevet en af mine ynglingsserier.

Men at Mad Men er fyldt med stereotype karakterer er efter min mening noget decideret vrøvl. Det er netop meningen at karaktererne skal ligne stereotyper på det ydre men jo længere man kommer ind i serien, jo mesre finder man ud af at dette langt fra er tilfældet. Mad Men indeholder nogen utroligt interessante (og komplekse) personligheder der igennem serien bliver stillet over for en række valg og udfordringer som på fineste vis skildrer de udfordringer, problemer, barrierer etc. som kvinder og mænd i mediebranchen (og på familiefronten) stod over for i 60'ernes amerika.

Skriv ny kommentar: