Haha, regnvejr er ikke dårligt at se på når man er syg nej, så kan man da føle man går glip af lidt mindre. Singing in the Rain er heller ikke en dårlig ide, den ryger nok på listen til senere. Er der i øvrigt nogen der ved hvor Audrey Hepburn/Holly Golightly har sine smykker fra i den film? Så dem lige på forsiden af filmen. Sådan nogle ku man da godt lige bruge ;)
Og ja, fantastisk film. Jeg er dog glad for, at jeg brugte lidt tid på at læse om "Stormen", inden jeg så den, for ellers havde den været svær at finde rundt i. Billedsiden er virkelig betagende, og Gielgud er som altid pragtfuld at lytte til.
Nå, har du ikke læst "The Tempest? Velsagtens Shakespeares største mesterværk i min optik. Hvis filmen skulle have vækket interesse, vil jeg anbefale Arden's version af værket, som er fantastisk i forhold til prisen (link).
"Prospero's Books" er en af Greenaways mest komplekse encyklopædier, hvor alt lige fra Foucault og Resnais til Greenblatt og Ong er af essentiel betydning.
Desværre var filmen en af de sidste kollaborationer mellem Greenaway, Nyman og Vierny.
#4083 Nej, jeg har hverken læst den eller set den i teater eller film før (med mindre man regner "Forbidden Planet" med), men nu kunne jeg godt tænke mig at læse den på et tidspunkt. Jeg har læst "Hamlet", "Othello" og "Henry IV" del 1 og 2 og har særlig et svagt punkt for sidstnævnte, fordi en af mine yndlingsfilm "Chimes at Midnight" primært er baseret på den. Den film har for øvrigt også John Gielgud i sublim form.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#4081 Penny 14 år siden
#4082 wimmie 14 år siden
Mon ikke smykkerne er fra Tiffany's? ;)
Just a thought....
#4083 Antlion 14 år siden
Nå, har du ikke læst "The Tempest? Velsagtens Shakespeares største mesterværk i min optik. Hvis filmen skulle have vækket interesse, vil jeg anbefale Arden's version af værket, som er fantastisk i forhold til prisen (link).
"Prospero's Books" er en af Greenaways mest komplekse encyklopædier, hvor alt lige fra Foucault og Resnais til Greenblatt og Ong er af essentiel betydning.
Desværre var filmen en af de sidste kollaborationer mellem Greenaway, Nyman og Vierny.
#4084 Wangsgaard 14 år siden
#4085 Kruse 14 år siden
Nice! Den ser hamrende flot ud på Blu-Ray :)
#4086 dyg 14 år siden
Derefter et gensyn med Moulin Rouge, som jeg stadigvæk ikke har på BD :(
#4087 Benway 14 år siden
#4088 Kruse 14 år siden
#4089 Steffan Rasmussen 14 år siden
Enjoy ... and you will. Min favorit Kieslowski.
#4090 Kruse 14 år siden
Jeg har dog valgt ikke at se den i aften alligevel, men regner med at få den set indenfor en uges tid.
Istedet har jeg i aften valgt at se "My Life Without Me" :)